Cerclage?
konstigt att så många läkare är negativa till cerklage..min läkare satte ju akut cerklage min andra graviditet efter en första normal graviditet då jag kom in med buktande hinnblåsa....sedan sa hon innan jag åkte hem att om jag blir gravid igen så kontaktar jag henne för kontroll o planering för cerklage ..hon tyckte att det var onödigt att chansa att inte sätta cerklage..en gång är en gång för mkt att förlora ett barn säger hon o hon säger även en kontroll för mkt är bättre än en kontroll för lite... är så skönt att ha henne som läkare...
idag har jag fuskat med vilan, men det är ändå lugnt..har bara ont i fogarna:( har köpt vinter o höst skor till mig o barnen..lite mer bebis kläder..lagt handpenning på vagnen..blev en annan för liggdelen till avgnen jag har var inte praktisk alls... köpt katt mat o kattsand o äldsta sonen köpte 2 nya spel..o mamma o sonen fick bära allt;9 vissa fördelar med att vara gravid o sjukskriven;) ..sen blev katten avmaskad o fästingmedlet aplicerat..golven städade o tvätten startad...sambon jobbar hela helgen så det är tur att man har äldsta sonen hemma i helgen:) han fick ju belöning i 2 nya spel som tack för att han hjälper sin gravida mamma så mkt:)