Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Bugaboo-tråd nr 21

jean1 skrev 2010-05-06 21:28:40 följande:
    Är det någon som vet om man kan beställa klädslar till buggan löst, alltså inte ett helt top eller bas-set? Är ute efter endast topklädsel till sittdelen...
    Ja då, det brukar de flesta som säljer Bugaboo ha. Och om de inte har just den färgen du vill ha inne så går det att beställa.
    Jo just det!
  • Kajsan
    Läängtar skrev 2010-05-08 18:04:15 följande:
    Hur vet man om man har ett chassi med glidrisk?Jag har en begangnad och den ska enligt säljaren vara köpt våren -09.
    Det är risk på alla chassin av den nyare modellen allså de som inte höjs och sänks med skruvar utan med snapfästen.
    Man vet ju aldrig hur de gamla ägarna har behandlat sin vagn när man köper begagnat, och har de använt vagnen på ett felaktisgt sätt så står man där och har köpt en begagnad vagn dyrt som det inte finns nån garanti på alls.
    Nä, begagnat skulle jag bara köpa om jag köpte det gamla chassit, annars skulle jag köpa en ny , som jag själv vet hur jag skulle behandla för att den inte skulle gå sönder.
    Jo just det!
  • Kajsan
    Kajsan skrev 2010-05-08 18:23:15 följande:
    Det är risk på alla chassin av den nyare modellen allså de som inte höjs och sänks med skruvar utan med snapfästen.Man vet ju aldrig hur de gamla ägarna har behandlat sin vagn när man köper begagnat, och har de använt vagnen på ett felaktisgt sätt så står man där och har köpt en begagnad vagn dyrt som det inte finns nån garanti på alls.Nä, begagnat skulle jag bara köpa om jag köpte det gamla chassit, annars skulle jag köpa en ny , som jag själv vet hur jag skulle behandla för att den inte skulle gå sönder.
    Det chassit som man höjer och sänker handtaget med skruvliknande grejjer på sidan , inte det med snapfästen.
    Titta på bilder så ser du skillnaden.
    Nytt chassi: http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_delvis_ny_tillbehor_sittpall_27359148.htm?ca=11&w=1

Gammalt chassi: http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_26361357.htm?ca=11&w=1

Ser du skillnaden ?
    Jo just det!
  • Kajsan
    Bellbox skrev 2010-05-08 21:05:03 följande:
    Bra tips! Jättebra skrivet; testar man på så vis så vet man ju Ang nya/gamla chassit: JAG har det nya chassit & har inte haft minsta bekymmer (vet många andra som inte haft/har det heller!) så det är inte synonymt med problem även om vissa med det äldre gärna vill framhålla sin egen vagn och då poängtera/överdriva risken med det nya... (bra argument för dem på begagnatmarknaden sen!) Men självklart kan det sägas att vissa haft problem utan att ha orsakat det själva genom stor fel-hantering (herrejisses; vi har haft åtskilliga fel på våran nya bil t.ex och likaså på en begagnad bil) men risken är ju inte 100% precis!INGEN vagn ska dras upp för en massa trappor o.s.v så alla vagnar ska behandlas med respekt & enligt bruksanvisning. Man ska heller inte gå hem till en som säljer en vagn & be att få prova den för att kunna rycka sönder den Jag kan lova att man kan rycka sönder en hel del vagnar av olika märken på marknaden om man bara bestämmer sig för det Jag hoppas i alla fall få sålt min vagn sen framöver då jag inte behöver den mer; den har funkat kanon (sen finns det ju de som fått glapp utan att ha orsakat det själva såklart & det är ju jättedumt, men jag tror tendensen att överdriva kan finnas ibland...)
    Exakt, det nya chassit betyder inte automatiskt problem!Men som sagt, man har inte en aning om hur de som haft vagnen innan behandlat den när man köper begagnat.
    Jag har aldrig haft nåt problem med någon av mina! De har fungerat felfritt.
    Jo just det!
  • Kajsan
    LillaMiss Piggy skrev 2010-05-09 15:45:01 följande:
    I:an Har ju vinterhjul och åkpåse2:an har oxå vinterhjul och åkpåse OCH ny chassi (men 9000?)3:an ny chassi och 3 toppset 4:an har vinterhjul mugghållare och åkpåseKan en chassi vare värd så mycket?
    Ett chassi kostar ca 3900 nytt...
    Jo just det!
  • Kajsan
    FridaLee skrev 2010-05-10 13:42:30 följande:
    Hemsk vagn, gillar den inte alls. mend et är mitt tycke
    Jag tycker den är helt ok, jämfört med de andra i samma stil.
    Jag gillar den mycket bättre än Icandy...
    Jo just det!
  • Kajsan
    FridaLee skrev 2010-05-10 14:04:18 följande:
    ja den är mycket bättre än icandy den ser riktigt billig ut.  Men tycker den är ful men smidigt att kunna ha så många olika funktioner men känns tungstyrd tycker jag. Men bra att det utvecklas nya vagnar. men inget som jag skulle köpa
    Nä, inget jag skulle köpa heller Visst är den relativt tungstyrd, men bättre än...andra
    Jo just det!
  • Kajsan
    FridaLee skrev 2010-05-10 14:05:01 följande:
    Blir det nån bee+?
    Nä, inte idag, jag väntar in den vita
    Jo just det!
  • Kajsan

Jag har kört Swift med vobblande däck idag, känner mig helt snurrig. Det putar liksom ut på ena sidan av däcket, kanske nackdelen med lufthjul...

Jo just det!
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2010-05-10 16:11:36 följande:
    Har du kanske pumpat de för hårt?
    Det är inte jag som har bytt slang, det gjorde proffset i källaren på Bonti på odenplan, han brukar kunna det där.
    Men jag ska göra prova göra om det.
    Jo just det!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21