Cerclage?
Thalis: liknande bröd som jag brukar baka, fast jag har i russin och torkade aprikoser (klippt i bitar) också, mums! var ett tag sen jag gjorde det nu...kanske ett projekt för nästa vecka.
Thalis: liknande bröd som jag brukar baka, fast jag har i russin och torkade aprikoser (klippt i bitar) också, mums! var ett tag sen jag gjorde det nu...kanske ett projekt för nästa vecka.
Ja det är väl bra, finns ju de som äter bricanyl i månader under graviditeten...
Någon som vet när man skapar tolerans, dvs riskerar att effekten uteblir? Hur ofta man måste ta det för att det ska bli så?
Schäfer: hade samma tanke som dig. Minns inte heller att Englabella gjorde med titthål och hon hade mycke längre läkningsprocess efteråt, och ont!
wifen: du skrev att din förlossning startade tyst, endast regelbundna SD tills du var ca 7 cm öppen då smärtan kom. Men du hade alltså sd. De tär just det som de med försvagning oftast INTE har. alltså ingen sd alls, utan tappen öppnar sig utan att man känner nått alls. Du skrev även att du inte har inte känt av förkortnigen senaste tiden heller, men det är inget konstigt. Normalt sett känner du inte av att den förkortas.
Tappen förkortas och förlängs under en helt normal graviditet. mellan 30 och 40 mm kring vecka 20 är helt normalt. sen kan den va kortare en dag och längre en annan dag beroende lite på hur bäbisen ligger, vad man har gjort under dagen osv. så det i sig är inget att oroa sig över.
att bäbisen kommer i vecka 35 kan ha olika orsaker. men jag tror det är ytterst sällan som det beror på en försvagning, det brukar visa sig betydligt tidigare, oftast kring vecka 18-24.
att du känner dig "trött" i kroppen, får ont osv har nog inget med livmoderhalsen att göra.
be att få cervixmätning, och bakterieodling tycker jag. försök vila så mycke du kan.
Niiinis: åh, har tänkt mycke på dig! Hoppas allt går bra i morgon! Håller tummar och tår. KRAM!