• Xst

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2010-06-02 14:20:21 följande:
    Stargirl: Aj du, det har jag inte ens tänkt på. När det gäller en sittdyna så vågar jag chansa men det förändrar ju onekligen läget för att köpa en hel vagn därifrån om det är så. Kolla upp det ni som tänker köpa därifrån!

För övrigt så skrev jag ett syrligt meddelande till Fruugo och berättade vad jag tyckte om deras metoder och självklart säljer de nu dynan till mig ändå, trots förlusten
    De lever ju på gott rykte
  • Xst
    emiliasmamma skrev 2010-06-04 16:56:39 följande:
    Hej har en fråga om liggdelen till camelon.
    När man tar bort madrassen sä är där i mitten på varje långsida två svarta remmar med en ring. Vad har man dessa till?
    För kunna ha sele i Om man vill ha liggdel men knodd vill rymma
  • Xst
    Vaniljkyss skrev 2010-06-19 13:57:00 följande:
    Hej!

Har ett STORT problem. Jag har en Bugaboo Cam som vi köpte hösten 2006 i Norrköping. Butiken låg inne i stan men jag kommer inte ihåg vad den hette och jag har inte hittat kvittot (än).

Idag gick höger framdäck av!!! Den svarta plasten sprack rakt av. Vad gör jag?

Kan man köpa däck + plastdel som reservdel? Garantin lär ju ha gått ut för länge sedan...

Alla tips och råd mottages tacksamt!!!
    Garantin är 2 år. Går köpa nya däck
  • Xst
    bittersweeet skrev 2010-06-20 20:04:58 följande:
    Hej!
    Kan man ha topset i fleece på sommarn eller blir det för varmt? Jag tycker det låter varmt, men har en vännina med bugga som säger att det funkar finfint, alltså inte för varmt.
    Men vad säger ni?
    Jag har haft utan problem.
  • Xst
    mican skrev 2010-06-21 20:06:20 följande:

Hej alla Buggaproffs...

Har ett problem, efter en solig dag ute med kaffetermosen i varukorgen så har det blivit ett problem. Kaffetermosen läckte och nu är det stora fläckar. Hur gör jag rent på smidigast sätt?

Ta ur bottenplattan och släng den i maskinen Bottenplattan kan man diska
  • Xst
    mican skrev 2010-06-22 10:57:28 följande:
    Hur många grader rekomenderar du?
    Se svaret ovan mitt
  • Xst
    piggelinlycka skrev 2010-06-28 13:26:49 följande:
    Är det bara maxi-cosy babyskydd som passar på Bugaboo Cameleon eller funkar det även med andra babyskydd? Jag tycker att jag får olika information överallt.

De flesta affärer verkar ju bara sälja adaptrar till Maxi Cosy iallafall.

Någon som vet eller har erfarenhet?
    Vi hade en Akta Auto Baby Så akta går med andra fästen dock.
  • Xst
    arkeologitjejen skrev 2010-07-02 10:29:55 följande:
    Ingen som har någon idé eller något råd?
    Vi hade P&T lift till vår för  ha stadig lift den för vibe. Funkade super!
  • Xst
    SödeSara skrev 2010-07-06 11:15:48 följande:
    Någon som har en petunia puckla
    Jag har Både tote och clutch. Love them! Sitter super på vagnen med :)

• Xst
    eternalstar skrev 2010-07-07 00:47:00 följande:
    Appropå Petuniaväskorna. Finns det någon webbshop som säljer dom? Den var supersnygg! Tror ni dom sitter lika bra på en Bee?
    Har bild nånstans på en på Bee. Funkade super
  • Xst
    eternalstar skrev 2010-07-07 23:43:23 följande:
    Den var borta snabbt! Vad låg priset på?? Nyfiken
    2900 tror jag det var
  • Xst
    Joddan skrev 2010-07-08 08:05:28 följande:
    Alla 08-chassin är väl med clips och inte vingmuttrade???
    I slutet av 2007 började bugaboo göra clip istället för muttrar. Dock bytte de sen ut skruvfästen mot popnitar på clipsen för fanns risk att de gled. Så är chassit tillverkat 2008 har det inte muttrar. Men vissa affärer hade ju ännu kvar mutterchassin så även de som köpte vagn 2008 kunde få med muttrar
  • Xst
    MiniM3 skrev 2010-08-01 18:23:59 följande:
    Ja det är precis det setet jag har..
    Vad ungefär kan man ta för det? nyskick
    ingen annons 
    500. Fult jävla skit
  • Xst
    Fröken Småland skrev 2010-08-01 22:23:38 följande:
    Xst: oj, det där var en otrevlig ton. Mår du riktigt bra?
    Otrevlig ton? jag brukar svara kort ju..
    Tycker silversaken är fult jävla skit så skulle jag underpistolhot tvingas köpa en skulle jag ge max 500 Bättre svar?
  • Xst
    Leiben skrev 2010-08-15 19:02:24 följande:
    hej experter!

vi ska köpa en bugaboo är det tänkt. vår bebis är beräknat i början av nov. min fråga är hur man bäddar och klär lillen för höst/ vinter i en phil&ted-mjuklift. Med åkpåsen blir det ju astrångt...eller?

har ni erfarenhet av det?
    Har du P&T lift behöver du inte åkpåse tycker jag. Liften är varm :) Då räcker overall och kanske en filt.
  • Xst
    plupp06 skrev 2010-10-27 18:28:39 följande:

Skapade en egen tråd för min fråga, men kanske bättre jag ställer den i bugaboo tråden

Har gått och spanat på åkpåse 7 A.M Le Sac Igloo. Var idag i butik för att ta mig en närmare titt på den, snygg och praktisk kan jag konstatera! MEN så sa butiksbiträdet att den inte passar så jättebra i en bugga (hon hade ingen egen erfarenhet utan hört av andra kunder). Är det någon bugaboo ägare som har en sådan åkpåse som kan berätta hur den passar vagnen?? Expediten medande på att bugaboo har en liten sittdel och att åkpåsen skulle blir för stor. Jag har ännu inte satt på sittdelen så att proiva i affären var ju inte möjligt tyvärr.

Dessutom undrar jag vad ni andra tror om färgen på denna som är i cafe/brun, har grå och svart färg på vagnen.

Såg annars att en butik hade rea på en bugaboo bee åkpåse dvs den gamla varianten, ringde och frågade och den skulle tydligen passa en cameleon. Men den kanske är för kall nu för vintern då jag läst att andra upplever bugaboos egna åkpåse som ganska tunn,

Personligen skulle jag inte ha den bruna i gårsvart vagn för blir ingen fin kombo :) Skulle sikte på mer färg, grön eller rosa. Den gröna älskar jag :) Haft 7am i min cam och funkat bra.
    Gamla bugaboo bee påsen passar inte i cam.
  • Xst
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-11 10:26:45 följande:
    En fråga till er alladå ni har vagnen sen innan.
    Fungerar era vagnar även i snö?
    Jag har en emmaljunga sen tidigare och ska byta till en bugga MEN igår såg jag en stackars mamma som drog sin bugga i snö och var skit förbannad rent ut sagt och nu menar jag att den riktiga snön inte ens har kommit ännu =)
    På med vinterhjul så blir den som vilken 4 hjuling som helst.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21