• MiScHoOo

Cerclage?

Trassel skrev 2011-08-21 16:36:05 följande:
    Säkra veckor finns väl aldrig men kommer man upp i veckorna så ökar ju chansen för överlevnad. Hittade detta:

Cirka 70-80 procent av de barn som är födda före graviditetsvecka 29 överlever. Av de barn som är födda mellan graviditetsveckorna 29 och 32 överlever fler än 90 procent. Av de barn som är födda mellan graviditetsveckorna 33 och 37 överlever 99 procent av barnen.
    ja, nu förstod jag vad du menade. Tack, trodde det fanns lugna veckor där barnet inte växter för snabbt
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-08-21 17:59:34 följande:
    jag har gått på kontroll en gång i månaden ungefär, nu va det en månad sedan men har inte ny tid förrän mitten av september. antar att det inte blev koll nu för att det såg så bra ut. o sen för man kanske har kommit förbi v28... I början av Oktober klipper de mitt cerklage...det närmar sig...
    Gud vad skönt att komma så långt och målet närmar sig.

Skönt att man kan göra kontroll en gång i månaden, men ärligt talat vågar jag inte det tycker ni jag är knäpp för det, kanske sluta ställa krav var 14 dag?
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-08-21 18:36:02 följande:
    imorgon har jag kontroll av tappen hos min läkare igen:S hoppas det är oförändrat..alltså 4 cm.... 

min förra graviditet gick jag på kontroll varannan vecka..då kollade läkaren både gyn koll o vaginalt ultraljud...
    den här graviditeten var jag på koll 2 vecka efter cerklaget var satt  sedan igen efter 2 veckor o sedan uppehåll 5 veckor då allt såg bra ut..fick komma in på kontroll hos annan läkare om jag var orolig men behövdes inte. så imorgon ska jag göra första kollen på 5 veckor o jag hoppas så att det ser bra ut:S så får se när hon vill att jag kommer igen....längtar tills mitt första mål, vecka 24...har gått 22 fulla på onsdag.
    oooh vad skönt att närma sig del målet... Jag skulle aldrig vågat vänta 5 veckor.
  • MiScHoOo

Tala om hur man räknar?

jag är i v. 19+5 men om man ska titta på app så står det v 20. Jag vet att på tisdag är v.20. Hur räknar mig egentligen. Ibland blir jag osäker

• MiScHoOo
    Lanie skrev 2011-08-21 22:00:05 följande:
    mischooo: jag gick på kontroll varannan vecka, ofta blev det tom en gång i veckan då jag var orolig för diverse saker så vi åkte in o kollade. När jag var inlagd så blev det mycket kontroller de två första veckorna, tror det var var tredje, var fjärde dag. Blev lite mer sällan i slutet, kanske var tredje vecka de sista 6 veckorna. Hur går det för dig? har du passerat veckan än då du förlorade dina barn?
    Oooh vad skönt att höra att jag inte är så noijig och det kan vara bra med täta kontroller, tack snälla
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-08-22 22:24:24 följande:
    jag kommer vara i vecka 37 ungefär, början av oktober...! längtar massor, för nu kan jag fan inte gå o det blir bara värre...Gråter
    vad menar du?
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-08-22 22:45:24 följande:
    jag har sån foglossning Varje steg gör ont, vaknar av smärta när jag vänder mig i sängen, bältet hjälper inte så mkt, tens hjälper inte heller. bad hade funkat bra, men det får jag ju inte... nä de kan söva mig tills det är dags tkr jag, humöret blir ju inte bättre heller...stackars min sambo... :/
    ja, jag förstår dig helt och hållet. Eftersom jag ligger/sitter hela tiden, knappt gör någonting. Jag har utöver vilosmärtan fått foglossning. Jag har redan frågat om dem kunde söva mig pga illamående men har blivit nekad 2 grav.
  • MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-08-23 10:05:21 följande:
    Hej!
    Natten till måndag var jag upp på toa vid 3:20. Då kom det blod när jag torkade mig!
    Visste inte vad jag skulle göra utan la mig i sängen och vågade inte röra mig. Vi ringde till lasarettet och det slutade med att jag blev hämtad med ambulans eftersom jag inte vill resa på mig livrädd att förlora vårt lilla barn. Efter några timmars panik så blev jag undersökt tillslut och barnet levde och jag hade inte öppnat mig heller som tur var.
    Har varit inlagd sedan dess och inte haft ngn mer blödning så det var troligtvis falskt larm men Gud vad rädda vi har varit! Nu kom min man och jag ska få åka hem. Kram
    Oooh, vilken hemsk upplevelse...

Skönt att det var falsk alarm, sådana falska alarm är välkommna och inga riktiga alarm, psyket tar bara stryk, men går att bearbeta och välkommna hem.
  • MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-08-23 22:14:47 följande:
    Ja ett abdominellt cerklage som jag fick i april förra året.. Har haft livmoderhalscancer så min tapp är bar 16-17mm..
    är blodet färsk eller mörk?
Svar på tråden Cerclage?