• MagdaA

Cerclage?

hej på er alla. hoppas ni har haft en bra helg!

min kropp är redan kaputt! kan knappt göra nått alls så har jag ont överallt! magen känns redan som bly fast den eg itne är stor alls. fogarna värker och jag tar mig knappt ur sängen. Känns lite tråkigt att inte må bättre än man gör. MEN, det viktigaste av allt. Bäbisen håller sig inne! Det är bra! Vecka 23 nu, (22+2 idag) och inget cerklage ännu! Jag kanske borde utvandra härifrån, men jag kan inte Känns otroligt att börja närma sig sånna veckor att det faktist finns en liten möjlighet att rädda barnet OM något skulle börja hända, OM han skulle "trilla ut".

Iaf full fart i magen, dygnet runt. De sparkas å buffas å knuffas. Mycke livligare bäbis än vad Alex var. Alex har börjat kalla bäbisen för "Kalle". FÅr se om det är en Kalle som kikar ut efter jul.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA
    tigerkaka: GRATTIS!!! Hurra för att allt gick bra Snabb förlossning verkar va rätt så vanligt bland oss med försvagad livmoderhals. när det väl sätter igång så går det fort. Har lillpojken fått nått namn än? ang amningen så finns väl inte nå bättre tips än att amma ofta för att stimulera, eller pumpa, fast jag tycker pumpningen mest gjorde ont, det stimulerar inte alls hormonerna på samma sätt som när man har en bäbis mot bröstet. se till att smörja bröstvårtorna också så du inte spricker så mycke.
  • MagdaA
    Thalis skrev 2010-10-18 10:41:45 följande:
    Pumpning var värdelös för mig, men jag drack stillte och jösses vad folk kommenterade att jag hade grädde i tuttarna. Har en massa mjölk fram tills jag slutade att amma helt när Alex var 18-19 månader.
    Men som sagt en massa amning brukar stimulera rejält!
    vad är stillte?
  • MagdaA
    Thalis: å hejsan! då ska jag kolla de började du med det redan innan A föddes el efter? min mjölk var trög igång och jag hade inget direkt överflöd så det kan absolut va nått att tänka på den här gången.

Schäfer: ja nu när du säger det. Hurra! Henne ska jag tänka på Hur mår hon nu? Några "men" för att hon föddes så tidigt? Har din syster också försvagning el födde hon tidigt av nån annan anledning?
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-10-18 11:12:23 följande:

Syrrans första förlossning var väldigt tramatisk på nästan 3 veckors övertid. Man tror att hennes cervix fick ett trauma vilket ledde till den tidiga förlossningen med dottern.
    Min systerdotter är lite sen, men inte oroväckande sen, men annars utan men. Hon kontrolleras noga, men än har de inte hittat några men. Hon har inte ens ökad infektionskänslighet - går på vanligt dagis osv

okej. då är jag med. hurra för sånna underverk! en stark tjej mao! Hur mycke vägde hon när hon föddes?
  • MagdaA

undrar hur det går för Dallis?

Schäfer: skönt att allt såg bra ut. Jag blev också flyttad 2 dagar, fast åt det "bättre" hållet. sen på UL förra veckan såg han ut att va ännu lite större än vad som var beräknat för veckan, men det är ju bara ett plus. Var samma sak med ALex minns jag, har var också lite större.

• MagdaA

undrar verkligen hur det gått för Dallis. Hon måste ju ha blivit kvar, eller fått åka in väldigt snart efter att hon tagit bort cerklget, annars tycker jag att hon borde varit in och skrivit nått...

här är det dax för läkarkoll idag igen. liiite nervös eftersom cervix var lite förkortad förra veckan. men men, bara å vänta å se.

• MagdaA

hej på er

åter från kontrollen och SÅ TRÖTT! Sjukhus måste va energislukare! Skulle kunna somna sittandes! Tappen var ytterliggare lite förkortad idag, låg på ca 32 mm. (Förra vecka 38-40, veckan innan de 48) Läkaren var fortfarande inte så jätte orolig. Men ville att jag skulle ta det ytterliggare lite lugnare. Jag har endel sd så han skrev ut bricanyl och ville att jag ska ta på em och på de en lång vila, helst resten av dagen. ev en till på kvällen om det känns som det behövs. Ny koll på onsdag nästa vecka så det blir bara 6 dagar emellan.

Känner mig lite nervös, men lugn på samma gång. Mystisk känsla. Kommer absolut ta det lugnt! Har inte mycke inplanerat kommande veckan så jag ska försöka vila så mycket jag kan.

karo: hej och välkommen hit! beklagar dina tidigare erfarenheter, håller tummarna och hoppas att det ska gå bättre för dig/er den här gången! Vilken vecka kommer du va i när du får cerklaget? som andra skrivit så är allt väldigt individuellt kring cerklage. Hur mycke man känner av osv. Var bor du? Vilken sjukhus tillhör du?

Dallis: hej tjejen! jag som hoppades att plutt hade "trillat ut" redan... låter som du haft några riktigt tuffa dagar, hoppas det blir bättre och lättsammare framöver! Skönt att cerklaget är borta nu iaf. Vilken vecka är du i nu?

• MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-10-21 15:52:50 följande:
    Skönt att du ändå inte känner dig alltför orolig. Jag märkte att ju mer jag nojjade och oroade mig desto mer sd hade jag. Vilken vecka är du i nu?  Försök ta det lugnt och vila så mycket du bara kan, tappen har ju trots allt minskat en del på sistone.

kram
    vecka 23, 22+4. så några veckor till får han allt stanna inne!
  • MagdaA
    hej på er! varit å lämnat pojken på dagis och sen hämtat lite papper hos en kollega. hade eg tänkt åka till jobbet och sitta där några timmar idag men efter läkarens order om extra vila så bad jag kollegan ta hem papperna i stället så kan jag sitta med det hemma i lugn och ro. Det var bra, för kollegan berättade att det tydligen går nån väldigt smittsam halsfluss på jobbet, en kollega hade tom fått order av läkaren att inte åka till jobbet och helst inte träffa nån annan heller. nån sån skit vill jag inte dra på mig!

Så nu blir det en lugn hemma-dag. ska göra lite data-jobb nu en stund, sen tänkte jag lägga mig på soffan

Schäfer:
    han sa inget om funneling och jag kunde inte se nått, sså jag hoppas inte de! skulle de va nån och så pass mycke att det fanns risker så tror jag inte att han skulle chansa. ja, det är skönt med täta kontroller. nu är det ju bara 5 dagar kvar till nästa koll

Niinis: förstår att diagnosen känns jobbig, men visst hade ni misstänkt det? Hoppas han och ni får dne hjälp han behöver nu. Ett av mina syskonbarn har ADHD men han var nog 9 år innan han fick diagnosen. Han tar medicin för det nu och har blivit mycke lugnare och stabilare.
Svar på tråden Cerclage?