Inlägg från: Sweetheartno1 |Visa alla inlägg
  • Sweetheartno1

Bugaboo-tråd nr 21

Imsa: ok. Men basen behövs egentligen inte va ?

• Sweetheartno1

Det verkar ju super med basen ! Jag har ju inte själv bil så åker inte så jätte mycket. Så för mig kanske det inte spelar så stor roll. Man kanske kan testa utan först. Eller helt enkelt köpa Gracon. Hade ju faktiskt en sådan till sonen men använde aldrig basen ! Jag får fundera ! För jag vill ju inte köpa begagnat !

• Sweetheartno1
    AnPa skrev 2011-01-24 11:47:53 följande:
    Jag älskar att ha bas! Vi har en akta graco logico s och den är kanon med bas :) saknar dock att vi inte köpte adapter då vi blev med bugga (sonen var 2 mån då och vi hade en mistral s med adapter innan). Tänkte då att det var onödigt för att vi ändå skulek bli tvungna att byta ut babyskyddet snart, tji fick vi! Han sitter fortfarande bra i babyskyddet (11 månader idag och 78 cm). Antar att det är dags att köpa "riktig" stol till 1 års dagen ungefär. Har vänner som fått byta ut sina maxi cosi babyskydd mycket tidigare än så. Så jag säger: köp med bas och adapter!
    Tror också att det verkar jätte smidigt med bas. Men Det var så himla dyrt med maxi cosin. Skyddet 1850:- och basen ca1600:- ?
    Så för mig blir det nog en Akta istället, då får man ju med bas ! Glad
  • Sweetheartno1
    pucken skrev 2011-01-26 22:51:02 följande:
    Jag är här inne och smyger ibland, kikar lite på era bilder och så där. Kan inte motstå att tipsa om att mönster på ett bumperskydd finns på min blogg, jag såg att någon tyckte att bumpern såg tom ut. Det är jättelätt att göra själv. Asereth och jag är lite bundis, så hon blir nog inte sur för att jag länkar till mönstret Och blir hon det får jag väl skicka några garnnystan som ursäkt
    www.crochetra.se/2010/05/bumperskydd-till-bug... 

Har förresten precis blivit med Bee Satans vinter som inte vill försvinna, jag vill provköra den utomhus! Har kört katten i den här inne, men ungarnas leksaker är i vägen överallt. 
    GUUUD va fint ! Önskar att jag också kunde virka/sticka !
  • Sweetheartno1
    Swenglish skrev 2011-01-29 21:00:23 följande:
    Vad bra Bonti och Bugaboo är! Vårt skumgummihandtag hade gått sönder och vi köpte nya på Bonti, men ett gick sönder när vi skulle sätta fast det. Ringde till Bonti och trevlig tjejen reklamerade till Bugaboo, som skickade nya hem till mig direkt!:) Love it! Nu ska vagnen bara servas och lagas (går inte att fälla ihop), redo för nya bebisen i juli! Någon som sett de nya färgerna för Cameleon? Skulle de inte släppas typ nu? Länk please om det finns! :)
    Trodde det var omöjligt !
    På en cameleon ?
  • Sweetheartno1

När bör jag hämta ut min vagn ?
    Ska ha bebis i mitten av Juli och tänkte hämta ut vagnen i slutet av Juni (v27) Men kanske ska hämta ut den tidigare? Vad säger ni ?

• Sweetheartno1
    imaj skrev 2011-01-30 13:43:23 följande:
    Sweetheartno1: Jag ska ha bebis i början av juli och har beställt vagnen så den levereras i maj. Men det är mest för jag gillar att boa och gå förbi vagnen måååånga gånger hemma innan den används . Men det är ju en smaksak egentligen...
    Jag tror att jag vill hämta den tidigare. Man vet u aldrig om bebis kommer tidiagre. Det gjorde min son iallafall. KAnske ska ringa och säga att jag vill hämta den i mitten av maj istället !
  • Sweetheartno1
    annat82 skrev 2011-02-01 19:47:24 följande:
    Såg frågan där också, så jag svarar här

På bilden är det sambons skötväska, från Dadgear, köpt begagnad på tradera för en hundring
    När han började va ledig blev det så mycket "skräp" i min skötväska så tyckte han behövde en egen

Hänger perfekt i mina Petunia-krokar

Har du köpt dom i sverige eller någon hemsida ?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21