• MiScHoOo
    Schäfer skrev 2010-10-29 20:19:49 följande:
    Den enda jag "känner" som har abdominellt är Englabella här på FL.
    Är du gravid nu?
    MagdaA skrev 2010-10-29 19:37:25 följande:
    1-2 ggr/dag
    Varje dag?
    nej inte än, ska börja med pergo time vid min nästa mens. antingen blir jag gravid direkt eller månaden efter. Hände så vid mina andra barn som jag har förlorat. Jag saknar att vara gravid
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2010-10-30 10:28:19 följande:

Ja det är väl bra, finns ju de som äter bricanyl i månader under graviditeten...

Någon som vet när man skapar tolerans, dvs riskerar att effekten uteblir? Hur ofta man måste ta det för att det ska bli så?

MiScHoOo skrev 2010-10-30 00:19:14 följande:
    nej inte än, ska börja med pergo time vid min nästa mens. antingen blir jag gravid direkt eller månaden efter. Hände så vid mina andra barn som jag har förlorat. Jag saknar att vara gravid

Spännande Blir det första graviditeten efter att du fick ditt cerklage inopererat?

ja, jag vill så gärna bli gravid nu. men lite rädd... eller mycket Obestämd
  • MiScHoOo
    Lanie skrev 2010-10-30 12:20:21 följande:
    Hej!
    Jag är inte så insatt... men vad är abdominellt cerklage?
    man gör operation och får ett cerklage i magen genom titthåll. Det är en stor robort med fem armar och det är läkaren som styr den så klart. Dem har 3 armar där dem jobbar med och ett annat hål/arm är nära navelen där dem skickar ner en kamera och några cm bort så finns det ett annat håll där dem skickar ner tråd och så. Det gör inte så specielt ont men biverkningarna efter operationen som är jobbig 1-2dagar är man återställd och en vecka kan man jobba. Cerklaget sätts mycket högre än ett vanligt cerklage. Min vanliga cerklage sprack eftersom min livmodetapp är försvagad kanske (extrem) klarade jag mig bara till v.20.

hoppas jag kunde ge dig en bra förklaring
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2010-10-30 14:44:12 följande:
    MiScHoOo: Skönt att se att det går frammåt!!! Gjorde du operationen i Sverige?
    Den jag vet som gjort detta innan (Englabella här på FL) gjordes inte med titthål och konvalecensen var mycket längre och troligen riskerna också.... En mycket jobbig och smärtsam operation vill jag minnas...
    Ja, det har varit en låååång process. Jag fick 2 sena missfall innan dem kunde bekräfta att jag lider av svag livmodetapp. Så vid min tredje barn skulle jag få ett vanligt cerklage och läkaren pratade med mig att det kommer att hända och så kom en annan läkare in i bilden och han stoppade allt och han sa inte det till mig rakt i ansiktiet skickade en annan kollega som sa det och hur mycket min läkare ville gick det inte och den graviditeten slutade också i missfall men vid min fjärde så stod min underbara läkare emot och jag fick ett cerklage men tyvärr hur mycket jag ville att det skulle fungera inte för min skull utan att ändra läkarens syn på cerklage så gick det upp i rök och den höll inte, men en annan läkare som gav mig alternativ vid min förlossning om jag ska sättas igång så att det går snabbare eller få smärtstillande eller avvakta. Jag var utmattad, ledsen, förtvivlad så jag valde att sättas igån eftersom min livmodetapp var helt öppen och flickan skulle ut, då ställde jag frågan till läkare om det finns ett annat sätt och då sa han om abdominell cerklage eftersom jag hörde talas om detta blev jag glad i mitt elände. Ja hur som helsti åkte till libanon efter min dotters begravning för att byta miljö eftersom det var som sagt min fjärde. Jag blödde och blödde så gick jag till en läkare som sa att jag ska ha abdominell cerklage. Han gjorde en annorlunda skrapning och jag fick det på ett usb minne, den operationen kostade oss mycket 1200dollar och fick med mig medicin för 800dollar (sprutor så att jag inte ska få missfall, som stärker gravidteten, medicin för viktiga vitaminer, mot illamående) så jag hade inte råd att göra operationen där för yttligare 1800dollars, När jag kom tillbaka till sverige träffade jag min speicial läkare där jag sa vad som hände i libanon och vissade honom min medicin och han sa en sak som stämmer"jag förstår att du är desperat och kommer att prova allt nu" men han sa inte att det var dåliga mediciner så jag ska ta dem när det är dags. Då nämde jag om abdominell cerklage som läkaren sa till mig i libanon och jag tänkte hela tiden fixar dem inte detta i sverige så gör jag det i libanon men var i kontakt med en amerikansk läkare som gärna ville göra operationen till mig och sa att det är nästan garanti att det kommer funka. Min läkare skickade en förfrågan till Lund och i Lund sa läkaren vi får se om du är i behov av ett sådant band, först lät han inte så övertygad men när han gjorde undersökning hade han med sig en elev och förklarade vad han såg och bland annat drog han i ligementet eller vad dem nu heter. Då när jag fick ta på mig sa han utan tveckan ska du ha abdominell cerklage. En helt underbar människa som lyssnade och brydde sig om mig. Han berömmer jag hela livet även om oturen står vid min sida.

förlåt mig det blev lite för lång
  • MiScHoOo

Roborten finns inte överallt i sverige. Jag har gjort titthållsoperation för gallan förra veckan och dem använde inte någon robort efterson den äger ingen i helsingborg. Men denna robort är mycket säkrare metod än när läkaren öppnar själva eftersom man skakar inte om händerna när dem gör det. Så länge det funkar vilken metod som helst så är det värd. Jag måste erkänna nu när ni berättar att jag har fått en bra behandling om man kan säga så. Jag kan rekommendera denna operationen till alla som behöver den, men resultatet vet jag inte än Obestämd men jag läser marcus birros tjejs blogg, tyvärr läser jag inte hennes privat grejer utan när hon skriver om cerklaget eller om gravidtet för detta är jag mer intresserad av eller se på hennes söta ungar. Men hon har gjort denna operationen och har fått två barn rätt så täta och den funkade för henne. Jag vill bli gravid igen men räddslan att jag kommer att få ett barn förtidigt igen. rädd att skada min livmodetapp mer än vad den är skadad. Nej ni jag kommer att skriva senare ska vara med min man innan fotbollen börjar... för då är jag garanterat med er
  • MiScHoOo
    Lanie skrev 2010-10-31 10:41:39 följande:
    MiScHoOo: : tack för att du delade med dig av din historia! får verkligen hoppas att det går vägen för dig nästa gång!
    tusen tack, och tack för att det finns folk som stöttar varandra, utan er vet jag inte om man kan gå vidare och hoppas
  • MiScHoOo
    PennyJenny skrev 2010-11-02 09:33:49 följande:
    Måste säga att jag tänkt så otroligt mycket på dig! Jag hängde i tråden i somras när du förlorade din lilla flicka och det gjorde så ont i mitt hjärta. hoppas verkligen du snart får uppleva glädjen att få ett levande barn!

Många kramar
    Jag minns dig med med. hur har det gått för dig?
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2010-11-02 11:35:50 följande:
    Jösses vad du gått igenom! Håller tummarna för er!
    ja, än så länge finns hoppet. så tummarna är fortfarande hållna har inte släppt taget än...
Svar på tråden Cerclage?