• MiScHoOo

Cerclage?

violatricolor skrev 2011-12-20 14:12:08 följande:
    Nu fick du ju svar av Becka men jag minns att jag fått två järnmått (alltså inte hb) när jag varit på vårdcentralen pga blodbrist. Minns dock inte vad det var för mått och min bm kunde inte räkna ut det heller för hon tog bara ett mått och det låg på 99... Alltså järnförråd.... Men men... får väl ringa min vc någon dag och fråga vad de har mätt egentligen

Härligt att ni fick lite städning gjort! Vad roligt det ska bli att titta på bilder av sovrummet och grejerna

Vi ska nog titta på vagn idag. Man har ju öppet köp till efter förlossningen och det kan ju faktiskt hända att vi kommer hem med bebben i februari så det börjar bli dags. Det är ju leveranstid på upp till 8 veckor... Vi har haft lite svårt att bestämma oss. Det lutar åt en  Emmaljunga Ozone city men vi har tittat på Nitro city också samt Brio Go. Vill ha en smidig stadsvagn för vi åker mycket kollektivt och så.

Vad har ni andra för vagn? 

Sen en grej till... Detta med att räkna fosterrörelser... Jag tycker det är svårt! Jag är i v 28+2 idag... För det första varierar det lite från dag till dag hur mycket bebben rör sig och för det andra har det den senaste veckan blivit något mindre kraftiga/inte lika stora rörelser och jag vet inte hur jag ska se på det. Jag nämnde detta för läkaren igår men han sa bara "Men bebisen är pigg och flödet i navelsträngen är bra." så vad mer kan jag göra? Jag tycker ju att det är lite mindre rörelser just nu, samtidigt överanalyserar jag allt, och jag kan ju inte åka in till läkaren varje dag....
    Bilderna är inte tagna. Full rulle hemma, badrummet är färdig, sovrummet färdigt, min svärmorsrum är färdig klädkammaren är snart färdig. Har vardagsrummet och hallen och köket kvar. Nu har jag tagit en pause inte för att jag jobbar snabbt men min messi är livlig och så himla skönt att få ordning hemma innan förlossningen.

Vi har en emmaljunga nitro city, funderar stark om vi hinner ut och handla innan svärmor kommer imorgon att hämta vagnen som finns hos mamma annars får det bli imorgon.

Nu ska jag tillbaka till städningen, vi hörs vid nästa pause   
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-20 15:46:27 följande:
    viola: ja nu känns det som allt måste fixas innan morgondagen..är lite små nervös..hoppas bara jag kan sova i natt..

mischooo: underbart med städningen...skönt att ni fått ihopp sängen till bebisen:)

idag har jag belönat mig genom att köpa 2 stickade tröjor o en ny topp så jag kan vara fin jul o nyår:) sitter med färg i håret o ögonbrynen nu o så ska jag gå igenom bb väskan en sista gång o ladda kameran...har inhandlat lite proviant till förlossningen..städat, diskat o bokat tvätt tid...
    sen blir det nog att slappa en stund:) uppdaterar er när jag kommer hem igen efter förlossningen:D 

Lycka till imorgon. Tänker på dig.

Vad tiden går fort... toaletten, sovrummet, min svärmorsrum, klädkammaren och hallen är helt färdiga. Köket halva är färdig och vi har varit och handlat. Men nu går det inte mer Gråter. Mina ben är svullna och ömmar samma sak med ryggen. tog smärtstillande hoppas det hjälper så jag kan fortsätta... Svärmor landar kl 8,00 så jag följer inte med till flygplatsen eftersom min inskrivning är kl 11.00

hur har ni andra haft det idag`?     
  • MiScHoOo

Tack snälla mammamys. Jag tänker på dig idag och önskar dig lycka till.

Var har Lill z tagit vägen?

• MiScHoOo

Jag är så besviken på mig själv. Jag har nog ansträngt mig för mycket igår. Idag har jag så ont och det har börjat blöda lite. Har inskrivning kl 11, dem är så snälla att jag kan komma 30 min senare. Tänker duscha och raka mig. Nu vet jag inte vad som kommer att händ och jag önskar fortfarande på planerad snitt.

Mannen är i Köpenhamn. Hans mamma landar om 15 min. Och min syster och morbrors fru är på väg för att ta det sista jag har hemma. Klarar inte av mer städning. Som tur är så är det dammsugning och lite av köket kvar.

Sedan beställa taxi till lasarettet. Hoppas det finns en tab som lugnar mig. Har tagit panodil och citodon för smärtan.

Vad jag är besviken på mig själv.

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-21 09:53:44 följande:
    Usch vad jobbigt. Ibland blir man så inne i något man håller på med att man inte tänker på hur det påverkar en. Vad skönt ändå att det snart är dags och att du iaf inte påverkat barnets hälsa, vilken resa du har gjort. Är så imponerad och glad över att du snart är i mål.

tack snälla, imorgon , jag längtar och samtidigt inte. längtar efter mitt barn och samtidigt rädd, nu har jag börjat fundera om jag kommer vara en bra mamma... kanske det heter ångest eller oro? kanske normala tankar. jaja
    Lanie skrev 2011-12-21 11:09:04 följande:
    lycka till idag mammamys!

och lycka till imorgon mischooo!

och till er alla andra vill jag bara önska en god jul!
    tack så hemskt mycket och god jul, lär fira julen på sjukhuset... (hoppas inte)

violatricolor skrev 2011-12-21 15:13:27 följande:
    Mischooo: Lycka till imorgon!

Måste hålla med Niinis. Jag har sett dig här på forumet även innan vi möttes i denna tråd och det har smärtat mig så att du mist så många barn. Har verkligen önskat och hoppats att du ska få hålla ett levande barn i din famn en dag och nu är du nästan där! Underbart att se! Tänk att din graviditet blev så lång dessutom - fantastiskt!
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-21 15:13:27 följande:
    Mischooo: Lycka till imorgon!

Måste hålla med Niinis. Jag har sett dig här på forumet även innan vi möttes i denna tråd och det har smärtat mig så att du mist så många barn. Har verkligen önskat och hoppats att du ska få hålla ett levande barn i din famn en dag och nu är du nästan där! Underbart att se! Tänk att din graviditet blev så lång dessutom - fantastiskt!
    tack så hjärtligt. Kampen har inte varit kort eller smärtfri. Men hoppet är det sista som lämnar en. Mitt mål nu är endast 2 barn och sedan har min själ och min kropp sagt ifrån.

Idag var jag på inskrivning och det gick bra. min svärmor kom och hon sover nu.   
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-12-21 17:34:16 följande:
    Hej allihop!!

Här har det varit en jobbig period. Har blivit sjukskriven nu. Var nere i lund akut på spec.mvc. och hade lite för mycket sd. Började när jag försökte jobba förra v i ett försök att vara "normal". Har nu insett att jag är som jag är och min grav. är så här...sjukskriven och vila. Men ingen påverkan på tapp el cerklage som tur var. Har väl också insett nu att jag faktiskt är gravid, något jag försökt förtränga för att slippa min ångest och oro. Men, men nu är det bättre igen.....

Mischooo: Lycka till i morgon. Tänker på dig. Skulle eg jobbat i morgon. Och frågan är om jag inte varit så nyfiken att jag hade smugit in på bb och kikat . Önskar dig all lycka i världen!!!!!      

tack snälla, jag har tänkt så mycket på dig. Jätte skönt att höra att du vilar och tappen är bra.
  • MiScHoOo
    Jomajano skrev 2011-12-21 18:44:12 följande:
    Stort lycka till både mamma mys och mischooo snart e dom här :) vi har de jätte bra, hon bara äter å sover :) men som att det inte räckte med allt som varit så åkte vi på att hennes höft e lite överrörlig så nu måste hon ha en slags ställning på sig i sex v men sen ska de visst bli bra.. God jul allihopa!!

tack snälla

tack snälla becka. hittar inga ord just nu av rädslan. svarar när jag är färdig
    Becka81 skrev 2011-12-21 20:33:58 följande:
    Mischoo du kommer bli en jättebra mamma. Bara en sån sak som att du reflekterar över det säger ju en hel del. Och att vara lite rädd och nervös det tror jag bara hör till. Det är modigt och framförallt moget att erkänna att man känner så. Sedan kan man ju hantera det på olika sätt.

• MiScHoOo

Snabb uppdatering. Är på bb. En frisk pojke på 3505g föddes kl 08.41. Jag har ont och är drogad. Hör av mig när jag blir piggare men jag ville meddela er. Lycka till alla och jag återkommer så fort jag blir frisk. ( han fick ligga på värmenbädd någon timme)

• MiScHoOo

Tack alla. Ska mysa med min son som har väckt mig. Tusen tack och grattis mamma mys.

• MiScHoOo

trassel, vad jobbigt du har det, hoppas det vänder snart så du kan börja njuta av slutet av graviditeten.

• MiScHoOo

För det första. Hade jag önskar svara på varje en, men jag pumpade och tappade bröstmjölk på tangentbordet och nu kan jag inte använda datan... Jaja. Tack thalis och niniis. Roligt att se att er igen. Dagarna flyger iväg här hemma. Vet dock inte hur. Jag har jätte ont i snittet och hoppas att det går över. Läser att det är rätt så lungt i tråden och hoppas alla klipptider kommer att gå bra. Kram på er alla. Själv väntar jag på att medicinen börjar värka så jag kan sova igen.

• MiScHoOo

Välkommen alla nya och skönt att höra alla ni andra som mår bra och gratis trassel för klippet. Datan är knäpp och har inte tid att kolla upp den eftersom min älskling lider av kolik och det är jätte jobbigt. Annars så rullar dagarna som det ska. Jag följer er och önskar er all lycka.

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2012-03-13 22:08:22 följande:
    Har ju inte visat upp Snodden! Men här är han! Och Alve har han fått heta efter många om och men också.

gud vad fin han är, än en gång stort grattis
    Becka81 skrev 2012-03-14 13:30:59 följande:
    Igår födde vi en frisk dotter. Vattnet gick halv sex och sedan kom vekarna snabbt och utan särskilt mycket paus. När jag väl kom till förlossningen och blivit undersökt och allt så kände jag knappt av pauserna. När narkosen väl kom för EDA var jag nio cm öppen och de funderade över om jag ens skulle få EDA då jag hade krystvärkar. De gav det ändå och sedan var alt rena himmelriket. Jag fick nästan fråga BM när jag hade värk. Efter flera timmar utan att jag kännt krystvärkar bestämdes att jag skulle krysta ändå när nästa värk kom eftersom barnet låg redo. Sprack lite i mellangården, en tvåa på en skala upp till fyra. Känns lite läskigt nu, vet inte hur kännslgt stygnen är för att gå upp, ömt är det iaf. Får återkomma i tråden igen när det lugnat ner sig lite här hemma. Lycka till allihopa!

Grattis till princessan, njut för varje sekund. Livet är helt underbart med barnen... Jag kan inte leva en sekund utan min son och önskar dig lycka till
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2012-04-24 17:33:33 följande:
    Hej allihopa! Vill bara berätta att den 16/4 föddes en liten flicka med planerat snitt. Hon vägde 2690 g och var 49 cm. Allt gick jätte bra, och dem klippte cerklaget precis innan snittet lades. Just nu försöker vi hitta vända tillbaka dygnet då lilln är en riktig natt uggla.

Stort grattis. Vad glad jag blev för din skull. Nu får du njuta.
  • MiScHoOo

Vad jag saknar denna gruppen. Hoppas ni alla mår bra???? Om någon läser så efter fyra barns begravningar så fick jag min son som ni vet och han är fyra år idag. Hur mår ni och hur gamla är barnen

Svar på tråden Cerclage?