Cerclage?
Jag frågade min läkare om detta om vad som händer om värkarbetet startar och cerklaget sitter kvar. Som jag fattade det så är det väldigt ovanligt att det blir någon svår skada på tappen om man åker in så fort värkarna startar.
Usch mardröm i natt. Drömde att liten ploppade ut hemma och var så liten, så liten. Måste varit tillväxthämmad... Men livlig var den på mitt bröst. Tack och lov att jag vaknade och kände den leva om i magen...
Längesen Pupp skrev något. Någon som vet hur det går?
Min bebis har vuxit lite dåligt (-28 %) så vi går på extra kontroller nu. Utöver TUL varannan vecka har vi CTG två ggr/vecka samt flödesmätning och mätning av fostervattenmängd en gång/vecka. Är så orolig för den lilla/lille men det är ju bra att de upptäckt det.
Idag har jag så ont i nedre delen av ryggen. Det började igår kväll. Även lite ont i magen. Har så ont att det är svårt att sova. Vet inte vad det beror på. . Kanske är det ryggonda foglossning, jag vet inte... Var på läkarbesök imorse så han kollade tappen pga att jag hade ont och den var 34 mm, ungefär samma som för tre veckor sen. Men å andra sidan... Förra gången, när vår son föddes och dog, var jag också på en undersökning dagen innan och de såg inget fel... Så jag vet inte vad jag ska tro.... Men jag får väl avvakta lite och se vart det onda tar vägen, tänker jag...
Nu har bebisen vänt sig till säte. På kontrollerna fram till och med 28 veckor har den legat med huvudet ner men nu ligger den alltså i säte istället. Får se om den vänder sig igen.
Lilla Z: Känner igen jakten på dagar! Hoppas du får en lång graviditet!
Jag har packat det jag kan kan man säga... Mina kläder samt kamera, mobil och dator inkl laddare används ju fortfarande... Hur gör ni med såna saker? Bebiskläder är ingen ide att packa än eftersom de fortfarande är alldeles för stora.
Trassel: Skönt att du inte behöver bekymra dig över sockret också! Får hoppas att du får veta på torsdag hur de tänker sig det! Ja, det bästa vore ju om det sätter igång av sig självt!