• waris

Cerclage?

Linda: vi ska vara inne 7.30, så antar det blir nångång på fm iaf. E lite nervös, varför vet jag inte, är inte rädd för att bli sövd men det är väl för att man inte vet om det kommer gå lika bra denna gång som förra ggn? Vet inte faktiskt...

• waris

Å det där med säng, blir säkert så att bebis får sova i egen säng o storasyster mellan oss... Haha! Men antagligen köper vi 210x210 säng i vår så då får ju alla plats B-)

• waris

Allt har gått bra, cerklaget är satt o jag mår bra efter sövning o allt. Hoppas på hemgång ikväll <3

• waris

Usch, har haft ont sen igår kväll så dom ville att jag skulle komma in för koll o ev medicinering. Fick inget när jag åkte hem i Fredags. Frågade om jag skulle träffa läkaren innan hemgång varpå sskn sa att nä, det behövs inte, läkaren sa att du har ju gjort det här förut så du vet vad som gäller... Eh ok, so now im an expert?? Hoppas verkligen jag får lite mer hjälp idag. Och att allt ser bra ut!! :(

• waris

Lindaochtomas, allt va bra igår. Ev hade jag nån infektion så jag fick antibiotika jag ska ta i tre dagar. Ev kunde det vara det som gjorde att jag hade ont. Tappen va 3.5 ungefär så då hade den ju vuxit 1.5cm. alltid nåt. Sen fick jag åka ner o lämna u-prov hos vc idag för o utesluta uvi, svider lite ibland o jag har ingen aning om hur uvi känns samt att det tydligen känns annorlunda när man är gravid...? V 14 idag, funderar på o gå i ide o vakna i slutet av maj, all denna nojja o alla tankar, man blir lite koko. Ändå verkar det som jag har rätt milda" symptom om man jämför med andra. Hoppas du mår bra o dagarna går hyfsat fort iaf ?? Kram

• waris

Mammasgullar: så svårt o svara på om cerklage är nåt för dig, har du förlorat eller fått tidigt o det har gått bra? Har en kompis som gjort konisering precis som jag, hon fick inte cerklage. Födde i v 34, 33. Det gick bra men hon fick problem med amning o matning på första o 2an va väldigt dålig. Personligen så tycker jag att cerklage kanske hade varit ngt för henne..

Prata med din bm, eller ring själv spec. mvc o berätta att du är orolig. Det gjorde jag då min bm sa "nä, sånt sätter man inte nuförtiden"... 2v senare hade jag cerklaget... Så ibland får man bråka o stå på sig. O ja, jag bytte bm ;)

Kram o lycka till!

• waris

Inte fått nån bricanyl övht, enligt läkaren har man visst lite småvärkar o iom tappen vuxit så va det inget som påverkade isf.

• waris

LINDAOCHTOMAS: är nog uppe mer än jag borde, ruttnar på o ligga ner, känner mig värdelös som inte kan göra nåt. Men igår tvättade jag några maskiner, men tumlade allt. Så det gick ganska bra. Men jag märker om jag e uppe för mkt, börjar dra o spänna lite så då e det bara o inta lodrätt läge igen. Fick inga restriktioner, jag hade ju gjort det förut som doktorn hade sagt... Men inget sex sa hon första ggn. Sen sa läkaren häromdagen att jag skulle ta det lugnt o inte bära.

Sjukt sur för jag inte kunde baka lussebullar i år är jag oxå! ????

Hur går det för dig? Hur får du dagarna att gå? Kram

• waris

Skönt o höra LINDAOCHTOMAS

Här har vi sjukstuga, dottern har feber så nu e jag själv med henne iaf imorgon med. Tackolov har hon sovit mkt idag o har hon varit vaken så har hon inte haft nåt emot o ligga o mysa ned mamma i soffan <3 annars lunkar det på, har nog börjat känna lite sprattel redan, går in i v 15 imorrn. E ganska säker på att det va bebis då det är 3e som bor i min mage <3

Blir ju en hel del film o serier måste jag ju erkänna... Men det lessnar man på med märker jag. Filmtips mottages gärna Ska på koll 2/1 så får vi se vad för restriktioner man får. Kram

• waris

Är rätt lugnt faktiskt, men håller mig ganska still trots att det kliar i dammsugartarmen ;) så nä, ligger mest o peppar inför hur mkt jag ska sladda barnvagn nästa sommar o hur smal jag kommer va i augusti B-)

Eller inte...?! Hahah!

Går det tre v mellan kollen nu alltså? Fick du lov o röra dig mer eller samma som innan?

Kram

Svar på tråden Cerclage?