• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LHUF

den är helröd, men sufletten något blekt så funderar på att byta färg på den.. men vad passar bra till röd bas?  brun suflett? 

Tilde 080319
  • linaenn
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-29 13:28:19 följande:
    Men tycker du inte att vagnen blir svårstyrd med teränghjulen på?
    Nu när det är snö och iaf jag har snöhjulen på så tycker jag den är skit svår att köra när man kommer till affären eller så.
    Har sett många buggor ute på stan med just vinterhjulen på och var och varannan ser smått irriterade ut när de kommer in i butiken när man måste smålyfta vagnen för att den ska svänga, man kan liksom inte pressa ner styret som man gör med en annan typ av vagn.
    Nej terränghjulen är ingen höjdare när man är i butiker, då har jag dom aldrig på. Det jag menade var när jag bara går promenad ute längs t ex grusvägar eller i snö. Jag har hundar så är ute endel på bara rena promenader. Ska man in på ICA bara snabbt på väg hem från promenaden så är det väl ingen fara att behöva lyfta vagnen lite för att styra, men på stan i butiker skulle då jag bara bli irriterad.
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • Bellbox
    LHUF skrev 2010-12-29 16:39:36 följande:
    den är helröd, men sufletten något blekt så funderar på att byta färg på den.. men vad passar bra till röd bas?  brun suflett? 
    Allt med svart t.ex tycker jag
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Rödtott
    Fröken Småland skrev 2010-12-29 16:25:23 följande:
    Jag tror att de flesta i tråden är överens om att sand är den färg som tål smuts bäst. Lite otippat men så är det. Grå är ingen specialfärg, det har du fått om bakfoten
    LHUF skrev 2010-12-29 16:15:33 följande:
    Nu har vi vår första bugaboo i vår ägo Eller mina föräldrar har hämtat den och skall skicka upp den till oss. Blev en begagnad bugaboo-08 med terränghjul, nytt chassi i kartong, ligg och sittdel för 4000.. han prutade ned priset själv då vi inte kunde komma och titta på den, men det var en liten spricka i framhjulet som han inte haft problem med men det var ju en skada tyckte han.. Men hittade nytt hjul på någon svensk sida för 3-400 .. så det var ju toppen    

Grattis, vad kul! Du kommer att älska din Bugaboo! Hjärta
    Jag menade att de inte har hel-offwhite, helsvart och ocean där vi tänker beställa. I övrigt hade de alla möjliga kombinationer. Tack för tipset om sand! Det hade jag nog inte tänkt  
  • Fröken Småland
    LHUF skrev 2010-12-29 16:39:36 följande:
    Jag tycker bäst om denim och råååsa (har ingen bild tyvärr) till den röda. Brun är också en favorit men jag tror inte att det är en allmän uppfattning

• Fröken Småland
    Rödtott skrev 2010-12-29 16:42:17 följande:
    Jag menade att de inte har hel-offwhite, helsvart och ocean där vi tänker beställa. I övrigt hade de alla möjliga kombinationer. Tack för tipset om sand! Det hade jag nog inte tänkt  
    Aha! *polletten ramlar ned*
  • Rödtott
    Bellbox skrev 2010-12-29 16:31:47 följande:
    Jag har varit supernöjd med min gråa bas
    Jag tänker att den enkelt kan matchas med de flesta andra färger om man är på humör för att byta. Funderar på Grått + Offwhite eller Grått + rött. Annars gillar jag verkligen brun + offwhite eller sand också. Så svååårt att välja
    Mannen ville ha rött + offwhite. Tänk vilka lyxproblem man kan ha :-P  
  • Rödtott
    Fröken Småland skrev 2010-12-29 16:50:14 följande:
    Aha! *polletten ramlar ned*
    Det är inte lätt att syfta rätt med gravidhjärna Ibland tar det mig 5min att få ur mig en komplett mening.. (driver mannen till vansinne) 
  • Bellbox
    Rödtott skrev 2010-12-29 16:55:38 följande:
    Det är inte lätt att syfta rätt med gravidhjärna Ibland tar det mig 5min att få ur mig en komplett mening.. (driver mannen till vansinne) 
    Håller med om att rött & denim som Fröken Småland föreslog är en riktigt fin kombo!!
    Synd att Bugaboo inte har en åkpåse i denim *dreglar* Foten i munnen
    Vet i.o.f att Elodie details har en snygg denim men det är ju inte lika suverän som Buggans egna påse om du frågar mig Drömmer
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Rödtott

Hmm.. Sand är iofs väldigt snyggt med de flesta färgerna  Sand + mörkblå t.ex. Tur att jag bara är i v.15 än så länge  

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21