Inlägg från: Leo och Elliots Mamma |Visa alla inlägg
  • Leo och Elliots Mamma

Bugaboo-tråd nr 21

Leo och Elliots Mamma skrev 2010-06-11 07:22:50 följande:
    Fler frågor som jag hoppas att ngn vänlig själ kan svara på  
    Hittat en svensk webshop som säljer sitsen, men då står det att de passar ståbräd modellerna 07-09, är det enast de "osmidiga ståbrädorna" ? När kom de ståbrädorna med klicka på och av funtionen, utan att behöva lägga vagnen ned...ja ni kanske förstår vad jag menar...

www.familjetorget.se/default.asp?Link=sida.as...
    För på bilden ser det ju ut som att det e den senaste ståbrädan??
  • Leo och Elliots Mamma
    Fröken Småland skrev 2010-06-11 07:44:08 följande:
    Ståbrädan med Tiny Toten på bilden är av den äldre modellen och det är bara på den som Tiny Toten passar. Båda har sålts parallellt ett bra tag så årsmodell skall du helt glömma, du skall bara kolla på utförande. Absolut lättaste sättet att identifiera den nya ståbrädan är att kolla på hjulet; om ekrarna är vita så är det den nya. Det är med andra ord bara möjligt att få Tiny Tot-funktionen på ståbrädan med den "jobbiga" fastsättningen.
    Tack för svaret Aha, då får man väl hoppas att den så småningom kanske passar den med den "nya fästningen".  Måste ändå köra dubbelvagn när vi e hela familjen from okt och några månader frammåt. Försöker allt för att kunna köra buggan så mkt som möjligt
  • Leo och Elliots Mamma
    Sjukhus Mamman skrev 2010-06-14 19:49:53 följande:
    Ni som har denim, har ert sittdelstyg skavts mot dom runda plast delarna på ramen? min som jag fick i dec har nöts så pass mycket att de e vita cirklar där plastdelarna e och har lixom nötts i tyget så de ser ut som om det skär in i tyget skit trist och jätte fult! jag e lite så där nojig över att de ska gå igenom helt i tyget eller att det ska spricka upp ännu mer!
    Var tvungen att kolla efter, aldrig tänkt på det...så anade att det inte var så... Jag har haft min sedan dec 2008 å sittdelen sedan febr 2009 å inget som skavts bort på sidorna alls. Däremot har det slitits där lillkillen har sina ben, men det e ju inte så konstigt. Känns som att du borde reklamera?!
  • Leo och Elliots Mamma
    Sjukhus Mamman skrev 2010-06-15 15:29:02 följande:
    Om det hade skavts av benen eller armarna eller nåt sånt så ja visst de känns ju som att det kan vara okej... men inte att den skavs av själva barnvagnen tyget e lixom "repat" så jag vågar inte använda camen utifall att det skulle spicka upp ännu mer!
    känns så förbannat trist då detta är 3je gången vagnen pajar och jag inte vågar använda den. och sist tog det 4a månader innan några delar kom!
    *sur å bitter*

Men denim finns ju inte längre... hur fasen löser man det då vid en reklamation?
    Hu, vad trist :( Ja, de får väl ordna fram ngt...om inte annat en "Red" variant i sådana fall kanske :)
    Trist!
  • Leo och Elliots Mamma
    Ellisizza skrev 2010-06-15 16:07:26 följande:
    Ni som köpt bugaboo's sittdyna, har ni tvättat den innan ni börjat använda den? Tips på hur man tvättar utan att den blir knölig och ful?
    Jag hra tvättat min dyna i offwhite, det gick bra. Tvättmedel utan blekmedel å utan sköljmedel i 30 grader. Blev super fin å bra. Ej knögglig el så :) Men skulle inte tvätta den utan att den var smutsig dock..
  • Leo och Elliots Mamma
    Emma Görander skrev 2010-07-05 19:28:08 följande:
    Junk, vid stinsen finns en återförsäljare tror jag
    "Knodd" i Stinsen köpcentrum stängde för ett tag sedan, så där hittar du inga Bugaboo tillbehör tyvärr. Skulle tro city är det bästa stället å få tag i. Nu är det ju fria biltullar i juli månad oxå
  • Leo och Elliots Mamma
    Läängtar skrev 2010-07-06 08:44:54 följande:
    Du har ju Big Baby precis utanför Stinsen, dom säljer Bugaboo
    Just ja, det finns ju där
  • Leo och Elliots Mamma

Gahhh, mitt parasoll i offwhite har varit ute på promenad med farfar och e lite smutsigt här å var... De andra tillbehören i offwhite går ju och tvätta men hur gör ni med era parasoll?? Hur får ni dem rena?? Sååå tacksam för tips!

• Leo och Elliots Mamma
    Senap skrev 2010-07-15 09:03:10 följande:
    Ska man köra på beige sittdyna eller ska man vara modig och ta en vit. Debt är ju snyggast till min rosa och röda topp på Been. Men är det riktigt praktiskt? *funderar*
    Jag har en dyna i offwhite. Går bra att tvätta, har redan tvättat den några ggr då farfar varit ute med min tvååring och låtit honom göra hur han vill med vagnen å sin sittdyna Blir ren och fin och ser ny ut igen
  • Leo och Elliots Mamma
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-07 21:23:06 följande:
    gör så, annars så köp den svarta. och om du inte gillar färgen så kan du ju byta den mot en annan så har du själv sett exakt hur den ser ut!
    Själv så är jag oxå sugen på en, men har denim bas och en massa olika topset. skulle nog kanske vilja ha en offwhite, men denim färgar ju av sig :-/ svårt de här
    Jag har en denim vagn och offwhite dyna...Inte färgat av sig ännu iaf 
  • Leo och Elliots Mamma
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-09 14:55:36 följande:
    humm... min denim har fällt på alla mina toppklädslar så dom e missfärgarde så jag skulle inte våga ha en offwhite dyna i min!
    Hmm, trots regn och blöt dyna, så nope...ingen missfärgning... Hoppas att det fortsätter så
  • Leo och Elliots Mamma
    Joddan skrev 2010-08-11 22:11:06 följande:
    Min denimsittdel färgade liiiiite på undersidan av offwhiteåkpåsen. Men de syntes ju ändå inte Flört
    Å jag som ska köpa nya åkpåsen i offwhite... Iof kommer jag mest att ha den i UJ duon i början eftersom den är till min 2 åring som har vuxit ur "Elodie´n" Men när bebis blir sittdelsstor så kommer jag ju ha den i denimen...Får se hur det slutar Men som du skrev så e det på undersidan, så det syns ju inte särskilt mkt...Har en känsla av att 2 åringen kommer slita och smutsa ner åkpåsen som det är ändå under vintern
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-11 22:11:56 följande:
    fuskis ! men min denim sittdel e ju som den e oxå och är reklamerad! så när jag får hem en ny sittdel så vågar jag kanske mig på en offwhite
    Kavat skrev 2010-08-10 21:30:58 följande:
    Nu är Camens röda liggdel invigd med liten i! Härligt! Fattas bara ett rött liggdelslock nu insåg jag när vi satte på "tygerna". Hade glömt av att jag inte hade något.
    OOOH grattis! Hjärta
    Aha, bra att du "får" en ny. Hoppas att den inte färgar av Kanske har 2 åringen slitit på denimen så mkt då han haft den i 2 års tid utan ngn dyna...åkpåse på vintern bara...
  • Leo och Elliots Mamma
    jean1 skrev 2010-09-23 22:57:02 följande:
    Någon som har Elodie Details åkpåse i sin Cam? Är ni nöjda med den?
    Sisodär nöjd. Funkar helt ok till ett mindre barn. Men e lite liten i stl för vår 2 åring, ca 95 cm, nu till vintern. Å dessutom åker den ner HELA tiden när man har den i sittdelen. Så vi ska köpa  Bugaboos egna ist som sitter fast. Det är verkligen sååå störande när den åker ned hela tiden... Men snygg e den, vi har den i svart "sammet" och guld krona. Jätte söt men inte så praktisk...
  • Leo och Elliots Mamma

Var finns den nya "lilla skötväskan" från Bugaboo att köpa? :D

• Leo och Elliots Mamma

Zasata: Tack :D Kommer den till Sverige tror ni???

• Leo och Elliots Mamma

Jag hade Bugaboos sittdyna i Off White från det att den kom till sen sommaren förra året och tycker att den var och är super :) Dessutom är den helt suverän när det gäller tvätt..blir som ny :)

• Leo och Elliots Mamma

Vet någon om sufletter mm som kommer som Ltd framöver även kommer att göras till Donkey'n? :) Ni som har Donkey'n, gillar ni den skarpt? Smidig?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21