Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

bohusbebis skrev 2010-09-09 09:25:47 följande:
    Fästanordningar Obestämd??? Man kan inte klura ut nån egen patentlösning då eller? Hur stora är åkpåsarna eg? Får min lilla 2-åring plats?
    Funderar på om det kommer behövas nån åkpåse i Bee:t, om man ens kommer köra den om det blir snöigt.... Kanske snarare är nån skön filt som behövs.... Vindskydd/fotsäck hade ju varit bra kanske... Usch, vill inte ens tänka på att det kommer en vinter....
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 09:31:04 följande:
    Har du en Bee? Om du kollar på baksidan så sitter suffletten fast i knappar där och även åkpåsen skall träs genom knapparna och sen sätts suffletten utanpå. Knapparna sitter inte på samma ställe och ryggen ser inte likadan ut så därför är jag tveksam till om du kan hitta på en egen bra fästanordning. Om du är bra på att sy och göra snygga knapphål så kanske det går men tänk på att den tappar mycket i andrahandsvärde. Sen på gamla Beepåsen så sitter det två flärpar baktill/vid sidan av åkpåsen och de fästs med knappar i själva vagnen. Om det är likadana knappar på Bee + har jag ingen aning om men det kan säkert någon annan svara på.

Storleksmässigt är det no probs. Buggapåsarna är jätterymliga.
    Har en Bee+. Låter ju som om man borde kunna klura ut nåt eget fäste med lite resår och knapphål....
    Kanske behöver man en.... Får se om jag kan ta mig till nån åf och testa.... Finns det förresten två varianter - en som är mer som en ligg-lift och en som är mer som en sovsäck? Ursäkta korkade frågor, har inte riktigt uppdaterat vinterutrustningen....
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-09 12:28:53 följande:
    Jag hade åkpåse till been. super bra för även om de inte e snö kan de bli kallt!
    man fäster ju åkpåsen genom att dra den över stolsryggen och sätter fast den i samma knapphål som sufletten sitter i. iom att sufletterna är olika mellan bee och bee+ så passar den inte, däremot skulle jag om jag skulle fynda en bee åkpåse testa att göra egna hål. det är ju inte spec. avancerat!
    Jag har själv beställt en paul frank clancy som jag ska köra i min bee. och ev. göra hål i den om den glider ner för mycket. samtidigt så körde jag på lodger hela förra vintern och jag kan inte minnas att jag upplevde den störande.
    Vad kör du annars för vagn om du inte kör been?
    En Mountain Breeze, som en swift ungefär men med fast framhjul (mini-Mountain Terrain). En riktig vinter och terrängvagn. Har nu testat med OTH:s åkpåse och den funkar ju åxå okej i Bee:n...  "Råkade" buda lite galet på T just nu... Vid närmare koll så är det ett babynest, stod i annonsen att den går att ha tills barnet inte åker längre. Den såg liksom så tjock och go ut. Tvivlar på att den kommer passa oss... Men den är röd och fin.... Auktionen slutar strax, hoppas nån bjuder över... Annars är det inte så mycket pengar men....
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 12:36:59 följande:

Ett babynest är pyttelitet och passar bara några få månader så hoppas verkligen du blir överbjuden.

Mmmm slarvigt av mig att inte titta närmare på den, men varför skriva i annonsen att den går att använda tills barnet inte åker vagn längre.... Börjar de gå själva vid 6 månaders ålder eller ska de ha den som mössa tro...
  • bohusbebis

Puh, jag slapp babynestet.... Började just fundera på hur jag kunde sy om den till fotsäck...

• bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-09 12:54:37 följande:
    haha
    Babynestet är som namnet antyder till bebisar jäkligt klantingt av dom att skriva så!

När jag hade en UJ så passade been helt okej i den. satt lika som en oth åkpåse. så jag skulle nog faktiskt satsa på att köpa bugaboos universal åkpåse så den passar kanon i en vagn och helt okej i den andra
    Tja, såhär stog det: Det blev ju rätt bra pris ändå 361+frakt för den som köpte den... Om den nu var "NY"... Men man ska ju ha användning för den åxå... (inte min annons...)
    //Bugaboo åkpåse/babyinsats till Bee. NY!  Åkpåse till Bugaboo Bee. (babyinsats). Med denna kan du använda Bee från spädbarn! upp tills att han/hon slutar med vagn! Mycket användbar. NY, värde 1200kr. //
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-09 12:54:37 följande:
    haha
    Babynestet är som namnet antyder till bebisar jäkligt klantingt av dom att skriva så!

När jag hade en UJ så passade been helt okej i den. satt lika som en oth åkpåse. så jag skulle nog faktiskt satsa på att köpa bugaboos universal åkpåse så den passar kanon i en vagn och helt okej i den andra
    Ska testa dottern i OTH-åkpåsen som faktiskt matchar fint i färg. Om man sprättar upp lite funkar nog hålen för selen bra åxå, kanske kan man fästa resåröglor så den sitter fast bättre... Tack för all uppbackning Sjukhusmamman!
  • bohusbebis
    Snoppan skrev 2010-09-09 13:01:48 följande:
    Funkar UJ-åkpåsen någorlunda i camen?
    Jag testade den i Bee+. Utan 2-åring. Ska testa med dottern senare och se hur mycket hon glider omkring...
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-09-09 13:05:02 följande:
    Jag testade den i Bee+. Utan 2-åring. Ska testa med dottern senare och se hur mycket hon glider omkring...
    Den nya modellen förresten, med dragkedjan fram.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21