-
TAck! JAg ringde en verkstad och det skulle bara kosta 135 kr så det blir till att lämna in där. När jag fick punka på uj:n så lämnade jag hos babyland och det kostade 300!!Sweetheartno1 skrev 2011-11-17 09:53:30 följande:Mini75 det är inte så dyrt att gå till cykelbutiken om du inte kan. Men det är inte så svart alls. Köp en slang med samma ventil. Sedan kränger du av däcket tar ut den gamla slangen och sätter i den nya och kränger tillbaka däcket ! Och så får du inte glömma pumpa !
-
Jag färgade min frogsuflett, först svampade jag utsidan, det blev ok. Sen färgade jag insidan, den blev då ljusgrå - typ. Dessvärre släppte färgen jag svampat i tvätten
. Det var inte värt det. -
Noiis skrev 2011-11-18 08:33:11 följande:Mini 75 men fixerade du färgen med nåt? Ex. Spray eller strykjärn? Låter fel om den släppte!!
JAg fixerade i värmeskåpet! 60 grader...! -
HAr ingen beskrivning men det gick åt mycket färg - det var precis så att den lilla burken räckte till sufletten. Det blev en matt finish, så inte lika snygg som en ny såklart, och inte helt perfekt jämn. I så fall hade man nog behövt mer färg och gått över typ en gång till. Jag tyckte det var lite meckigt faktiskt men sen är jag inte heller den pyssliga sorten....s07 skrev 2011-11-18 12:29:11 följande:Finns det en beskrivning av hur man svampar någonstans i tråden? Hur jobbigt är det på en skala!?
Nej- jag rekommenderar att köpa ny suflett om det är den man ska färga. klädseln blir ju såklart dyr att köpa ny så där kanske det är värt det. Men som sagt jag tyckte nästan den var bättre som solblekt. -
Hur gör man om man vill lägga upp en bild i bildtråden från sin iPhone, för det funkar väl?
-
Nähä? Det trodde jag - man kan ju göra AAAAALLT annat med den
! -
Vilket hack ska jag ha på fjädringen när min tjej väger ca 11 kg? Hittade inte i faq....
-
imaj skrev 2011-12-01 10:17:41 följande:mini75: Tredje eller fjärde hacket inifrån. 5kg per hack plus varukorgens vikt. Så beroende på om du lastar varukorgen full ofta kan du har på fjärde, annars tredje.
tack
-
En liten fråga som inte känns så aktuell för de flesta kanske men
Jag tänkte vara smart och fynda solsuflett nu mitt i julrushen (på blocket då alltså). MIn fråga är om de är nåt att ha? Eller är det dumt att de är transparanta vid nätet så barnet inte får "lugn och ro" när det ska sova? Annars har jag en offwhite suflett som ju inte blir såååå varm....
Vad tycker ni som provat eller har den? -
Sälv har jag bara sittdelen så det där med selen kan jag inte svara på men vet att andrahandsvärdet minskar om du tar bort bandet på handtaget...
Funktionen är att man ska ha det runt handleden som en extra säkerthet.
Jag köpte min frog begagnad och där var bandet redan bortklippt.... fast det är rätt skönt att slippa egentligen - bara i vägen tycker jag! -
Hejåhå skrev 2011-12-15 09:37:56 följande:Det ska bli intressant att höra hur syskonvagnen funkar i snö.
Jag plussade igår och dottern kommer vara 18 månader när de blir två. Det är för tidigt att kolla på vagn ännu, men buggan verkar så bra att båda kan sitta bakåtvända.
När det är dags för dig så kan du säkert fynda på blocket donkey om du vill, då har ju den funnits ett tag
Grattis till plusset! -
Katjan skrev 2011-12-16 19:12:35 följande:På min frog kan man justera axelbanden i höjdled.. finns två hål, om jag inte minns helt fel.
Kan man justera höjden på alla frogaxelband? Min är från 05... -
standby skrev 2011-12-18 22:08:08 följande:Jag använder ett Brio som jag fick med till en kombivagn jag köpte för längesedan. Funkar fint!
Jag har också brios regnskydd. Gillar det för det tar så liten plats jämfört med buggans egna. Det är inte lika snyggt men som sagt väldigt praktiskt och lätthanterligt-det är bara att dra på utan att behöva tänka på passformen. Jag har använt det regnskyddet till många vagnar. Praktiskt oxå tycker jag om man tex använder paraplysulky eller så ibland... -
Nu blev jag så sugen på att byta sittdel på min frog bara för att det kom på tal här med krympta delar osv... Funkar cams sittdel hyfsat på en frog även om den inte är krymp, eller blir det väldigt säckigt? Läste i faq och det stod där att den kunde bli det och ligga an mot pinnen under sittdelen.
Lindadjo , har du provat sittdelen? Såg att du fått en camklädsel i rött, eller kör du liggdel fortfarande?
Vad tror ni proffs? -
Lindadjo skrev 2012-01-05 20:57:42 följande:Mini75: Gick in i bildtråden och bara DOG när jag såg din vagn! Ååååååh så fint!!!!! Jag älskar verkligen det där tyget, jakten från Allerdahl.
och åkpåsen passade ju bara helt perfekt till. *Avundsjuk till tusen*
Tack, vad snällt
! Ja det blev faktiskt ganska bra.
Men du har ju en miljon olika uppsättningar att vara avundsjuk på. Kan inte fatta att man kan sy så bra, liggdelar, sufletter och gud vet allt!
Sen är jag extra avundsjuk på denimklädseln...
-
En fråga. Min sambo ska till USA nästa månad och jag funderar på om jag ska försöka få honom till att handla frog klädsel till mig där.
MEN när jag kollar hemsidan verkar inte frog finnas kvar som står i TS. Vet att det är längesedan den skrevs-har den utgått helt nu? Man kan ju köpa frogklädslar i sverige... -
Tyckte att jag såg en ny rosa på blocket (ej min annons). Till bee. Är bee och bee classic samma? vad jag vet är det väl bara bee och bee + som tillverkats eller finns det 3 bee?
-
emilias skrev 2012-01-22 17:00:33 följande:Ah synd. Men tack för tipset! Att svampa låter intressant, dock är jag inte så "sysslig" av mig, hur gör man när man svampar sufletten? Vilken sorts färg använder man och någon som vet exempel på affär man kan få tag på sådan?
Panduro och färgen heter palett. Man trycker in färgen i sufletten helt enkelt. Jag blev dock ej helt nöjd med resultatet...
Men här är nog andra som blev det.? -
Jag har offwhite suflett och det är inga problem med smutsen faktiskt. Den har hållt sig jättebra och lätt att torka av!
-
danosani skrev 2012-02-22 09:11:20 följande:Hej! Tänkte dyka tillbaka ner i Buggavärlden efter några års uppehåll.. Har span på en Frog och är i valet och kvalet.
Denna är det:
www.blocket.se/goteborg/Bugaboo_Frog_38731328...
Den har ett skav på ramen, ett på handtaget och är som jag upplever det lite solblekt i sufflan (enl säljaren är det kameran men jag är tveksam till det...). Priset ligger på 3000:-, tycker ni att det är ett bra pris?
TACKSAM för svar
Även om där är mycket tillbehör tror jag du kan hitta en billigare frog... eller pruta!