• MagdaA

Cerclage?

Hej på er. Har inte skrivit så mycke senaste dagarna, sitter inte så mycke vid datorn, ligger mest i soffan och stickar och glor på tv. kroppen gör ONT och jag är rädd att det ser sämre ut igen har idag har mycke tryck och obehag neråt + en bäbis som sparkar neråt. Sen vid middagstid fick jg otäckt ont långt ner i buken. Gillar inte att ha ont Har tid på onsdag men ska kanske ringa i morgon och höra vad dom säger...

Thalis: jag säger som du alltid säger till mig, det kommer gå BRA! Men vill du ha en kontroll tidigare än om 2 veckor så be om de, att känna sig lugn gör mycke!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

känns lite bättre idag, iaf än så länge, så jag tänker ta en riktig slappardag på soffan och avvakta till läkarbesäket i morgon. Ringer jag idag får jag garanterat träffa nån annan läkare än hon jag har tid till i morgon så jag väntar hellre.

Har precis skickat iväg maken och sonen till badhuset, så nu ska här slappas HELA dagen

• MagdaA

resten av dagen blev mindre bra orolig, ont, obehag och tryck neråt. ömmat och ilat. inte kul alls Har mest legat i soffan hela dan. nu snart dax å sova. nervös inför morgondagens läkarkoll.

• MagdaA

hej

hemma igen efter kollen och allt såg bra ut! helt stängd utifrån, fortfarande funneling innifrån men dne har inte blivit större, ca 30 mm lång cervix. glad! ny koll igen nästa fredag.

åkte ner på stan efteråt. parkerade och gick en kort bit till stadium, Alex behövde nya vinterhandskar, sen gick jag även en snabbis på Lindex och köpte 2 bodysar och ett par byxor åt lillebror, lite måste man ju fira när det såg så bra ut. Men ack så ONT jag har i fogarna nu! Jag pallar verkligen inte mycke Kände mig helt död i benen när jag körde hem å nu vill jag bara sova. ska hämta sonen om en timme, sen blir det soffan resten av kvällen.

Schäfer: japp, de va första kollen efter utskrivningen. kändes lite nervöst, maken va helsäker på att jag skulle bli inlagd igen.

• MagdaA
    Niinis skrev 2010-11-17 13:52:20 följande:
    GRATTIS!!! hur långt gången är du nu då??
    26+4 blir koll nästa vecka + veckan efter de, sen kommer det nog blir 2-3 veckor mellan kontrollerna.
  • MagdaA
    Niinis skrev 2010-11-17 14:02:27 följande:
    wow!! det är ju otroligt men tanke på hur det var förr, GRATTIS! nu kommer det ju gå hur bra som helst, barn som föds efter v.28 brukar ju klara sig väldigt bra och det är ju någon "magisk gräns", och som det ser ut nu kanske du blir fullgången UTAN cerklage, jätte kul!!!
    ja tänk om jag får gå tiden ut! nått som har känts som en omöjlighet Eller som min mamma så uppmuntrande sa: "Du kanske får ta igen veckorna du missade med Alex... " men at gå 3 veckor över tiden har jag ingen lust med!  Nu siktar vi på vecka 30, efter de siktar vi på 2011.
  • MagdaA

här frågar sonen varje dag om inte bäbisen har vuxit klart snart, han tycker att lillebror ska komma NU!

• MagdaA
    Schäfer skrev 2010-11-17 18:54:05 följande:
    Guuu så sött Magda Kul att han är positiv!!!
    Vi har inte berättat än för Ebba... Vet inte när vi ska våga!?
    här var det Alex som kom och frågade mig när jag var i vecka 7-8 nånting... "Mamma, har du en bäbis i magen? Du har blivit så tjock!" Så det gick liksom inte att förneka, han såg det! Min mage svällde mycke redan tidigt och det la sig aldrig, så han räknade snabbt ut vad det var. Min syster fick barn i augusti så han har ju sett hennes växande mage och resultatet av de.
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-11-17 18:57:54 följande:
    Haha, gulligt
    Jag ser ju typ höggravid ut redan nu, men dottern har inte sett sambandet... "Mamma vilar lite bara"
    hur gammal är hon? Alex fyllde 3 i juli, han går inte att lura inte. klok kille som har koll på ALLT! blir spännande att se hur lillebror blir, både i utseende och sätt. just när det blir en till av samma kön känns det som att man kommer jämföra endel, utan att döma såklart! men roligt att se om dom är lika varann, utseende, beteende osv. känns overkligt att man faktist ska få en sån guldklimp till! Tänk vilken gåva!
  • MagdaA

godagens tjejer

å snart var denna helg också slut... veckorna går så fort! snart lunch här, sen ska vi till svärfar för att fika och tvätta lite. våran tvättmaskin står i delar...

igår va jag med om nått läskigt. hade varit en ganska intensiv dag, vilket jag inte är van iom att jag mest slöar och vilar hela dagarna. blev sent igår, låg i soffan och såg på film, tog en dusch innan jag skulle lägga mig och efter de blev jag helt yr, höll nästan på att svimma. fick sätta mig på toan, som tur var hade jag skurhinken i närheten för efter en stund kräktes jag. sen gick de över! mådde inte illa, inte ont i magen, ingenting, det kom bara helt plötsligt, men var väldigt otäckt! Vet inte om det var kroppens sätt att säga åt mig att vila eller vad det kan ha varit, läskigt iaf. fick lite sån frossa efteråt bara. kröp ner i sängen under täcket och somnade på 2 sekunder. idag mår jag bra så magsjuka tror jag inte att det var iaf. konstigt konstigt.

Dallis: hej! roligt å "se" dig! Låter som du har fått en perfekt bäbis Hur gammal är han nu?

Svar på tråden Cerclage?