• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • lissats
    Fröken Småland skrev 2010-12-23 12:48:32 följande:
    Nu måste jag ge mig in i diskussionen. Först och främst vill jag klargöra att jag inte har något alls att göra med annonserna som diskuteras, dvs jag har ingen aning om de är seriösa eller inte. Däremot vill jag säga att jag vid flera tillfällen haft både två och tre buggor här hemma och det kan man ju diskutera hur normalt det är. Men det är fullt möjligt och jag har aldrig idkat några skumma affärer.

God jul!
    Det var lite det jag syftade på. Eftersom det var någon här som hade anmält dem på blocket så undrade jag. Och om det är stöldgods så har man väl inte alla tillbehör till? Jag vet inte jag. 
    Jag är själv ute efter att "uppdatera" med en ny bugga och kommer då inte sälja min första innan jag fått hem den nya ;) Därför jag mailade dom. Det som var skumt var att dom först köpt egen vagn för att sen få en av släkten.  Sen var det så att båda i familjen hade samma "problem". Dvs, båda köpt egen och båda fick sen en extra. Det borde man väl fråga som släkting innan man ger bort en sådan dyr present? Tänker jag fel? :) 

• Kajsan
    lissats skrev 2010-12-23 13:49:31 följande:
    Det var lite det jag syftade på. Eftersom det var någon här som hade anmält dem på blocket så undrade jag. Och om det är stöldgods så har man väl inte alla tillbehör till? Jag vet inte jag. 
    Jag är själv ute efter att "uppdatera" med en ny bugga och kommer då inte sälja min första innan jag fått hem den nya ;) Därför jag mailade dom. Det som var skumt var att dom först köpt egen vagn för att sen få en av släkten.  Sen var det så att båda i familjen hade samma "problem". Dvs, båda köpt egen och båda fick sen en extra. Det borde man väl fråga som släkting innan man ger bort en sådan dyr present? Tänker jag fel? :) 

Det finns massor med anledningar till att ha flera vagnar , och jag tror inte att säljaren är helt ärlig i sitt svar där, men självklart behöver det inte vara nåt konstigt ändå.
    Jo just det!
  • the baby
    the baby skrev 2010-12-23 13:28:41 följande:
    Tänkte fråga er experter här inne om att sy en egen suflett. Jag hade tänkt ge mig på det, svart är fint men det blir så väldigt mörkt, och jag kan inte riktigt hitta någon annan färg jag gillar av bugaboos egna. Jag har köpt manchestertyg till utsidan, och ett bomullstyg till fodret. Funderade på om det vore bra att stärka upp fodret med vliselin, vad tror ni? Och har någon av er provat att spraya någon sorts impregnering på yttertyget, eller gjort någon annan behandling för att få det lite mer vatten-avstötande?
    Och nu kom jag på en till fråga, kanske främst till Mamma på vift, eftersom det var i din blogg jag såg det. Kan man sy liggdelslock själv också? Vad använder man för blixtlås, kan man köpa som passar alltså? Det vill man ju ha också så klart, jag som tänkte jag skulle använda liggdelen i alla fall några månader till!
  • Stargirl

Idag såg jag en sand/offwhite Bee med offwhite åkpåse i vårat Centrum. Blev lite paff, den var väldans söt i julruschen.

• Fröken Småland
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-23 14:48:24 följande:
    Jag har ju haft problem med att min sittdel eller de plastiga delarna knakar på min vagn.
    Måste bara säga att babytrader är fantastiska!
    Mailade dem en filsnutt där man ser att jag sätter på sittdelen och hör det knakande ljudet, de svarade tillbaka omedelbart och rekommenderade silikonspray och sa att ljudet kommer att försvinna.
    Men sen hade Bugaboo återkommit till dem och sagt att de ändå skickar ut en helt ny sittdel till mig!
    Den är redan skickad idag från babytrader så jag får den nästa vecka.
    Vilken fantastisk service!
    Har aldrig varit med om att ngn skulle ha varit mer hjälpsam , helt underbart + att jag behöver inte stå för några kostnader samt får behålla den sittdelen jag har nu dvs ha en i reserv =)! eller sälja bort den nya ifall silikonsprayen nu tar bort ljudet så att säga.
    Bugaboos service är bäst! Hjärta
  • Fröken Småland
    sofie och laura skrev 2010-12-23 19:15:20 följande:
    Tycker att min Cameleon verkar vinglig handtaget är rörligt... och själva sitt delen e gungig ska dt vara så
    Den glappar några centimeter både i handtaget och själva ramen. Det är en del av fjädringen.
  • liar

Nu har vi fått det nya chassit då vårt gamla knäcktes. Helt kostnadsfritt, trots att garantin gått ut. Plus att Bugaboo står för frakten tillbaka till Holland för det trasiga chassit. Det kallar jag service!! Så nu har vi kompletterat med ett par snöhjul också, för säkerhets skull.

• FridaLee
    zasata skrev 2010-12-23 13:31:31 följande:
    Är det någon som kör med sin bee nu? hur funkar det?
    Jag har den liggandes i bilen, så den körs nu så fort jag är någon annan stans än hemma. Det funkar helt klart har bara kört fast 1 ggn då det var på en oplogad del jag skulle pasera. Men då drog jag den baklänges istället och kom då fram
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21