• Thalis

Cerclage?

Schäfer skrev 2011-02-09 16:34:06 följande:
    Aaah hjälp, den 21:a ska vi tydligen få barn!!! Har varit hos min läkare och de tar cerklaget den 21:a och om det inte kommer igång av sig själv då så sätter de igång mig Hjälp, det är ju bara 12 dagar kvar!!!!!!
    Lite tidigt (en månad), men de vågar inte vänta längre så snälla lilla bebis väx och bli klar nu!
    Men oj!!! Så snabbt men gud vad spännande!!
    Bara några dagar mellan våra bebisar
    Kramisar
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Men Kakan har du gått och gift dig?
    Stort grattis gumman!!

Lanie:Min tapp har varit på 24 i mångaaaaaaaaaaaaaaa veckor nu,så det är bara att försöka ta det lugnt.

Den 16/2 kommer min bebis,det blir ks då han vägrar att vända sig. Är tydligen fixerad på stjärten.
    Aj aj vad ont vändningsförsöket gjorde, som tusen nålar gånger en miljon och lite värre.

Snart mamma- igen!!
  • Thalis

ISSEN: Grattis och välkommen!
    Jag skulle råda dig att vara mer försiktigare än vad läkaren, de första 3 veckorna är viktiga för livmoderhalsen och den måste få lite avlastning.

Schäfer: Jag hade stödstygnen förra gången och mina ärr var så fina att de kunde sätta denna cerklage på samma ställe som förra .Har stödstygnen även denna gång.

Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Fick kraftiga värkar runt kl.06.00 på söndagsmorgonen,vattnet gick och jag fick åka ambulans.
    Blödde en hel del och var öppen 7 cm enligt läkaren idag trots cerklaget.
    På förlossningen kolla de att Adrian mådde bra men när de såg att jag var så öppen fick de panik och sövde ner mig och utförde akutsnitt.
    Men nu är jag hemma och alla mår bra.

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-02-15 20:52:36 följande:
    Oj vilken dramatik!!! Vad skönt att Ni är hemma och mår bra nu i alla fall - GRATTIS!!!
    Inte annat än att man blir lite nervös hur fort det kan gå... Kram
    Niinis skrev 2011-02-15 13:00:52 följande:
    ville bara kika in och säga att jag mår bra, v.25+4 idag. Så det går framåt. Efter kollen förra veckan fick jag kraftiga sammandragningar så jag tänker inte gå på koll denna vecka. det finns inte så mycket de kan göra nu så det är bara att vänta och se. måste komma till v.28 iallafall!
    Tack gumman!!
    MiScHoOo skrev 2011-02-15 23:10:53 följande:
    skönt att ni är hemma och grattis igen. Men även om du var öppen så hjälpte cerklaget dig till mål. bra jobbat.
    Tack vännen och jepp cerklaget hjälpte rejält!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2011-02-16 12:39:47 följande:
    Thalis: SÖTISEN!!! Han är så lik sin storebror!

Inte är han lik mig inte, jag var bara ugnen! Typ suck
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-02-16 13:26:36 följande:
    Thalis: helt underbart söt!!! Är storebror lika ljus? Åhhh, vad sugen jag blir nu!!!
    Tack vännen!
    Ja, Alex är ljushyad och blåögd.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Jippi!!
    STORT GRATTIS SCHÄFER!!
    Men allvarligt du och jag är med medsystrar i mycket
    Är så glad för ert skull!
    Kramar i massor.

Mamma till A, A, A och V.
  • Thalis
    SaraDK skrev 2011-03-04 04:04:53 följande:

Tråkiga besked...

Så här tredje graviditeten trodde man ju inte att man oxå skulle ha otur. Det var ju tredje gången gillt...
    "Räkan" har något fel på höger hjärnhalva, så imorgon bär det av till magnetröntgen så att de ska få en bättre bild och kanske veta hur mycket som är fel. Om en vecka kommer svaret på fostervattensprovet som jag fick ta igår i samband med ultraljudet.
    Vet inte hur man ska orka...

SaraDK skrev 2011-03-04 13:04:50 följande:
    Jag är i v.32+5... Har ju bara tänkt på att bebisen ska stanna i magen, inte att något annat skulle gå fel...
    Känns extra tungt eftersom vi redan har en flicka som har en cp-skada och sitter i rullstol. Blir tufft om man skulle få två handikappade barn...
    Men vännen!!!
    Vet inte vad jag ska säga,vill bara ge dig mitt stöd och skicka en massa kramar.
    Vad kan detta "fel" innebära?
    Mamma till A, A, A och V.
Svar på tråden Cerclage?