Cerclage?
dessutom tog jag 30ml lactulos morgon och kväll vid min sista graviditet eftersom för att få igång tarmarna, visligen tar det längre tid, men om man tar det regelbundet fungerar det utmärkt.
dessutom tog jag 30ml lactulos morgon och kväll vid min sista graviditet eftersom för att få igång tarmarna, visligen tar det längre tid, men om man tar det regelbundet fungerar det utmärkt.
Grattis. Skön upplevelse att ha flickan intill sig
Det hoppas jag mamma mys. Jag förstår vad du menar... Även om du passerar denna dag utan att bli inlagd så kommer du känna att du har vunnit på bingo och varje dag som går kommer vara roligt, orolig och stark på ett konstigt sätt. Håller tummarna att du får glädjas så mycket du bara kan och allt kommer vara relativt lugnt till din riktiga förlossningsdag.
Idag är jag lycklig. Idag är jag en förlossningspatient efter fem års kamp. Idag är jag 22+0. Nu om det skulle hända något ska jag vända mig till förlossningen. Ett jätte stort framsteg, men samtidigt känns det konstigt... Jag känner dem jätte bra på kvinnokliniken och dem är tar hand om mig och kämpar med mig... Men framför allt ser jag framåt och är glad att jag har nått så långt. Nu är det bara tre veckor kvar innan jag kan börja andas ut. Jätte spännande.

Vad skönt pupp att etappen är stängd och två cm kan bli längre, säger jag av egen erfarenhet. Fick ni reda på könet? Jag har faktiskt inte hört att det skär. Vet inte om dem inte skrämma livet på mig eller om han sa det för att låta vanligt cerklage låta säkrare?! Mitt förra cerklage sprack så berättade läkaren att med hjälp av abdominell cerklage så händer det att om jag skulle öppna mig så håller den emot trycket. Jag har frågat angående om bandet skulle spricka, kommer det explodera i magen?! Men fick förklaringen att den lossnar sakta och det kommer inte hända saker i magen. Skulle jag öppna mig trotts allt och det går inte rädda barnet kommer jag inte förlössas med kejsarsnitt utan dem kommer att göra ett litet titthållsoperation och klippa bort bandet. Men skulle jag få vattenavgång så kan cerklaget hålla emot några veckor och det enda som tar struck är barnets lungor. Han som opererade mig trodde inte att jag skulle komma längre än v 25-28 men min läkare tror till v 34 men jag hoppas tillv 30. Jaja vi får se hur det slutar. V 22+1 idag bara tre v minst och jag kan andas ut även om jag får ett levande barn och jag förlorar min livmoder så skit samma bara jag får mitt barn. Förlåt för mitt inlägg inskriven via iphone.