• MiScHoOo

Cerclage?

Pupp skrev 2011-08-23 22:14:47 följande:
    Ja ett abdominellt cerklage som jag fick i april förra året.. Har haft livmoderhalscancer så min tapp är bar 16-17mm..
    Hur som helst, det jag ville komma med min förra inlägg är att jag blödde i ca 2 vecka ( två till tre dagar färsk blod och efteråt blev det mörkt, det var massa rester som inte kom ut innan graviditeten, vet inte om det hade med cerklaget att göra, men det tog 2 veckor att bli helt fri från blödningarna) Hade ej ont eller något, var i v. 8-10.

Mina blödningar innehöll massa klumpar också, men ingen förklaringen var den kom ifrån. Jag håller tummarna imorgon att allt är lugnt och att blödningen snart försvinner.

Kram 
  • MiScHoOo

måste fråga om någon känner som mig eller har känt? det känns som stickningar ifrån slidan eller någon kniper mig, vet inte om det är vanligt, men annars har jag inte ont. kan det vara så att barnet ligger och trycker på mitt band?

• MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-08-24 14:10:02 följande:
    Tror det, kände lite så tidigare, nu tappar man nästan andan när bebis får in en fullträff neråt, gör skitont o jag måste lägga mig ner för att försöka få den o vända sig lite.
    tack för svaret, jag sak avvakta en dag om det inte försvinner så tänker jag åka in
  • MiScHoOo
    MeOnFire skrev 2011-08-24 14:37:54 följande:
    ilar/ sticker ständigt neråt i tappen på mig.. Slutar när jag ligger ner..Kommer o går lite närsomhelst, sittandes eller ståendes.
    exakt, har läkaren sagt något?, hur länge har du haft det? bör jag vara orolig?
  • MiScHoOo
    MeOnFire skrev 2011-08-24 14:51:42 följande:
    Har haft det ngra veckor till o från. Kan vara så när bebis vrider o vänder sig o kommer när nerverna neråt tappen, typ. Farligt-nej. Ont?-JAPP :)
    Skönt att jag inte behöver jaga upp mig i onödan. Tack snälla
  • MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-08-24 15:52:41 följande:
    Hej!
    Tack för alla uppmuntrande kommentarer och stöd!
    Kollen gick otroligt nog bra!!!!!!! Bebisen låg och sprattlade och levde, hjärtat slog som det skulle och det bästa av allt tappen var stängd!
    Har varit nästan mest orolig för att den skulle ha öppnat sig eftersom det kommit ut klumpar.. Kom ut en till när jag var på toa innan kollen precis den var mer brunsvart så antaligen ännu en rest an koagulerat blod. Antagligen var det ett blodkärl som spruckit och därav blödningen och det som inte är bra med blödningar av den här typen är att det retar livmodern och tappen också antar jag... Har fått tabletter som jag ska äta som gör att blod stelnar fortare och att blödningar läker bättre. Hoppas nu att dom ska hjälpa och att vi slipper gå igenom detta igen! Har mått så jäkla dåligt dom senaste dagarna. 
    Nu ska vi dit igen den 5 september och då ska min läkare även göra RUL. Skönt att han kunde göra det, då slipper vi en resa till sjukhuset.

Jag har också haft stick/ilningar i nedre delen av magen vid cerklaget trodde jag. Inte så mycket när jag ligger ner utan mer när jag går/står.

Jag är i vecka 17+0 idag. vill bara vara någonstans i vecka 28 så man kan börja andas ut..

Kram på er! 
    Tack för uppdateringen och skönt att allt var bra. Snart är det den 5 sep och vad spännande med RUL. Varje gång jag är hos dr är det typ RUL. Jag har själv tid hos min privat läkare och barnmorskan den 1 sep. Jag bara längtar. för en gång skull så blir det inget lasarettbesök utan en vanlig privat gynläkare mottagning.
  • MiScHoOo

min smärta blev inte bättre och så säkte jag på internet och läst att det var öppningstadiet och mer noijig var jag, ringde kk för  att be bm lugna ner mig, men hon ville att jag skulle komma in, tog prover och allt och läkaren träffade mig. Han sa det är normalt det du känner, men eftersom det är du och inget brukar vara normalt bad vi dig komma. Ja, etappen var lång och sluten 4,5 cm.  önskar slänga min hjärna några månader till,,,

• MiScHoOo
    MeOnFire skrev 2011-08-25 07:45:00 följande:
    Åh va bra, men då kan du känna dig helt lugn nu iaf. Mycket bättre än att gå hemma o vara orolig och stressad, då blir det inge bra. :)

Själv har man förstått att man ska ta det liite lugnare här hemma ett tag, tappen har blivit 8 mm kortare sen förra mätningen så nu är den 2,5 cm lång. Läkaren tyckte det var bra dock för att vara i v 30, då hon menade att så här har ju många det i v 30, även folk utan cerclag insatta. Så hon kände sig nöjd tydligen. men själv blir man ju väldigt nojjig. Är suuuper glad att vi kommit så långt som 30 fulla veckor, men när man väl är här så vill man ju att man ska få flera v till. Kanske inte händer något mer än så här ändå förhoppningsvis. Frågade läkaren om massa olika saker som man funderat på, som förlossningen med cerclag mm mm. Så det känns tryggt nu iaf :) Frågade även när hon trodde att jag skulle föda, hon ville inte svara på det men sa att: September är en fin månad! :)  Ja ha tänkte jag, bara allt går bra så..Nu har jag ingen ny tid förräns om ca 21/2 vecka, sista besöket innan klipp.
    Trevlig dag alla! 
    vad roligt att komma så långt. jag hade 2,7cm för 14 dagar sedan och läkaren var inte orolig så länge den är lång och sluten, bra jobbat
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2011-08-25 12:12:49 följande:
    Hej, båda mina förlossningar har startat när de klippt cerklaget. Visserligen hade vattnet gått dagen innan första gången men andra gången satte det igång när de klippte cerklaget i v.36+1. Cerklaget klipptes på eftermiddagen och sedan föddes sonen på kvällen!

Hej alla andra, är inte inne här så mycket. Hinner inte med 3-åring och 6-månaders. Vi mår alla bra och sonen är en liten tungviktare som gärna äter dygnet runt!
    Lycka till ni som kämpar!!!
    vad roligt att se dig, det var länge sedan
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-08-25 12:28:50 följande:
    Mitt första cerklage togs bort akut av en oerfaren läkare- fyfan!!!!!
    Denna borts bort när jag var nedsövd då förlossningen startade 3 dagar innan det planerade kejsarsnittet.
    På mindre än 10 minuter öppnade jag mig 7 cm med cerklaget fortfarande på, rusades till op och sövdes ner. Adrian föddes 14 minuter efter att jag kom in med ambulans som körde i illfart .
    Men allt gick ju bra ändå
    Det var en snabb unge, som hade bråttom till världen
Svar på tråden Cerclage?