kenton skrev 2011-09-25 18:22:15 följande:
Ok, har följt denna tråden i det närmaste slaviskt ett tag o tyckte väl att jag hade någorlunda koll på buggorna. Men nu när jag äntligen ska göra slag i saken o köpa en egen så blir jag så osäker. Min son är ett år o modell större. Tvekar mellan frog o cam. Är det stor skillnad på utrymmet på frog vs cam? Varukorgen är mindre på frogen, men det gör mej inte så mycket. Har lärt mej att lasta så lite så möjligt då jag råkat spräcka varukorgen x antal gånger på min nuvarande vagn. Höj o sänkbart syre är inte heller något tvång. Är fjädringen densamma på båda modellerna? Vinterhjulen passr väl båda iaf?
Vilket chassi ska jag om jag väljer en cam? Vill ha ett som inte glider så vilken årsmodell o vilka fästen ska jag då undvika?
O så en sista fråga, vad är ett bra begagnat pris på frog o cam med bara basicgrejer såsom myggnät o regnskydd?
Väldigt tacksam för svar! =)
Tänkte mest på sista frågan om bra begagnat pris på frog. Jag tycker max 2500 med tillbehör, 2000 utan tillbehör.
Jag betalade 1800 för min utan tillbehör för ca 2 månader sedan, i skåne bor jag - tror det finns bra chans till att fynda i stockholmstrakten.....