-
Jag behöver också amnings-bh och amningstopp. Tänkte inte köpa så många till att börja med för man vet ju inte om man kommer att amma. Men man kommer väl troligen försöka i och för sig... Men hur vet man i förväg vad man ska köpa för storlek på amnings-bh?Becka81 skrev 2012-01-14 16:07:37 följande:Trassel: vad skönt att värdena blivit bättre och att det snart är dags för klipptid. I klädväg till mig själv har jag packat ner: trosor, strumpor, amningstoppar, morgonrock, stödstrumpor, raggsockar. Det jag har kvar är något bekvämt och amnongsvänligt att sova i om man behöver övernatta. Kläderna man åker in i kan man väl ha när man åker hem. Så då saknas mysbyxor och en extra amningsbh. -
Bygelfri! Bra tips!Lanie skrev 2012-01-14 21:33:20 följande:jag chansade och beställde en på nätet. Eftersom jag chansade så köpte jag en på rea (så jag inte la ut alldeles för mkt pengar i onödan) och som jag tänkte jag kunde ha på BB iaf. Den var lagom i kupan men för stor under bysten. Sen avvaktade jag ett tag så brösten hann och anpassa sig (De första dagarna var tuttarna gigantiska!!) och så köpte jag några som passade bättre, men i och med att jag inte hade lust o ork att ta mig ut i affärer så beställde jag via nätet och de jag köpte passade faktiskt väldigt bra, använder dem fortfarande även om jag bara ammar nattetid nu. Nu ammade jag ju iofs, men jag skulle nog tipsa om och använda amningsbh ändå ett tag efter förlossningen ändå eller iaf bh som är bygelfria även om man inte ammar.Två strl större än man har annars eller två strl större än när man är gravid?Trassel skrev 2012-01-14 22:00:42 följande:AmningsBH är hopplöst svårt tycker jag som har normalt DD. Men man kan tänka sig typ två stl större den första tiden innan det blir lite mer "normalt" efter ett tag. Och absolut inget som klämmer det kan ge mjölkstockning! Jag har två kvar som jag tar med till BB så får vi se hur det blir. Bästa jag hade sist var från Ullared men de hade ändrat dom lite nu så det var inte alls samma sak. En dyr AnnaCecila som jag köpte var bra men för tajt i innertyget så det stasade så den klippte jag sönder och sydde om!
Jag har B75 i vanliga fall och nu under graviditeten C80 och D75...
-
Lill Z skrev 2012-01-15 16:28:36 följande:Hej på er!
Vad skönt att dina värden blivit bättre trassel! Jag tar ju cocillana nu för min hosta så då får man väl kanske hålla lite koll på sina värden.
Jag har kvar BHar sedan sist, annars har jag det så bra att min syster jobbar med underkläder så det är bara att "beställa" av henne.
Erat skrivande om packning o.s.v. gör den list glada människan inom mig sugen på att börja lista upp saker...hade inte varit för att jag fortf är för rädd hade vi haft postit lappar över allt på saker jag ska göra, handla och packa ....men får vänta lite till. 24+0 i morgon.....
Alltid bra när ens närmaste har jobb så de kan "hjälpa till"!
24 veckor är ändå ett litet delmål!
-
Precis!Lill Z skrev 2012-01-15 19:31:09 följande:violatricolor: 24+0 är, förutom cerklage insättningen, mitt första mål
...nu finns det ju iaf en chans!
Efter det var mina mål: 28, 30 och 32 och idag är det 32 veckor
Tyvärr är ju vår bebis lite för liten så jag kan inte riktigt glädja mig men jag antar att läkarna gör en korrekt bedömning att den än så länge ändå mår bäst i magen. Så på det sättet är det ju bra att förlossningen inte startat och jag borde vara lite glad!
-
Skönt att höra att de tillväxthämmade brukar klara sig bra!Lill Z skrev 2012-01-15 19:42:14 följande:Tycker att du ska vara glad!! 32 är också mitt "sista" mål! Ja, man måste lita på att läkarna gör rätt bedömning!
Jag jobbar på neonatalavdelningen när jag inte är sjukskriven, och vi får ju in dem som är långt mer tillväxthämmade än din lilla bebbe och det går alltid bra för dem....det ända som kan vara är att dem är lite envisa och vet vad dem vill. Det var iallafall min lilla skrutta
!!
Då blir nog denna bebbe mycket envis för det ligger i generna också
Ja, jag har ju ganska liten byst annars så jag tycker detta är lite kul. Blir väl som två tomma påsar sen efter amningenTrassel skrev 2012-01-15 19:59:45 följande:Lill Z, ja det kan vara idé att hålla koll på levervärdena med hostmedecinen. Alla reagarar ju säkert inte på det men det var en väldigt otrevlig överraskning.
Viola, två stl större som gravid! Sån tur är växer inte mina så mycket under själva graviditeten.. då hade det varit riktigt jobbigt....
Men jag får väl satsa på någon i 80C kanske... För jag gillar inte när det sitter åt för mycket runt om... Och så får vi se sen, vad jag behöver köpa.
-
Får JAG se i alla fall!violatricolor skrev 2012-01-15 20:10:52 följande:Skönt att höra att de tillväxthämmade brukar klara sig bra!
Då blir nog denna bebbe mycket envis för det ligger i generna också
Ja, jag har ju ganska liten byst annars så jag tycker detta är lite kul. Blir väl som två tomma påsar sen efter amningenTrassel skrev 2012-01-15 19:59:45 följande:Lill Z, ja det kan vara idé att hålla koll på levervärdena med hostmedecinen. Alla reagarar ju säkert inte på det men det var en väldigt otrevlig överraskning.
Viola, två stl större som gravid! Sån tur är växer inte mina så mycket under själva graviditeten.. då hade det varit riktigt jobbigt....
Men jag får väl satsa på någon i 80C kanske... För jag gillar inte när det sitter åt för mycket runt om... Och så får vi se sen, vad jag behöver köpa. -
Jättebra tips! Tack!
Trassel skrev 2012-01-15 21:11:22 följande:Tips är BHförlängare, så kan man knäppa på lite extra runt om, om det känns tajt. Köpte sånna sist, änsålänge har jag inte behövt använda dom men kanske sen. Har ju inte gått upp så mycket denna gången.
www.evasunderklader.se/bh/tillbehoer/bh-foerlaengare-3-rader/
brukar finnas på lindex eller så också.
-
Lanie: Var du redan inlagd när förlossningen med Thea startade eller hur hann du in?
Jag är livrädd att inte hinna in. Tänk om jag inte fattar när det är dags... Har ju foglossning nu också och det gör rätt ont. Kanske inte kommer kunna urskilja värkarna i det... -
Lanie: Jo, hoppas också att jag får tydliga tecken men inte att det går fort... Vi har också 20 min till sjukhuset men ingen bil och måste räkna med 10 min innan taxin är här så ca 30 min totalt. Jag är i v 32+1 idag...
Blödde du mycket när det satte igång? Var det av cerklaget eller vanlig täckningsblödning? -
Ok. Det vore ju läskigt om man blödde mycket men annars brukar det ju vars tecken på att förlossningen är igång. Fick en blödning förra gången, dock flera dagar innan värkarbetet började och vår änglason föddes.
Men det måste varit jobbigt när allt gick så fort som för dig! Bra att du förstod, att det var tydligt!
Lanie skrev 2012-01-16 18:41:16 följande:nä, inte särskilt mkt. Det va rnär jag skulle torka mig jag såg att det kom blod och eftersom jag inte haft några blödningar tidigare i graviditeten så bara visste jag att förlossningen var på gång. Vet inte varifrån blödningen kom ifrån. Jag tog på mig en binda utifall jag skulle blöda mkt, men när vi kom in till sjukhuset så var den näst intill torr.