• Thalis

Cerclage?

Schäfer skrev 2011-01-18 13:05:55 följande:
    Idag har jag suttit i soffan och sorterat tvätt! *haha* vad gör man inte med sin nyvunna tid Tungan ute
    Nu blir jag lite besviken!!
    Viker tvätt, jag som trodde att du skulle börja med lite salsa och sedan zumba
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-18 13:39:42 följande:
    Låter ju nästan som det skulle kunna vara nått på G!? Eller hur känner du själv?
    Jag har redan sagt till Magda att det låter som något är på G!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MiScHoOo skrev 2011-01-18 20:40:08 följande:
    En uppdatering... Min man vill inte att jag ska bli gravid just nu utan att vi ska betala av vissa skulder vi har och det blir ingen bebis för min del detta året, men det ska inte hindra mig att vänta med glädje att följa er alla. Jag lever med spänning efter era små bebisar och längtar när jag får lov att bli gravid, Jag känner mig ledsen för hans beslut men måste acceptera hans åsikt också.
    Tråkigt men ibland måste man prioritera!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MiScHoOo skrev 2011-01-18 23:02:36 följande:
    Ni har rätt mina vänner. Det jag är mest ledsen över att vi har klarat av allt och inga inkasso eller kronofogden som begär något, vi reser och handlar nästan vad vi vill, men han vill att jag jobbar också. Det tråkiga han ser hur ledsen jag är eftersom jag har fått gå igenom operationen. det känns meningslöst just nu.
    Jag tycker att du ska ta ett snack med honom! Förklara hur du känner och försök att komma fram till en kompromiss.
    Kram
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-19 08:58:23 följande:
    Magda: vi (eller jag i alla fall ) är ju lite nyfikna på hur Du mår idag?
    Hon äter frulle just nu!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Lanie skrev 2011-01-19 09:28:54 följande:
    Kan ju testa iaf.. jag har ju en speciell platta till min dator så den inte blir varm, utan kan ha den i knäet..kanske kan sätta jobbdatorn på den istället, ligga i soffan o ha datorn i knäet.. får skippa min speciella mousetrapper o göra så gott jag kan.. har jättesvårt o ligga på sidan o skriva, förstår inte hur du gör :)
    Träning,träning och mer träning!!
    Jag ligger just nu i sängen och skriver....
    Men måste nog upp snart och äta frukost, önskar att jag bara kunde ringa efter frullen men nix!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-24 16:31:08 följande:
    Magda: hoppas du fick sömn i natt och att fotograferingen gick bra Håller tummarna för Dig i morgon och tänk, nu är det verkligen inte långt kvar Så spännande ju!!! Hur mår du?

Ego: BM har varit här på hembesök och allt såg bra ut - skönt. Bebis har sjunkit långt ner men var inte fixerad! Förklarade tyngdkänslan jag haft senaste dagarna
    Tänk nästa kontroll får jag nog ta mig till mottagningen
    Tjohoooooooooo härligt schäfer!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2011-01-24 18:58:38 följande:
    Schäfer: glömde hälften ja, i morgon ska jag på UL å lär väl förhoppnigsvis få veta mer inför onsdag då. hoppas att UL:et ser bra ut. mår bra, fortfarande förkyld å trött, ont i huvudet, men nattens sömn gav mig iaf lite mer energi! Känner mig sådär lite lagom nervös och pirrig och längtar som en TOK efter lillebror!
    Mäh,det klart att det kommer att se bra ut på UL imorgon! Hittills har jag inte haft fel när det gäller dig!!!
    Kram
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2011-01-25 16:18:13 följande:
    åter från läkaren. 7.30 i morgon ska vi va på förlossningen. lagom kul att då hämta hem en Alex som känns febrig. Men han är pigg, jag hoppas det är snabbt övergående!

Läkaren lät först lite tveksam till igångsättning så här pass tidigt. Men sen hon gjort UL och mätt bäbisen och mängden fostervatten så var det inget snack. Det är alldeles för mycke. Vi behöver inte ens ringa in i morgon och kolla hur beläggningen är, vi ska komma 7.30. Skönt att veta säkert iaf, än att tro och sen blir det skjutet på.

läkaren kände efter å ja va öppen 2 cm, så helt omogen är jag ju inte. känns skönt de iaf. tror det är lättare att få igång det om man är lite öppen redan innan.

så. nu ska vi försöka ladda i kväll. göra tidig kväll och försöka sova. jag är skittrött, huvudet spräger och tankarna börjar såklart snurra. gruvar mig lite samtidigt som jag längtar, det är en lustig känsla. Det är ju annorlunda när det startar av sig själv, då har man ju liksom inget val.
    Håller tummarna, allt kommer att gå kanon! Och jag förväntar mig ett sms när ni har tid och ork!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2011-01-25 17:14:57 följande:
    aj pråmmis! sms kommer så får du uppdatera tjejerna här i tråden hur det har gått. får inte ha mobilen på förlossningen, men så snart vi hamnat på bb kommer ett sms.
    Nog bäst för dig
    MagdaA skrev 2011-01-25 17:15:37 följande:
    läkaren pratade idag om att ev tömma endel fostervatten innan igångsättningen för att minska trycket i magen. lät lite läskigt tycker jag, men vi får väl se vad dom säger i morgon.
    Lite läskigt låter det men som sagt det kommer att gå hur bra som helst och snart kommer du att ha bebis i famnen.
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?