Inlägg från: Katjan |Visa alla inlägg
  • Katjan

Bugaboo-tråd nr 21

StaffenAssar skrev 2010-08-23 11:50:59 följande:
    Mitt chassi har börjat glida (vagnen är drygt ett år) och affären där jag köpte den har gått i konkurs, hur gör jag? Kan man maila bugaboo? Och kan man skriva på svenska? Svårt att förklara på engelska att det glider när jag måste gå upp/ner för barnvagnsramp i trappor...
    Maila till bugaboo och beskriv problemet. De går bra att skriva på svenska till dem. Köpte oxå en vagn ifrån en butik som gick i konkurs.

Senast mitt chassi gick sönder ville de ha kopia på kvittot samt en filmsnutt där filmade problemet.
    De skickade sedan ut ett nytt chassi och hämtade upp mitt gamla trasiga chassi.
  • Katjan

Är det någon som vet hur många kg ett barn får väga i liggdelen till cameleon?

• Katjan
    MiaEd skrev 2010-09-09 18:41:05 följande:
    17 kg =)

Var inne på Bonti idag, behövde bara köpa ett nytt hjul =)
    Hmm klarar liggdelen oxå av 17 kg, går inte plattan i vagnen sönder då?  Är det inte själva sittdelen som klarar av 17kg?
  • Katjan
    mamma på vift skrev 2010-09-09 19:02:12 följande:
    9 kg har jag för mig att det är
    Ja, visst är det väl något i den stilen om jag inte minns fel.

Då kan lilleman va i liggdelen ett tag till. Han vägde nämligen 7,9kg nu på 2månader kontrollen
  • Katjan
    lolo21 skrev 2010-09-13 11:43:37 följande:
    Hur bäddar ni i liggdelen till cam i vinter? Kommer ju om allt går bra ha en nyföding i januari, det känns som det är himla kallt då.. Finns det ngt gosigt tillbehör som håller den lill* varm eller är det bara att bylsa på med overall, täcke och locket över?
    Jag hade en åkpåse samt en overall till min pojk som föddes i slutet utav dec 08. Vi bodde i sthlm och det var kallt den vintern.

Tror att det är vanligare att barnen har det för varmt i en liggdel på vintern än för kallt... men det är svårt det där
  • Katjan
    annat82 skrev 2010-09-13 13:30:51 följande:
    Är ganska säker på att den ska funka i buggans mugghållare, har inte testat. Men jag har testat på den andra vagnen som har en väldigt lik mugghållare och där funkar det fint. Kan faktiskt inte tänka mig att det inte skulle funka.

För övrigt gillar jag den termosmuggen väldigt mycket. Tycker den håller värmen bra och så är den läcksäker :) Har till och med 2 stycker så sambon inte tar min lila och jag får ha den i fred ;)
    Nu fick har iofs en egen skötväska också så han inte rör till grejerna i min. Han är hemma 3 dar i veckan och jag 2 och han har en förmåga att röra till allt ;)
    Va bra att ni tycker om dem. Det får bli till att köpa en rosa och cerisce =). Bra att dom är läcksäkra.
  • Katjan
    straw2008 skrev 2010-09-15 08:29:50 följande:
    Kan man på något sätt byta skummet på handtaget? NÅGOT sätt alls???
    Bugaboo har extra skumm eller om det nu va i något annat material minns jag inte, men man fäster det med dragkedjor ovanför det trasiga skummet på handtaget på en bugaboo cameleon. Det syns ju att man har ett sådant skydd men det är bättre det än att det trasiga syns.
  • Katjan

Syskonvagnen verkar vara en smidig vagn ifall man ska lämna ett barn på dagis t.ex ...

Den fula korgen brevid kan säkert vara bra att ha när man shoppar eller till en trött vovve.

Skulle va kul o veta måttet på sitt och liggdelarna. Undra hur kvaliten på vagnen är?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21