• waris

Cerclage?

här rullar det på, händer ju inte så mkt just nu iom jag bara är i v10, men nästa vecka är det dags för inskrivning iaf. 
    Har haft lite molvärk(växtvärk?) tillofrån bara, men tar det ganska lugnt redan nu, är ss för en annan åkomma så kan inte göra så mkt nu heller. Hoppas ni andra har det bra i höstrusket Skrattande 

• waris

Skönt o vara hemma o att det hade lugnat sig!
    Bunkra med böcker eller bra filmer så går dagarna fort... typ... , allt är relativt
    Här lunkar det på, längtar till Torsdag, inskrivning o sen dras karusellen igång antar jag =) Är ju som sagt redan hemma pga annan åkomma(som jag hoppas blir bra snart!!) så jag har redan gått in i "soft-mode".

Kommer ju inte ihåg, men kan man höra hjärtljuden i v12? hoppas på det...

kram{#emotions_dlg.flower} 

• waris

Inskrivningen gick bra! samma bm som förra ggn. Ska ringa spec mvc imorgon och boka tid för koll o op.tid. Personligen brottas jag även med fvp/kubtest, vet inte hur jag ska göra. I nyk får man fvp om man vill. Men risken för missfall ökar ju med upp till 1%, sambon tkr det är onödigt o tycker inte det är nödvändigt... Jobbigt läge, måste tänkas på. Har jordens växtvärk i magen nu, stramar o drar. Lika bra o rulla in sig runt den lilla kaminen jag har brevid mig o försöka sova lite. Kram på er!

• waris

LINDAOCHTOMAS, förstår dig till fullo, man ruttnar bort!! Men man får peppa sig o tänka att det är värt det, vilket det såklart är.

Idag va jag på läkarbesöket. Fick se en livlig liten "skutt", studsade runt o levde rövare så läkaren fick svårt o mäta ????

Tappen ska vara 4-5cm i min vecka, 10+5 mätte hon det till. Den va 2cm... Men helt sluten. Blir cerklage i v 12 sa hon. Antagligen nästa vecka redan. Lyfta va tydligen inga större problem, däremot sex va ett big no no, igen...:P nu blir man ju nojjig för o inte komma ända fram tills cerklaget. Denna oro, alla stadier av oro. Påfrestande minst sagt! Skönt man har några som förstår en <3 kram

• waris

Har ingen aning om hur lång tapp jag har i vanliga fall, vet att den vi nåt tillfälle när jag väntade dottern va 3.5. Har ju koniserats 2ggr så antar den e skapligt kort. Vet ej om det blir nästa vecka redan. Jag hoppas ju det. Får nog kallelse under veckan. Va du redan öppen 2cm?? Usch va obehagligt. Hur mår du nu? Hur får du dagarna att gå? Kram

• waris

Cerklagedags på fredag! Är nervös...:/ kommer kanske bli kvar över natten, har inget minne av att de sa nåt om det förra ggn? Min goa mamma kommer iaf ta dottern redan torsdag kväll så jag o sambon kan ta det lugnt på fredag morgon o förhoppningsvis ha en lugn hemmakväll efter op. Hur mår ni andra? :)

O detta med julklappar... Jag ska nog ta det mesta via nätet. Mest för jag bara blir på dåligt humör av all hysteri i butiker, säkert än mer nu med hormoner som bubblar! nu blir det säsongsavslutning av The walking dead B-) Kram på er!

• waris

SaraDK, ev så va det så pass lugnt efter förra ggn att jag fick åka hem, men har glömt... Får ta det lite som det kommer

Mm, säsong fyra,(tror jag det va?) grym serie!! I februari kommer det igen... Huuur ska man klara sig? Jag har ju plöjt varenda zombiefilm sista månaderna :P finns nog ingen mer att se :'(

• waris

Funneling är när man öppnas inifrån. Har haft tryck neråt hela dagen idag när jag stått o gått. Får se hur det ser ut imorgon när cerklaget ska sättas. Har lite småärenden jag måste uträtta i em i samband med att jag ska lämna dottern hos mamma. Usch vill helst bara ligga ner.

Förstår att det är skit rent ut sagt o bara ligga ner i flera veckor. Men nu är det inte långt kvar till 2014!! Kämpa på! <3 kram

• waris

Jo alltså funneling menas med att man öppnar sig inifrån o neråt mot cerklaget. Finns massa bilder på Google som visar bra. Förra ggn hade jag ingen utan bara kort tapp. Japp imorgon är det dags :)

Såg på nyheterna igår att bebisar nu ska ha napp samt sova i egen säng, sålde ju allt efter dottern pga att hon sov med oss, nu blir jag jättekluven, måste vi köpa nya sovgrejor?? Har funderat på en sån där liten säng man ställer/kopplar ihop med sin egen säng iofs, men de är så sjukt dyra, även begagnade...

Kram!

Svar på tråden Cerclage?