Inlägg från: mini75 |Visa alla inlägg
  • mini75

Bugaboo-tråd nr 21

Lindadjo; Tack för infon :)

Om det skulle vara ok att skicka vidare får du gärna höra av dig igen men känn absolut inget tvång!

Jag har kört groda i 2 månader nu och den känns kanon! HAr haft en del vagnar innan den..... och så är den himla snygg och det är ju ett plus förstås!

Idag premiärkörde vi med ståbräda - funka bra även om jag tycker man får gå lite på sidan men inte så jobbigt då mina barn är lättviktare :)

Såg alla dina snygga kreationer i ditt bildgalleri :D       

• mini75

Lindadjo, jag har både och men fått för mig att jag gillar camens suflett bättre men det kan oxå bero på nikotingula insidan på froggens suflett. Jag slet bort frog sufletten så snabbt jag kunde och köpte camsuflett, nun när jag tänker efter så var det oxå pga att froggens suflettspännen var tröga.... så det är nog ett cam mönster jag är ute efter.......

• mini75
    Taxi skrev 2011-09-06 17:53:09 följande:
    Ja, den är ju det! Hade en till första barnet och kommer absolut ha en nästa vinter när detta barnet ska sitta. Kanske lika bra att köpa den redan nu. Om man ska ha fårskinnsfäll i botten, var köper man en bra sån? Ikeas får man väl inte ha till spädisar? Råd, please
    Jag tvättade min ikeafäll i 30 grader med lädertvättmedel och vips var alla kemikalier borta!
  • mini75
    ajnas skrev 2011-09-08 17:34:21 följande:
    Är det bara jag som lyckas få varukorgen uppochned varje gång jag fäller ihop chassit? Med följd att saker gärna ramlar ur. Går det att göra annorlunda? Jag lyfter vagnen lätt, sätter foten på pinnen mellan bakhjulen (de stora) så att de lägger sig över de små, låser upp handtaget och fäller det nedåt mot mina fötter. Dåligt förklarat kanske. Men kontentan - korgen hamnar uppochned. Hur gör ni?
    JAg tycker faktiskt att buggan är ganska krånglig att fälla, för att inte tala om att få upp den igen....
  • mini75
    Linaloo; jag tror inte det går så bra att färga sufletten i maskin pga materialet. Den där svampa på färgen passar bättre för det..

JAg har en svart solblekt frog suflett hemma som väntar på att bli färgad med palettfärgen - har redan köpt så jag ska försöka lägga upp den när den väl är färdig...  
  • mini75

Jag tycker faktiskt det känns lite hysteriskt, det här med ikeas lammfäll - det finns ju kemikalier överallt! Vad är det som säger att de inte är behandlade med något, de som man köper i barnaffärer?
    Sen kan man ju tvätta fällen innan användning, det finns särskilda skinn/lädertvättmedel, det gjorde jag med min som jag köpte på jysk en gång i tiden.

Har inte märkt heller att min ikeafäll (som jag oxå har, grå å snygg;)) skulle fälla något! 

• mini75

Jag har i alla fall tvättat min med en sorts lädret ål som jag använt till mina skinnskodda ridbyxor innan. Antar att du kan köpa sånt tvättmedel i en ridaffär. Mitt skinn tog ingen skada av det alls- lite stelt precis efter det torkat men dt mjukar till sig snabbt igen. Vad är det för fäll du köpt? Min är en trehundrakronorsfäll från jysk....

• mini75
    kenton skrev 2011-09-25 18:22:15 följande:
    Ok, har följt denna tråden i det närmaste slaviskt ett tag o tyckte väl att jag hade någorlunda koll på buggorna. Men nu när jag äntligen ska göra slag i saken o köpa en egen så blir jag så osäker. Min son är ett år o modell större. Tvekar mellan frog o cam. Är det stor skillnad på utrymmet på frog vs cam? Varukorgen är mindre på frogen, men det gör mej inte så mycket. Har lärt mej att lasta så lite så möjligt då jag råkat spräcka varukorgen x antal gånger på min nuvarande vagn. Höj o sänkbart syre är inte heller något tvång. Är fjädringen densamma på båda modellerna? Vinterhjulen passr väl båda iaf?
    Vilket chassi ska jag om jag väljer en cam? Vill ha ett som inte glider så vilken årsmodell o vilka fästen ska jag då undvika?

O så en sista fråga, vad är ett bra begagnat pris på frog o cam med bara basicgrejer såsom myggnät o regnskydd?

Väldigt tacksam för svar! =)

Tänkte mest på sista frågan om bra begagnat pris på frog. Jag tycker max 2500 med tillbehör, 2000 utan tillbehör.

Jag betalade 1800 för min utan tillbehör för ca 2 månader sedan, i skåne bor jag - tror det finns bra chans till att fynda i stockholmstrakten.....
  • mini75

Nej frog sufletten är hemsk innuti, men jag har köpt nya fästen och en snygg offwhite suflett:) Idag har jag faktiskt färgat frog sufletten, det blev bra men ska även färga insidan med en annas sorts färg som biter på det tyget, får se hur det blir? Kunde inte bli sämre än innan iallafall!

JAg är nöjd med vagnen, behöver nya swivelhjul bara för jag har orginalhjulen nu, men de funkar ok. Jag har inte använt liggdelen alls faktiskt. Gillar att styret inte är höj och sänkbart eftersom då är det en sak till som kan gå sönder.... där är ju rätt många finesser på vagnen. JAg tycker den är bökig att fälla ihop och upp men gör inte det så ofta. Tar paraplysulkyn i bilen i stället.  

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21