• MiScHoOo

Cerclage?

Lanie skrev 2011-05-15 19:35:36 följande:
    eftersom vi inte proppar i släkten o att jag ändå fick gå upp på toa, duscha o sånt, o hade även en sjukgymnast som visade mig lite övningar jag kunde göra i sängen så valde de att inte ge mig ngt.. o jag har ju klarat mig bra än så länge. låter väldigt jobbigt med illamåendet...
    bra att du fick övningar, jag fick inga. min pappa gick bort i hjärtinfarkt bara 44år, kanske därför jag fick det utöver de jaf sa också.

Jag vill inte bli inlagd, jag kommer att kämpa
  • MiScHoOo
    snalmums skrev 2011-05-16 09:50:07 följande:
    godmorgon tjejer!

nyss hemkommen från veckans kontrollGlad allt såg bra ut, inget oförändrat och idag konstaterade läkaren att om man inte satt in det akuta cerclaget hade jag förmodligen fött och förlorat ytterliggare en bebis till. är så gudarnas glad att dom satte cerclaget även om det fanns risker med det. nu hoppades läkaren på att allt skulle hålla några veckor till och att inga värkar sätter igång. nu ska jag ta det lugnt några veckor till sedan tyckte läkaren jag skulle börja röra mig mer och så. vilken tur att jag inte lyssnade på andra läkaren som sa åt mig att leva som vanligt och promenera lite smått. icke, jag har istället valt att ligga/sitta för det mesta och inte göra allt för mycket.

åhh jag längtar mer och mer efter våran lilla bebis nu...

lanie: sorry för den onödiga informationen, hoppas det går bra för dig idag på kontrollenSkrattande
    vad roligt att läsa ditt inlägg, Nu kanske du kan slappna av mer
  • MiScHoOo
    Lanie skrev 2011-05-16 12:39:02 följande:
    snalmums: härligt o höra att allt såg fint ut o att läkaren är positiv o att du lyssnade på din egen kropp om att ta det lugnt o inte gick blint efter vad läkaren hade sagt till dig..

fruhellström: skulle också vilja gå på marknad.. sambon brukar sucka lite åt mig också när vi går o jag hela tiden får säga till honom att sakta ner.. men hans suck är mer av kärleksfullt uttryck. han förstår att jag har svårare o röra på mig nu, han ser ju att jag blivit större.

har också kommit hem från läkaren nu. Bebis skattas att väga drygt 2,7 kg. Dock hade läkaren svårt o hitta tappen, vilket tydligen är ett tecken på att tappen har förkortats. hon fick den iaf till 17 mm, så även om jag gjort ganska mkt den senaste tiden så har den ju inte blivit så mkt kortare. cerklaget satt iaf bra. Är nu planerad att ta bort cerklaget 31 maj.. får sikta in mig på att komma dit.. jag börjar o känna mig väldigt nervös nu faktiskt. inte så mkt inför förlossningen, utan allt som kommer efter förlossningen.. hur ska vi klara av o ta hand om en bebis liksom? :)
    Det kommer säkert gå bra, tror du inte det kommer att bli en snabb förlossning på tanke på etappen 17mm. jag tänker på dig
  • MiScHoOo
    Lanie skrev 2011-05-16 13:49:58 följande:
    jo, jag tror det kommer o gå fort när det väl sätter igång. jag har ju haft väldigt kort tapp hela graviditeten, för tre veckor sen var den 26 mm, nu alltså 17 mm.. på ngt vis hoppas jag att jag får gå till då cerklaget klipps bort o sen hoppas jag på ngt vis att förlossningen kommer igång snabbt, när jag ändå är på plats på sjukhuset.. jag blir lite orolig när jag tänker på det att min sambo jobbar ju drygt åtta mil från där vi bor o jag är orolig att förlossningen sätter igång när han inte är hemma... visst har vi vänner som kan hjälpa oss, men vill ju helst att sambon är hemma när det sätter igång.
    Jag hoppas att din man kommer att vara med dig på förlossningen, mest för trygghetens skull. Det skulle vara jätte jobbigt för dig om allt startade helt ensam. Men hur länge får du vara kvar på sjukhuset när bandet klipps bort? Jag kommer tänka på dig jätte mycket och håller tummarna för dig.
  • MiScHoOo
    ISSEN skrev 2011-05-17 20:26:23 följande:
    Här är allt bra! Är inne och läser då och då men orkar inte skriva då jag gör det på mobilen! Därför sålt felskrivningar :) lillan är kvar i magen och jag är fortfarande på sjukhus, ska göra ul på tors och ser det bra ut får jag komma hem till helgen! Då är jag i v 28! Idag har jag faktiskt fått gå ut, i rullstol då förstås men jag har inte fått frisk luft på 10 dagar så det va underbart! Det Bernard som att nu alla mår fint! Och jätte grattis till graviditeten MIschOoo! Förstår att det är svårt att se framåt men jag hoppas innerligt att det går vägen för er denna gång! Håller tummarna!
    Tack snälla vän. Nu blev jag glad av ditt inlägg och att allt bra med er. Skönt att det var skönt ute. Själv har jag inte varit ute på några dagar pga illamående och kräkningar och känner mig svagare. Din dotter är en riktig kämpe och hon står ut. En riktig pärla. Jag tänker jätte mycket på er och håller tummarna att du minst ska gå till v.35.
  • MiScHoOo
    Nenne skrev 2011-05-18 17:10:50 följande:
    Jag fick cerclage då jag var helt öppen när jag kom in pga av att jag blödde. Hade inga värkar eller sammandragningar alls då. Utan var helt öppen när läkaren gjorde undersökningen så de fanns inget att göra än att vänta på att förlossningen skulle börja. sen hittade de inga infektioner eller fel på varken Malte eller moderkakan så då tog vår läkare de säkra före de osäkra denna graviditeten och satte ett cerclage.

Ja de ska bli spännande med hus. Händer nya saker varje vecka där

Jag ska ha den 26 aug men tror den kommer i juli då transplanterade ofta får tidigt ändå.
    Grattis till grav. och beklagar sorgen om malte.

Du ska skratta dig lycklig som har bra vårdpersonal, det tog mig 3 änglabarn innan jag fick ett cerklage som tyvärr sprack vid mitt tredje barn.
    Nu håller jag tummarna för dig.
  • MiScHoOo
    Nenne skrev 2011-05-18 17:35:07 följande:
    Ja vi har väldig tur med läkaren och våran BM nu..Har nummret till läkarens egna telefon på jobbet och han är tydligen jagad i hela västra götalandsregionen. så vi har verkligen fått en riktigt bra läkare.
    Så de stod i min journal att jag skulle få de ifall de häånde något med läkaren och vi var tvugna att få en annan. Men de har vi sluppigt och de är jag väldigt tacksam för.
    jätte bra. Jag håller tummarna och det värmer i hjärtat att du är välomhändetagen.
  • MiScHoOo
    snalmums skrev 2011-05-18 18:30:16 följande:
    det blev visst ingen middag än, mannen fick åka till apoteket och köpa strepsils och nässpray (sjuklingen) så middagen dröjer väl lite, sen fick han åka till affären för köpa med sig bananer hem till mig så jag kan mumsa på lite glass med banan ikväll. men h*n börjar sparka ordentligt nu - jag VILL ha maaaat!!!
    hahah. Jag förstår vad du menar, hoppas bara det inte dröjer för länge
  • MiScHoOo
    snalmums skrev 2011-05-18 19:18:21 följande:
    nu så fick h*n mat så hoppas det blir lugnt en stund nuFlört

hur mår du annars?
    smaklig måltid, jag mår inte illa så mycket idag, har slutat äta varmmat och det hjälper, igår gjorde mannen pizza, åt den kall och rörde mig inte tills jag var säker att jag kan röra mig utan att den kommer upp och det fungerar hoppas det håller i sig så, då blir jag världens lyckligaste
Svar på tråden Cerclage?