karo skrev 2011-05-02 08:49:02 följande:
Hej allihopa....
Jag vet att en del som är gammla här i tråden kanske kommer ihåg mig, men jag drar min historia lite kort.
Max vår son kom v 26+1 (2006) då jag åkte in var jag helt öppen så det fanns inte så mycket att göra ( han har en cp skada pga hjärnblödningar första dygnen i hans liv, så han sitter i rullstol)
Lowa vår dotter kom v 23+5 (april 2010) efter ett dygn i gbg då det inte gick att stoppa då jag kom in med buktande hinnblåsa.
Blev gravid igen på hösten, och fick ett cerclage i v12. De sa att jag kunde leva som vanligt coh lyfta min son och allt sånt där fast jag blev sjukskriven (jag lyfte aldrig vår son och jag vilade mesta delen av dagarna)
Cerclaget kana åt sidan och jag fick föda fram en kille i v 16.
I mars fick jag ett cerclage som sitter hela livet och ska vara ett bättre stöd. Nu är jag gravid igen v8 och är så rädd för att jag inte tyckte att ante mot tog emot min oro på allvar när jag var där i fredags för att göra ett VUL.
Jag ska bli sjukskriven i v15 och hon mena på att bebisen väger ju inte så mycket så jag kunde lyfta till v 20-25. Gjorde inte upp någon direkt plan och jag ska dit igen om 7 veckor.
Hon sa att jag kunde ringa gbg där jag gjorde min op och fråga om förhållningsset att leva. SKA JAG GÖRA DET... Jag trodde att de skulle hjälpa mig och vara mitt stöd här på KSS...
Förlåt mig men det blev visst ganska långt, men jag är så orolig och känner att det kommer att gå åt helvete igen om de inte börjar att göra som gjort förut...
Kram Karolina
Hej karolina, roligt att höra att du också har abdominell cerklage och jag blir glad om du updaterar hur du ska leva och så vidare med ditt cerklage eftersom jag har samma och vet nästan ingenting men framför allt grattis till graviditeten och önska att du än en gång får ett barn och hoppas att den blir friskt och roligt att du har ett levande barn även om han är sjuk.
Kram miriam