Lanie skrev 2011-06-22 16:20:35 följande:
jag blev först helt sjukskriven fyra veckor efter insättandet av cerklage. sedan blev jag sjukskriven 50% o jobbade 50% hemifrån. hade jag inte haft möjlighet att jobba hemifrån hade jag blivit helt sjukskriven. sen blev jag inlagd pga infektion i livmodern o jag började o öppna mig, så de sista 2,5 månaderna var jag helt sjukskriven.
min läkare formulerade ungefär som så här: att jag tidigare hade förlorat en son i v 24, i vad som misstänktes berodde på försvagad livmoderhals o att jag hade fått cerklage i den nya graviditeten o därför skulle ta det lugnt, inga tunga luft etc. dessutom skrev hon att jag hade svåra smärtor när jag satt, vilket jag hade, fick det av cerklaget o därför gjorde det omöjligt för mig att jobba heltid (även om jag hade velat jobba heltid)
har du erbjudits cerklage när du blir gravid igen? håller tummarna för att du får plus på stickan snart!
Tack Lanie för ditt utförliga svar! Har det varit några problem med fk överhuvudtaget?
De vet inte vad de ska hitta på när jag blir gravid.... mer än kontroller på spec.mvc. De har sagt att jag ska ringa och komma dit ca v 10-12 och diskutera saken. Cerklage har varit på tal men det lät mer som att jag skulle gå på kontroller av livmoderhalsen och kortas den så sätter de akut cerklage. När allt är så osäkert så vill jag verkligen inte jobba efter v 12-14 eller så