Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

Blondie 80 skrev 2011-12-27 17:12:25 följande:
    Vilken fin unikko-suffla i bildtråden Lindadjo! Jag är svag för marimekko (gjorde ett grönt unikko-skötbord i somras). Du är verkligen duktig!
    Tack! Ja, unikko är fint, och tidslöst faktiskt!
  • Lindadjo
    Mynta skrev 2011-12-28 17:42:43 följande:
    Åh, får kika! Jag har mest kollat på nätet. Ja, jag har också fått för mig att de inte tillverkas längre, synd.

Ni som provat både Saddlebag och Bugaboos lilla som man fäster på chassit, fördelar och nackdelar? Vilken är bäst?
    Saddlebagen är ju platt, jag har en saddlebag. Bugaboos egna har jag bara klämt på i affären, men gillade inte alls att det var som en liten låda. För tankarna till verktygslåda för mig
  • Lindadjo
    Broadway skrev 2011-12-28 16:00:05 följande:
    Åh vad jag gillar min vagn! Det enda som varit negativt är att ingen skötväska sitter riktigt bra. Köpte en skip hop saddlebag idag och den passar superbra! Får helt enkelt bara ta med det mest nödvändiga när jag ska ut.
    Nytt toppset fick det bli också, rosa. Nu ska vagnen provköras i alla terränger. Sålde mina andra två vagnar och hoppas på att klara mig med endast bugaboon.
    Jag har testat lite olika väskor. Och har kommit fram till att ett par väsk-krokar och en väska med D-ringar hänger som ett smäck på vagnen. Så jag rekomenderar verkligen krokar till bugaboon. Tex jujube-connected eller Tinkafu. Då passar nästan vilken väska som hellst.
  • Lindadjo

Det är förresten inte alls svårt att byta till sittdel. Bara att trä på och så knäppa fast kardborren Glöm inte öljett-ringarna som ska träs över piggarna på sidan, och sedan spännas fast under sistsen. Öljetterna är väl det meckigaste, resten går lätt.

• Lindadjo
    enlitenbitkaka skrev 2011-12-29 17:31:23 följande:
    Tips på regnskydd som passar Cameleon? Behöver ett som täcker HELA sitt- eller liggdelen. Och hur servar man sin vagn bäst? I regn och rusk...
    Jag har ett vanligt från Tullsa, den tycker jag är bra, och man kan alltid ha den med sig... tar inte upp hela varukorgen. Bäst är väl att hålla vagnen någolunda ren och spraya då och då med silikonspray. Jag har en sprayflaska med såpavatten i, som jag rengör vagnen med. Rengör samtidigt som det skyddar lite.

Ha vagnen på tidningspapper om du sprayar med silikonsprayen innomhus, så slipper du bryta benen eller armarna när du halkar på golvet   Och spraya inte silikon på styret, då kan det börja glida tydligen. Har själv en frog...
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-12-29 20:16:06 följande:
    Nu blev jag så sugen på att byta sittdel på min frog bara för att det kom på tal här med krympta delar osv... Funkar cams sittdel hyfsat på en frog även om den inte är krymp, eller blir det väldigt säckigt? Läste i faq och det stod där att den kunde bli det och ligga an mot pinnen under sittdelen.
    Lindadjo , har du provat sittdelen? Såg att du fått en camklädsel i rött, eller kör du liggdel fortfarande?

Vad tror ni proffs?    
    Jag har bara liggdel än så länge, men har hört att cam ska funka bra till frog med. Lite löst, men inte så det blir säckigt!
  • Lindadjo

Mini75: Gick in i bildtråden och bara DOG när jag såg din vagn! Ååååååh så fint!!!!! Jag älskar verkligen det där tyget, jakten från Allerdahl.Hjärta och åkpåsen passade ju bara helt perfekt till. *Avundsjuk till tusen*

• Lindadjo
    fruV skrev 2012-01-05 21:41:00 följande:
    Hej, jag har en Gecko från 2006 som fjädringen i framdäcken helt pajat på... Vet ni om man kan få tag på likadana eller passar de nya framdäcken på Geckon?
    Gecko har väl samma som frog? Och på frog passar även de nya cameleonhjulen. De är dock något högre. Jag har cameleon på min frog, och det stör inte mig.
  • Lindadjo

Jag har ett bee+ och valde att inte köpa cocoon då jag tyckte den såg så liten ut. Då var plutten ändå bara 3 månader när jag köpte vagnen. Tycker det är precis lika mysigt med en åkpåse, och den funkar betydligt längre.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21