-
-
Niiinis: åh, hurra! Hur såg cervix ut, mätte ni den? När har du nästa koll?
-
åh så trött jag är! tung å trött i hela kroppen. har varit en lång dag! haft som "hugg" neråt sldan i kväll, hoppas det inte är nån fara. mätning i morgon bitti, får se hur det ser ut. min lillasyster är här, hon har skollov, så vi hade tänkt gå en kortis på stan i morgon så jag hoppas allt ser bra ut på kontrollen.
Niinis: i mitt fall har dom ju inte vetat säkert att det är en försvagning el inte. därför har läkaren velat mäta tappen och hålla koll hela vägen för att se hur det utvecklar sig. började mäta i vecka 9, sen vecak 12, 14, å efter de varje vecka.
Schäfer: å så surt! jag förstår att du är arg! lämnade hon inget meddelande på din telefon? tycker absolut att hon skulle ha försökt ringa igen, dålig stil. Hon visste ju att du väntade. Hoppas hon hör av dig med en bra ursäkt!
-
hej flickor
nu är jag HEMMA!
Vick ok-stämpel av läkaren i morse. gjorde vul som visade att tratten innifrån finns kvar men den har inte förändrats över helgen, tappen däremot var längre så jag fick åka hem. Ska fortsätta vila och ta det lugnt.
fortsatt sjukskriven 75% året ut. kommer jobba knappt 25%, kontrorsjobb.
stränga order om att ringa in så fort jag känner av nått el är orolig. ny koll på onsdag nästa vecka. Vecka 26 nu (25+2) sakta men säkert går det frammåt...
nu blir det sängen... passa på medan Alex är på daigs. Han kommer bli överlycklig när han kommer hem. Han har haft en jobbig helg, han är så mammig nu och har tyckt att det varit väldigt jobbigt att jag varit borta.
-
Niiinis: idag låg tappen på drygt 30 mm.
jag tycker 35 mm låter bra, å "leva normalt" måste man ta med en nypa salt. gör det du själv tycker känns lagom! skippa allt annat. man måste försöka tänka lite jsälv, å ransaka sig. "hur ska jag leva för att inte nojja mig hela tiden? hur ska jag leva för att inte ge mig själv skulden OM det skulle gå snett..." får du svaret att du ska vila så mycke som möjligtg så gör de!
-
Lanie: tappen bör ju ligga långt bak som jag förstått det. bra om du får en koll så dom ser hur det står till.
-
Jag har vila hela dagen och en bit in på kvällen, sen var jag iväg och "jobbade" några timmar, vet eg inte om jag vågar skriva det här för Thalis kommer strypa mig!Schäfer skrev 2010-11-08 21:33:10 följande:Magda: hur känns det nu när du varit hemma några timmar? Kan du slappna av? Hur mycket vågar du göra?
var ju som sagt tänkt att jag ska kunna jobba 25% men nu ha jag börjat tveka.... funderar på att ringa läkaren och be henne sjukskriva på heltid. ont i magen, tryck neråt och lite sd bara av det lilla jag gjort i kväll.
-
ska ta mig en ordentlig funderare i morgon. min sjukskrivning som jag har nu går ut på söndag så jag måste bestämma mig innan veckan är slut.Thalis skrev 2010-11-08 22:20:52 följande:Du har så himla rätt! Jag kommer at strypa dig!
Jag vet att det är jättejobbigt att vara tvungen att vila när man är van att vara aktiv men nu gäller det någon som är viktigare.
Jag tjatade mig till 50% men så fort jag känner tryck ska jag stanna hemma och ta det lugnt,snälla ta det också lugnt!
Kram
jag tror inte det skulle vara några problem om jag ringer mig läkare och ber om att få bli sjukskriven 100%. Vi diskuterade saken idag och då var det väl jag som ville jobba 25% och hon gick med på det.
jag är så velig! har endel jobb nu i november som jag skulle vilja göra bort, samtigit som det är NU som det är sånna viktiga veckor i graviditeten. jobbig sits och otroligt delade känlor.
sen sa min man en klok sak för en stund sedan. blir jag sjuksriven 100% så är det ju verkligen detg som gäller, nu när jag jobbar 25% blir det lätt mer, eftersom jag är en sån som inte kan göra nått "lagom" utan måste göra det "bäst" och lite extra... svårt med balansen.
hann har gett mig soff-arrest i morgon. måste göra schemat till jobbet men det får jag väl göra liggandes... -
kommer med ett sånt där tråkigt egoinlägg idag. mår inge bra
gissar att alla helgens känslor och funderingar har kommit i kapp nu. känner mig bara allmänt less på allt och på riktigt dåligt humör. gråten i halsen fast jag eg inte vet varför.
vill så mycke samtigit som jag bara vill lägga mig ner å få tiden att gå.
massor att ta tag i men ingen ork till nått.
som tur är så är Alex på dagis så jag har hela dagen för mig själv. Sen kommer Micke va ledig en vecka ons-tis, han har tagit ledigt för att jobba massa här hemma, men hur som blir det avlastning för mig då han finns i närheten.
vill så gärna göra undan de jobb jag har nu i november, samtidigt som jag vet att jag borde vila så mycke jag bara kan, eftersom det är så viktiga veckor för bäbisen att få vara kvar i magen.
när jag var på bb i helgen fick jag så starka känslir, när man såg dessa nyförlösta mammor med fullgågna bäbisar, jag vill också få uppleva det igen. jag har ingen lust med en för tidigt född, ligga på barnavd osv osv.
-
Nu lovar ajg att ta det lugnt! Har avslutat me&i-jobbet för säsongen, avbokat alla träffar och så. Sen har jag varit på p-möte på mitt vanliga jobb idag, pratat med chefen och berättat för kollegorna att jag är sjukskriven på heltid. Avslutade några grejer jag håller på me doch lagt över påbörjat jobb på andra.
Har några smågrejer jag och en kollega ska göra tillsammans men hon kommer nog hit nån dag så får vi göra bort det här hemma i lugn och ro.
Nu ska jag mysa ner mig i soffan å vila resten av em.