• Thalis

Cerclage?

Och läkaren jämför med förra graviditeten där cerklaget höll cervix stäng från v.22 tills den togs bort. Nu har jag en bit cervix ovanför cerklaget.

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-11-17 18:56:16 följande:
    här var det Alex som kom och frågade mig när jag var i vecka 7-8 nånting... "Mamma, har du en bäbis i magen? Du har blivit så tjock!" Så det gick liksom inte att förneka, han såg det! Min mage svällde mycke redan tidigt och det la sig aldrig, så han räknade snabbt ut vad det var. Min syster fick barn i augusti så han har ju sett hennes växande mage och resultatet av de.
    Hahahahahaha!

Min Alex vet att det är en bebis i magen Han sjunger och pratar med bebis. Visar upp sina bilar och ger bebisen mat genom min navel
    Och han är tokig i sin bebis.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Niinis skrev 2010-11-21 19:24:54 följande:
    åååh jag håller på att bli förkyld känner jag! Skrikandes och det är inskrivining för mig imorgon, cerklage på tisdag! hur kan man sätta det om man är förkyld, kanske går ändå?
    När mitt cerklage skulle sättas frågade de mig om jag var förkyld eller om jag kände att jag började bli det..... Men ring och fråga.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Lanie skrev 2010-11-22 19:57:21 följande:

Här rullar det på i tråden! härligt!

Schäfer: härligt att allt såg bra ut idag!

Magda: hoppas du känner dig bättre snart, tyvärr är det ju såna tider nu, tycker alla är sjuka runt omkring en.

Niinis: lycka till imorgon!

fick ringa gyn idag, min läkare skulle höra av sig angående när jag ska få min optid, har inte hört ngt på två veckor. är i v 10+0 imorgon så tiden tickar ju på o det såg ut som om de hade glömt bort mig, stod ingenting i journalerna om att de hade börjat o planera... är lite sur faktiskt..

har fått prel dag 16 december. vi pratade lite om ingreppet o jag är faktiskt väldigt orolig för sövningen, har aldrig blivit sövd så det är väl därför jag är orolig.. o så har det varit så mkt artiklar o tvprogram om sövningar som inte slutat så bra...har inte frågat om man kan slippa sövningen, det verkar som om mitt sjukhus gör alla såna här ingrepp med sövning...

Lanie: Nej, alla görs inte med sövning. Jag fick välja hur jag ville ha det.
    Kan bara säga att jag blivit sövd många gånger,men bara reagerat 1 gång och då kräktes jag bara.
    Det kommer att gå hur bra som helst!!!

Niinis: Det kommer att gå kanon lycka till!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Lanie skrev 2010-11-23 10:20:00 följande:
    tack för era svar! bm frågade om sjukdomar, jag har ju dokumenterad astma, men har inte haft besvär av det på flera år..

får helt enkelt prata med min läkare när hon behagar o höra av sig, gå igenom alla frågor så jag känner mig lite lugnare, men iofs vet jag inte om jag kan bli lugn då mitt förtroende för sjukhuset inte är det bästa, än så länge har de ju inte gjort mkt rätt.. usch känner mig så känslig för allt som händer just nu så jag överreagerar väl som vanligt...
    Tycker inte alls att du överreagerar!!! Att få cerklage ÄR något stor även om det är ett "litet" ingrepp. Vi lägger alla våra förhoppningar på cerklaget!!

Har vi samma läkare?
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Lanie skrev 2010-11-23 11:05:26 följande:
    vart bor du? jag bor i kalmar...
    ASG
    Jag misstog dig för en annan person Sorry
    Jag bor i Örebro.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Men Magda vaddå stor mage! Den är ju hur fin som helst!!

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Lanie skrev 2010-11-25 11:01:42 följande:

Vad härligt att allt gick bra! hur gick det med ryggbedövningen? tyckte du det var otäckt? eller gick det bra?

Madga: kanske är det blodtrycksfall du har? en kollega till mig hade det ofta i sin graviditet, hon svimmade, var yr, mådde illa...

Ego: Jag är inte kompis med min läkare just för tillfället, det är så otroligt frustrerande att hon inte tar min oro på allvar att jag sitter här på jobbet o bara gråter. Hon ringde förut för att bekräfta att jag ska opereras 16 dec o jag tog upp det här med sjukskrivning i samband med operationen. "Öh sjukskrivning?" undrade hon. Vad jag har förstått från er är att man ska vara väldigt stilla första veckan efter insättningen för att det ska läka. "Nä, det är inget som ska läka" säger hon. enligt henne skulle jag bara ta ledigt från jobbet den dagen när jag ska opereras, men sen skulle jag kunna gå till jobbet som vanligt på fredag. har jag missförstått er? dessutom sa jag till henne att jag har sett till att få jobba hemifrån.. öh varför då? frågade hon igen. Jag blir väldigt stressad av o åka fram o tillbaka till jobbet. Jag lägger mellan 2-3 timmar varje dag för att ta mig från dörr till dörr, fram o tillbaka. Hon tyckte jag skulle sluta o noja o vara så orolig o bara leva som vanligt. Det lät även på henne att jag skulle vara glad över att det var henne jag hade när WIlton föddes för att hon lovade mig cerklage, hade den läkaren jag var hos för ett par veckor sen varit med vid förlossningen skulle jag inte ha fått cerklage nu.usch, jag vet varkenut eller in o jag kan inte koncentrera mig på jobbet o det stressar. nu spelar det ändå ingen roll för jag har fått okej från chefen att jobba hemifrån, men det hade ju varit skönt om läkaren hade stött mig i det. varför ska jag stressa om jag kan undvika stress? frågade jag henne. men på henne lät det som att stress inte påverkar så här tidigt i graviditeten ändå, utan det är ju senare i graviditeten som stress kan vara farligt...jag känner mig som världens känsligaste människa just nu...

Vet du Lanie, du kan be den läkaren ringa upp Universitet sjukhuset i Örebro så att hon får lära sig ett och annat om cerklage! Jävla pucko!!!
    Båda mina läkare har sagt att 3 tre första veckorna är jätteviktiga för hur det hela kommer att fortlöpa och därför ska man ha strängt vila och helst ska man ligga. Man får bara gå på toa.
    Jag fick jobba på halvtid efter drygt 8 veckor och då bara för att jag har ett lugnt och stilla arbete,annars hade jag blivit sjukskriven hela graviditeten.
    Trippel freaking suck för vissas läkare.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-11-25 12:16:39 följande:
    Lanie: nej det stämmer, jag och jag tror jag pratar för alla andra i tråden också har fått sex- och badförbud under hela den tid man har cerklage. Anledningen till det är att man är extra infektionskänslig då man har ett "främmande föremål" i sig och en infektion kan verkligen ställa till det så det vore ingen "hit"!
    Annars hade jag nog legat i badet flera timmar om dagen - tänk vad skönt
    Vilket sjukhus tillhör du? Tycker din läkare verkar helt sakna kunskap om cerklage eller vad är det som kan ligga bakom hennes märkliga uttalanden?
    Jepp!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    karo skrev 2010-11-25 15:18:52 följande:
    Vårat liv har slagits i spillror igen....
    Natten till igår födde jag vårat lilla liv bara för min kropp inte orka bära mer.
    Jag hade cerclage 1 månad och fick rådet att leva som vanligt (jag bar inget och vila när maken och sonen var borta på dagarna. Annars var jag med o handla, laga mat inget städande)
    De sa att det inte fanns något att göra för att cerclaget hade kanat och jag börjat öppna mig. De tog hål på hinnan för att se om något hände, men inte. De tog bort cerclaget och gav mig värkstimulerande dropp efter 4 timmar var allt ute.
    Vi vill försöka igen men hur vågar man när man uppenbarligen inte kan lita på läkarna....

En mycket ledsen Karolina....
    Karolina,jag är så ledsen för ert skull!
    Som tjejerna sagt,vi finns här för dig!
    Många kramar
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?