Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Bugaboo-tråd nr 21

Jessiicaa89 skrev 2010-06-07 22:30:14 följande:
    Någon här som är hajj på vad för slags tyg man skall använda sig av när man syr sina egna sufletter och topset? Letat lite smått men alla typer av tyg känns så tunna och inte alls passande för en vagn.
    Så någon som vet något speciellt man skall kolla efter?
    Jag har köpt vanliga tyger, men inte de tunnaste då, sen har jag kört dubbelt.
    Jo just det!
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2010-06-12 14:26:50 följande:
    Jag tycker att den bruna basen är snyggast. Den passar ihop i princip med alla toppfärger.
    Jag hade köpt brun bas med brun topp och en offwhite topp. Då har man en enfärgad vagn när man vill och en offwhite att varva med. Sen köpt offwhite åkpåse, offwhite parasoll, mugghållare och brun Bugaboo Skötväska
    Nä, jag håller med om allt, men jag hade valt den vita Bugabooväskan
    Jo just det!
  • Kajsan
    BamMyMan skrev 2010-06-14 22:37:23 följande:
    Hej!

Jag har en cameleon och min lille skrutt är 2,5 månad gammal.
    Han har inte riktigt kommit till ro i liggdelen, han har oftast sovit så länge det rullat men vaknat nästan genast vagnen stannat, och den senaste tiden även under promenaderna...

Nu har han dock varit förkyld så jag provade att byta till sittdelen och ha den i liggläge, men för att han skulle komma upp lite mer med huvudet och få lättare att andas.
    Och vilken förändring på bebisen!!! Nu sover han helt plötsligt flera timmar i vagnen och jag behöver knappt rulla den innan han sover!!
    Han verkar älska att ligga lite upp med benen, och om han råkar vara vaken så får han sitta i mellanläget och spana lite, det är han också toknöjd med!

Nu undrar jag om det är skadligt för en så liten bebis att redan vara i sittdelen?
    För från början var det ju bara tänkt som ett test under tiden han var snorig, men nu trivs han ju så mycket bättre så det vore toppen om vi kunde ha kvar honom i sittdelen, under förutsättning att det inte är skadligt så klart!

Någon som vet?
    Det fungerar utmärkt, den är ergonomisk och funkar bra för babyns rygg.
    Jag fick ett klart JA av min barnläkare när min dotter var lika gammal som din.
    Jo just det!
  • Kajsan
    lolo21 skrev 2010-06-17 10:23:14 följande:
    Hej alla Bugga-tokar=)

Jag funderar på barnvagn. Om allt går vägen väntar vi syskon till vår kille som när liten isf kommer är drygt tre år. Det är en liten kille som älskar att åka vagn, men syskonvagn känns ju lite sent när han ändå är drygt tre då?

Har en Bugga Cam som jag har tänkt köpa ståbräda till. Men eftersom bebben isf kommer i januari känns det inte som ett bra alternativ att bara ha den. Jag tror inte min kille kommer vilja stå eller gå själv i massor av snö... Buggan är ju dessutom en mardröm i snö, efter denna vintern gav jag upp o gick o köpte en Brio Sitty Oskyldig

Så läste jag något så ubersmart här på FL:) Det var någon som hade en vagn, jag vet inte vilken, med mjuklift till. Sen om den stora ville sitta så tog hon upp den lilla i sjalen, och tog bort mjukliften. Visst låter det supersmart! Vilken vagn kan man göra så med? För det kan ju inte gå med buggan?

Help please:)
    Köp en extra ram till din bugga så kan du varva mellan sitt och liggdel!
    Jo just det!
  • Kajsan
    Mymemlan skrev 2010-06-23 11:07:58 följande:
    Idag ska jag prova terränghjulen till vagnen, ska ut på en skogsstig med min mamma och hennes vovve. Spännande att se hur det här ska gå, men tekninskt sett borde det funka ganska bra tkr jag ändå. Nån som testat?
    Testat vad? Terränghjulen? De har vi alltid på landet, de är redan nerpackade inför midsommarhelgen
    Jo just det!
  • Kajsan
    imsa skrev 2010-06-27 21:30:16 följande:
    gamla färger till cameleon, det går bara att få tag på på begagnatmarknaden va?
    bugaboo själva har inget sådant man kan köpa direkt av dom?
    Vilka gamla färger menar du? Om det är någon som har utgått, tillexempel grön fleece typ så hör med återförsäljarna.
    Ofta finns det kvar på lager.
    Jo just det!
  • Kajsan
    3småttingar skrev 2010-06-28 23:58:08 följande:
    Tack för svar!! :) Hittade på en på babyshop,, men den sitter inte på en cam utan på en bee tror jag, på produktbilden. Tror ni det är samma mugghållare till alla båda?
    Ja det är samma, du får med fästen till både Bee och Cam!
    Jo just det!
  • Kajsan
    Senap skrev 2010-07-15 09:03:10 följande:
    Ska man köra på beige sittdyna eller ska man vara modig och ta en vit. Debt är ju snyggast till min rosa och röda topp på Been. Men är det riktigt praktiskt? *funderar*
    Den vita är galet fräsch! Självklart ska du ta den.
    Jag menar den vita blir inte mer smutsig än nån annan
    Jo just det!
  • Kajsan
    Näbbmusen skrev 2010-07-19 20:40:52 följande:
    Attans! Nu har ståbrädan pajjat
    Den gled av vagnen när sambon lyfte ur den ur bilen och plasten som håller fast hjulet gick i 1000 bitar..
    Kan man köpa ett nytt hjul till ståbrädan? Finns det som reservdel eller måste jag köpa en ny ståbräda?
    Någon som vet..  Jag måste ju ha ståbrädan...
    Jadå, det kan du göra. Om inte återförsäljaren har hjul inne så kan de beställ åt dig.
    Jo just det!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21