• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • galojj
    Asereht skrev 2011-02-17 13:26:33 följande:
    Addpockets borde ju kunna vara precis vad du söker.

www.bagsandstuff.se/addpocket.html
    Ja, detdär var ju lite smart...
    men jag ska nog fixa till något eget Då får jag ju precis som jag vill ha det Hoppas bara jag kan få till det lika bra som det jag ser i min hjärna:-P
  • sofnys
    alex2010 skrev 2011-02-17 14:40:32 följande:

Det är ganska många som köper sina vagnar utomlands. Jag väntar på en just nu (dock privat import) men jag vet att andra akriva i den här tråden beställt från t.ex. babytrader. (Dom har nyss höjt priset)

Någon som nyligen beställt och fått sin vagn som kan ge tips?

Är det någon som vet hur det funkar med garantier?

Okej, tack för svaret! Upptäckte att det inte är så många utländska sidor som säjler den med nya svarta chassit, så jag köper den i Sverige istället. Då får jag den precis som jag vill ha, dvs, svart chassi, svart liggdel och med offwhite topset :)
  • galojj
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-17 15:42:48 följande:
    Jag menar den typen av mugghållare
    De va hel hypat när jag började köra vagn, alla skulle bara ha dom. vet inte hur många jag har lyssnat på som sen har gnällt över att kaffet har skumpat ut och att tyget dragit åt sig de och därmed förstört både mobiltelefoner och bilnycklar. dessutom tycker jag inte att det är snyggt!
     Smaken är som baken  
    Jag skulle snarare rekomendera en riktig mugghållare och en sadlebag! dom väskorna är små och jag ska själv investera i en sån till min vagn.
    Annars så kör jag på en liten clutch från petunia! 
    Okej, ja...jag har ju inte som avsikt att ha kaffe i den...och sen är jag inte ute efter att ha den för att den är snygg heller, utan vill bara ha något som är praktiskt
    Har en bugaboo mugghållare...men jag vill kunna ha hantaget längst ner, det blir för högt annars
    Finns det någon annan mugghållare som passar längre ner på handtaget?

Men ne, jag får nog sätta mig och sy lite...vill helst av allt bara ha något man spänner mellan där det finns 2-3 fack i, för vatten och andra smågrejer
  • Fröken Småland
    galojj skrev 2011-02-17 16:28:59 följande:
    Okej, ja...jag har ju inte som avsikt att ha kaffe i den...och sen är jag inte ute efter att ha den för att den är snygg heller, utan vill bara ha något som är praktiskt
    Har en bugaboo mugghållare...men jag vill kunna ha hantaget längst ner, det blir för högt annars
    Finns det någon annan mugghållare som passar längre ner på handtaget?

Men ne, jag får nog sätta mig och sy lite...vill helst av allt bara ha något man spänner mellan där det finns 2-3 fack i, för vatten och andra smågrejer
    Men.... Bugaboos mugghållare har flera fästen så den passar även längre ned på chassit.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • galojj
    Fröken Småland skrev 2011-02-17 17:03:05 följande:
    Men.... Bugaboos mugghållare har flera fästen så den passar även längre ned på chassit.
    Jahaja...där ser man! det var inget jag fick med:-S
    Kan man köpa bara fästen någonstans? Vore ju bra isåfall
  • Noiis
    galojj skrev 2011-02-17 17:09:07 följande:
    Jahaja...där ser man! det var inget jag fick med:-S
    Kan man köpa bara fästen någonstans? Vore ju bra isåfall
    fästen ingår alltid när man köper den ny. men ja det går bra att köpa som reservdel med brukar kosta 35 kr. 
    NK, kidzshop och bonti brukar normalt ha dom hemma men alla ÅF ska kunna ta hem om dom inte har! 
  • galojj
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-17 17:27:52 följande:
    fästen ingår alltid när man köper den ny. men ja det går bra att köpa som reservdel med brukar kosta 35 kr. 
    NK, kidzshop och bonti brukar normalt ha dom hemma men alla ÅF ska kunna ta hem om dom inte har! 
    Okej! Tack, då ska jag kolla upp det då
    Vad är det mer för festen man får med? alltså hur många olika ska man få med?
  • annat82
    galojj skrev 2011-02-17 17:36:57 följande:
    Okej! Tack, då ska jag kolla upp det då
    Vad är det mer för festen man får med? alltså hur många olika ska man få med?
    Med mugghållaren får man 4 fästen. 2 till Cam(varav ett passar gecko och frog) och 2 till bee. Så den passar på smala och tjocka delen
  • galojj
    annat82 skrev 2011-02-17 17:45:54 följande:
    Med mugghållaren får man 4 fästen. 2 till Cam(varav ett passar gecko och frog) och 2 till bee. Så den passar på smala och tjocka delen
    Hm..jaha!
    Jag fick bara med ett bee fäste och ett cameleonfäste:-S
    Hade ingen aning om att det var flera...men det var ju bra då, för då kan ju jag använda mugghållaren ändå ju
    Men, kostar dom 35kr/fäste eller är det 35kr för alla sammanlagt?
  • rosenkind
    alex2010 skrev 2011-02-17 14:40:32 följande:

Det är ganska många som köper sina vagnar utomlands. Jag väntar på en just nu (dock privat import) men jag vet att andra akriva i den här tråden beställt från t.ex. babytrader. (Dom har nyss höjt priset)

Någon som nyligen beställt och fått sin vagn som kan ge tips?

Är det någon som vet hur det funkar med garantier?

Om vagnen måste returneras för garantiskäl så står man själv för kostnaden.
    Babycare hade höjt priset med 50 euro nu också...tur att jag redan beställt
    ** carpe diem **
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21