Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Bugaboo-tråd nr 21

bohusbebis skrev 2010-11-11 13:12:38 följande:

Blev lite pysselsugen och lat när jag trodde att jag kommit över en Cam, så jag ropade in ett sånt där symönster fr Tradera som jag vet att det pratats om (tänkte sen att det kanske kan modifieras lite till Bee+ åxå). KÖP DET INTE!!! Betalade 1 kr i auktionen, 49 kr i nån arbetskostnad, 12 kr i porto (och så begärde hon först 5 kr för emballage). Och så kom det idag, ofullständigt frankerat (såg ut som återanvända frimärken fasttejpade). Taffliga mönster på smörpapper och en fotostatkopierad beskrivning. Nä, så lat inte ens jag att jag inte kan rita av bättre mönster själv....

gud så trist! Dåligt omdömme!
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-11-14 12:51:06 följande:
    Vi använde liggdelen tills minsteman blev ca 8 månader. Då började han klättra omkring så det kändes inte säkert längre. Det var med sorg vi bytte. Jag gillade verkligen buggan med liggdel dessutom tycker jag att den är snyggare med liggdel.
    *håller med*
  • Tant Pruselius
    stjernan skrev 2010-11-17 19:51:57 följande:
    Vad gäller skötväska kan jag tipsa om fjällräven kånken mini om man vill ha en liten väska. Ja, man kan ju ha den stora också förresten. Den har ju en knapp upptill så att man kan hänga den med handtaget på styret och knäppa så sitter den fast:) jag gillar mini modellen för jag tycker man får plats med precis det man behöver! Hade en slip hop innan och tyckte den var stor och klumpig, jag har en tendens att samla på mig massa onödiga grejer om det finns plats i väskan...
    haha jag var tvungen att köpa en skip hop duo dubbel när T var liten för alla grejer, den var stor och klumpig den Singel får man ju inte plats med mkt i övh
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-11-18 07:49:26 följande:
    Jag köpte min vagn i augusti när jag hade bf i februari. Sen samlade jag på mig en massa tillbehör.
    Oj... jag som har som plan att vänta med att köpa tills den lill* är här tur det finns sjal och b-björn
  • Tant Pruselius
    Hannah74 skrev 2010-11-21 21:22:48 följande:
    Jag tycker det svarta är fint, mentycker det blir för svart om man har allt i svart. Tycker röd suflett ex är jättefint till!
    ååå*dregglar*
  • Tant Pruselius
    Miss Lau skrev 2010-11-23 11:13:25 följande:
    Vi funderade på att köpa Bee att ha redan från födseln men "alla" sa att den inte riktigt passade osv. Jag lyssnade och skaffade en Cam istället. Ångrade mig nästan på en gång och skaffade en Bee istället. Går du inte i terräng fungerar Bee utmärkt. Eller så skaffar du en till vagn att ha om ni ska terrängköra. Vi har en UJ och en Bee och de kompletterar varandra perfekt!

Enda kruxet är väl det här med snö, synd att det inte finns vinterhjul till Bee det hade varit perfekt
    hade ni liggdelen på uj då, för jag tycker dne förlorar iom att den är frånvänd...och liggdelen har jag fått för mig är välldans liten?
    Fröken Småland skrev 2010-11-23 11:23:04 följande:
    Och jag var antagligen en av de som sa till Vallmar att Bee inte är en riktig vagn och inte lämpar sig för en liten bebis . Jag är fortfarande av samma åsikt men det finns många som inte håller med mig  
    för mig är Bee'n en lyx-sulky mer än en vagn... fast smaken är som baken...
  • Tant Pruselius
    danosani skrev 2010-11-23 14:49:22 följande:
    Exakt så kommer vi att göra med lillebror som kommer i april. Tycker att singel-liggdelen ser alldeles normalstor ut. Vi började inte använda vår UJ förrän tjejen var 1,5 just för att den bara är framåtvänd. Denna gången blir det UJ - Bugga - UJ Swift. Många vagnbyten för att hålla sig nöjd
    varför inte swiften från början? *sugen på swift*
  • Tant Pruselius
    straw2008 skrev 2010-11-24 15:23:11 följande:
    dra i det FÖRSIKTIGT, skulle någon tokdra i mitt chassi skulle jag slänga ut dom för det är ju så det skadas från början....
    rakt uppåt? men om man drar försiktigt då så märker man om det glider?
  • Tant Pruselius
    straw2008 skrev 2010-11-24 15:28:05 följande:
    fråga säljaren om det glider helt enkelt, be de provdra?
    jo jag tänkte oxå det, men om man inte vet själv hur man ska testa också säger dem att det inte glider... man vet ju inte hur ärliga folk är...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21