Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

Kanske jag har den äldsta frogen i världen? Drömmer

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-11-16 20:35:37 följande:
    Jag läste någonstans att man inte började tillverka/producera Frog förrän 1996! Modellen innan hette eg inte Frog utan bara Bugaboo eller något sådant. Kommer inte ihåg vart jag läste det dock och jag vet ju inte om det stämmer. Jag surfar omkring och läser så mkt. *s*
    Det är ju det jag menar, det fanns inte ens frog 1991 så det kan ju inte vara ett sånt datum.
  • Lindadjo
    s07 skrev 2011-11-16 20:28:30 följande:
    Lindadjo, din frog med allt hemsytt är så fin att jag smäller av!!!
    Åh SkämsGlad tackar.
  • Lindadjo
    s07 skrev 2011-11-17 22:39:29 följande:
    Å vad bra, det ni skriver om frogen- jättekul för köregenskaperna retade mig på camen.

Kan man maskinfärga en solblekt frogsuflett (vad händer med insidan??)
    Det går att svampa på färg på utsidan. Det är det flera som gjort, med någolunda bra resultat har jag förstått. Jag ska själv försöka mig på att svampa en varukorg och en liggdel.
  • Lindadjo
    JohannaL skrev 2011-11-17 08:44:36 följande:
    Nyss köpt mig en bugaboo bee, funderar nu på om jag behöver babyinlägget tjejen e 4 månader, hur har ni andra gjort med den vagnen till den åldern?

=/ 
    Jag köpte inte babyinlägg till min bee. Nu när jag använder den så har jag bara en åkpåse till min lilla 3-månaders, och där ligger han bra. Ser alltid till att spänna fast honom i selen i den vagnen iallafall. Så han inte ramlar ur....fast han är i påsen, man vet ju aldrig.
  • Lindadjo
    the baby skrev 2011-11-17 20:41:20 följande:
    Hur ska jag förklara då? :)

Jag tog den mjuka delen av ett kardborreband, köpt på metervara, med självhäftande klister på, och klistrade dit reflexband, också köpt på metervara.  Och så klistrade jag dit en liten bit av den hårda kardborren i ena änden, så det ska gå att fästa reflexen runt någon del av chassit. Mätte så det skulle passa precis runt, på olika delar. Om du inte förstår så kan jag fixa en bild. Men det var ju inte min idé från början så jag tar absolut inte åt mig äran!

Jag är supernöjd, blev jättediskret och fint, och lillan drar inte av de som hon gjorde med de sk slap wrapsen.  
    Gillar också de reflexerna. Väldigt diskret. Man tänker inte ens på de, men de syns i mörkret *gillar*
  • Lindadjo

Jag har hört de som fixerat färgen med hårtork också, för att de inte vågat använda strykgärn. Har man värmeskåp borde även det funka för fixering.

• Lindadjo
    s07 skrev 2011-11-18 12:29:11 följande:
    Finns det en beskrivning av hur man svampar någonstans i tråden? Hur jobbigt är det på en skala!?
    Kan inte svara på det än, men jag har planer på att svampa både varukorg och liggdel med palett från panduro. Vi får se hur det går...och  när jag kommer mig för att göra det.

Jag använder liggdelen just nu, trots att den är blekt,och nu börjar jag nästan tycka att det är lite snyggt med den grå/lila färgen på den Ja, jag vet... jag har lite speciell smak....

• Lindadjo
    RedTopaz skrev 2011-11-18 14:30:39 följande:
    Linda: Kanske ska starta eget och sy vagnklädslar? ;)
    Hur går det med min suflett förresten? Är tygerna ok att jobba med?

Jo, det går framått. Jag har klippt ut delar och börjat sy lite smått. Det tar lite tid, Leo reagerade så mycket på 3-månaders sprutan han fick igår, så det blev inte nånting gjort då.
    Jag syr för jag tycker det är roligt, ska det bli ett jobb så tror jag glädjen försvinner.
  • Lindadjo
    RedTopaz skrev 2011-11-18 15:47:02 följande:
    Är det någon som har en frog som vill ha min krympta liggdel? Passar förmodligen perfekt. =)
    Jag testar gärna Vad är det för färg?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21