• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Al Zahra

Jag har också en Bee + som vi använt på en resa i somras och försökte använda den nu när Camen gått sönder.. Ingen höjdare i snön.. Jag tycker ju iofs inte att Camen heller är bra i snön men det är en annan femma!

• Kajsa86

Jag har köpt en begagnad Bugaboo bee son ska komma nästa vecka. Och nu undrar jag om det GÅR att sy en egen suflett till den? Vill ha ett lite roligare tyg. Hade en bugaboo cameleon innan och till den sydde jag en suflett efter ett köpt mönster. Om det går att sy, har ni några tips? Ser bara en massa pimpade cam, men inga bee med egensydda sufletter så därför började jag fundera på om det kanske inte går? Vet ni någon bild så ge mig gärna adressen så jag får se med :)

• liar

Al Zahra: vårt chassi sprack, inte styret utan ena leden som hjulet sitter på. Vi fick ett nytt chassi av Bugaboo trots att garantin hade gått ut.

• Emmelinan

Vilka bilbarnstolar gar att fasta pa bugaboos vagnar. Vi har tankt oss att kopa en graco-bilstol och en graco-adapter (vi har en frog), men hur begransat ar det? Pa hemsidan star det att adaptern pasar till: Graco SnugRide® Infant Car Seats, men spelar det nagon roll om det ar snugride 22, 32 eller 35? Nagon som vet?

• modestyclara
    Fröken Småland skrev 2010-12-23 12:48:32 följande:
    Nu måste jag ge mig in i diskussionen. Först och främst vill jag klargöra att jag inte har något alls att göra med annonserna som diskuteras, dvs jag har ingen aning om de är seriösa eller inte. Däremot vill jag säga att jag vid flera tillfällen haft både två och tre buggor här hemma och det kan man ju diskutera hur normalt det är. Men det är fullt möjligt och jag har aldrig idkat några skumma affärer.

God jul!
    Hmm...när jag var som mest illa därann hade jag en gecko, en cam, en bee och en frogSkäms men sen sålde jag ju inte alla på en gång...nu har jag bara en bee och en frog och en uj terrain...och två maclaren...Skäms
  • LillaJag13

Hej, vad är det för "ligglängd i sittdelen" på en bugaboo bee / bee + ??
    Emmaljunga spider har ju 106cm (50+56cm) undrar lite om been är längre. Behöver en vagn för min långa tre åring nämligen, tacksam för svar.

• Miss Lau
    LillaJag13 skrev 2010-12-26 21:08:39 följande:
    Hej, vad är det för "ligglängd i sittdelen" på en bugaboo bee / bee + ??
    Emmaljunga spider har ju 106cm (50+56cm) undrar lite om been är längre. Behöver en vagn för min långa tre åring nämligen, tacksam för svar.
    Ca 85 cm får jag det till i vår gamla Bee. Jag skulle kika på en annan vagn till en lång 3-åring för vagnen är rätt trång. Men Bee + ska ju vara rymligare så den är kanske ett alternativ.
  • LillaJag13
    Miss Lau skrev 2010-12-27 09:28:12 följande:
    Ca 85 cm får jag det till i vår gamla Bee. Jag skulle kika på en annan vagn till en lång 3-åring för vagnen är rätt trång. Men Bee + ska ju vara rymligare så den är kanske ett alternativ.
    Tack så jättemycket! Då får jag nog kika på nåt annat.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21