• waris

Cerclage?

Tänk att denna tråd finns kvar <3 Min räddning bland foglossningar o slappa tappar ;) Skrev då under ett annat nick dock.
    skrev här när jag väntade dottern 2011, idag ett yrväder på snart 2 år =)
    Har precis plussat igen och risken är väl överhängande att jag får cerklage igen.

Finns det nån här som vet om man får cerklage automatiskt vid ny graviditet?

Kram 

• waris

Giggle, precis så tänker jag med, inget man chansar med...

Min dotter kom ca 2v efter klipp, efter (enligt mig kraftiga) värkar i 2dygn. Va då öppen 1,5cm...hmm... Dagen efter plockade läkarna ut henne då hjärtljuden var upp över 200.

• waris

Apropå serier o sånt, spana in dreamfilm.se och swefilmer.com. Gratis o man bara streamar. Jag hoppas när jag gått mitt cerklage att the walking dead har kommit ut då jag kommer (om allt går vägen) få cerklage i början av dec. Har BF 15/6 så tror vi är ungefär lika långt gångna saraDK. Har oxå en dotter född 11, tror vi skrev här samtidigt? Min dotter är född 24/10 så sommaren o hösten hängde jag här

• waris

SaraDK, jag hette FruHellström här då...:) jag är 32(några veckor till) dottern blir 2 nu den 24/10
    Lindaochtomas, är i V 6-7 nu, så det är väldigt nytt. Men ska på insk. 21/11 o då blir det nog tidsbokning för cerklage sa bm jag pratade med. Hade cerklage med dottern pga två tidigare koniseringar.
    Tycker redan jag känner av foglossningen, det va första tecknen att det faktiskt va en bebis på g...:) men så tidigt...?

• waris

Gokväll,
    Jag mår bra, lite växtvärk mest o trött som en jagvetintevad Tungan ute 
    Har haft turen att inte må särskilt illa med nåt av barnen. Däremot haft foglossning deluxe med bägge!
    Första barnent va ju inget cerklagebarn, utan det blev vid nästa grav då jag hade svåra cellförändringar o dem fick ta bort en hel del, vid 2 operationer (konisering) mellan barnen.
    Fasar lite för hur hur det kommer bli sedan med liggläget och en liten som vill ha uppmärksamhet o så. Jag får ägna så mkt jag kan till henne nu med lek o pussel o sitta på golvet o greja. Men hon kommer nog få vara på dagis fulltid då (tyvärr) men man får intala sig att hon har det roligare där, o det tror jag hon har Solig  än med en mamma som bara vill sova o har ont. EN får hoppas på en kall vinter så man kan umgås inne o mysa o titta på bra filmer.
    Hoppas ni alla haft en underbar helg, så vackert ute nu med alla färger....Glad 

Kram på er 

• waris

Jag har BF enl fl-appen 15/6 förra gången blev jag ss 2v i stöten i samband med kontroller. Va väl sista månaderna de blev längre. Skönt o bli ss direkt på 100% hoppas jag blir det denna gång... Jag går hos bm i Nyköping. Lindaochtomas, vilket landsting tillhör du? SaraDK, har du varit på inskrivning och fått tid redan? jag har det den 21/11... Superlänge kvar ju! :/

• waris

Hej tjejer, hur går det för er? Här lunkas det på, pratade igår med bm som sa att man sätter cerklage i v 14, fick för mig det var i v 12? Ska på inskrivning den 21 o då bokas det tid hos läkaren för bedömning. Skulle kännas s**t om läkaren säger nej, de oroar jag mig lite över :/ men hoppas samtidigt det är obefogat...

Kram på er!

• waris

LINDAOCHTOMAS; Äh, bara en liten rädsla jag har. Men tror som sagt den är obefogad. :) mår sjukt illa o ska få lergigan antagligen, tempen ligger dessutom på 37.8 i princip konstant. Vet ej om det är pga hormoner tempen är hög lr om jag är krasslig. Iom illamåendet så är jag mestadels sänkt.
    Så här va det inte med de andra, märkligt!

Vilket landsting tillhör du? Jag vill gärna göra kubtest pga min oro för ds och annat. Men vet inte om jag får det, är ju bara 32, men vet ej hur det görs i Sörmland. Återstår att se hur mår du själv.?

Kram

• waris

Vi kan säkert få göra innan, men som sagt betala för det skulle jag tro. Ska fråga bm om två v så får vi se vad hon säger.
    Jag resonerar såhär, man väntar ett barn- inte ett missfall. Även i vår speciella sits. Jag kommer nog handla så smått efter v 12, OM jag känner för det, annars efter v 18 när ultraljudet har varit. Fast jag har nog det mesta... I rosa... :P Vill du handla så gör det! Förstår om det känns tungt, men du är en bra bit på väg, hur ofta går du o kollar tappen?

Svar på tråden Cerclage?