-
stort grattismamma mys skrev 2011-09-07 13:10:16 följande:JAG KLARADE TEORIN:D nu är det bara att ladda inför uppkörningen den 20:) -
Är dem tre stycken i en ask som minskar ökande flyttningar och påstår av pensilin?
-
Däremot har jag köpt i Libanon något som heter biogest och det finns en annan kan kolla på mailet vad den heter om du vill. Sprutorna tog jag inte eftersom jag skickade tillbaka dem men dem blev tagna på flygplatsen.
-
Jag har frågat läkare om dem i sverige vid mitt andra missfall och fick förklaringen att dem inte säljer dem eftersom det påverkar mammas skelett. Har dem börjat att sälja dem igen?violatricolor skrev 2011-09-08 10:11:30 följande:Hej tjejer! Tänkte bara fråga: Är det någon av er som fått progesteronvagiatorer för att minska risken för att barnet föds för tidigt? Jag kommer nog att få det men jag hittar så lite info på nätet. Tänkte att ni kanske har någon erfarenhet av det och vet varför de kan hjälpa? -
snälla du, om du är orolig och dem tar dig inte på allvar så snälla kolla vilket sjukhus som gör cerklage akut. det tog mig 3 barn innan dem satte dit bandet vid mitt fjärde grav. och jag blev lovad att jag skulle få den akut med tredje, vid ett vanlig kontroll va det buktande fosterhinnaklogu skrev 2011-09-08 19:21:50 följande:Hej! Jag har varit här inne och ställt lite frågor tidigare. Nu har jag fler frågor till er erfarna inom området.
Jag förlorade mina tvillingar i vecka 22 och nu är jag gravid i vecka 22 igen. För två veckor sen var jag och mätte livmoderhalsen och då var den 50 mm vilket var toppennyheter. Igår när jag var inne hade den minskat till 30 mm. Enligt läkarna är det fortfarande ett bra mått men dom blev oroliga över att minskningen hade gått så fort. Har även en del sammandragningar och har nu fått bricanyl med mig hem och order på att vila. Så jag har legat i soffan hela dagen.
Jag har inget cerklage men läkaren sa att om den har blivit ännu kortare vid nästa mätning, som är om en vecka, skulle dom ev sätta in ett akut. Det sa dom även vid förra graviditeten men då kunde dom inte stoppa förlossningen.
Jag är fullkomligt livrädd för att förlora det här barnet också. Jag orkar inte en sån förlust igen. Kommer åka in till gynakuten imorrn fm och be dom att mäta igen för att se om något har hänt på två dagar. Kan man se sånt? Hur snabbt kan livmoderhalsen förändras?
Alla tips och råd tas tacksamt emot! -
Jag vet många utomlands som har fått dem och dem har fått levande barn. hoppas du kan få bådaviolatricolor skrev 2011-09-08 20:01:52 följande:MIn läkare sa att jag skulle få det (från mitten av graviditeten antar jag)...Fattade det som att de inte ordinerat det så länge. Låter ju inte så bra att det påverkar skelettet... Undrar hur. Ska träffa honom i v 16-17 och då ska de också bedöma om jag ska få cerklage (sätts om tappen kortats något sedan v 12). -
beklagar dina förluster, man får cerklage i dem lugna veckorna v12-14. Jag hoppas du blir snart gravid, ibland känns det evighet innan man blir gravid.Mardisch skrev 2011-09-08 20:22:23 följande:Hej. Jag skriver även jag också här. Behöver också skriva av mig och fråga lite. Jag fick missfall för för tidigt vattenavgång i mars i år och nu för 1 och en halv vecka sedan så fick jag ett till missfall i samma vecka som i mars alltså i vecka 18 och 19. Så nu detta missfallet som jag fick sist berodde på att hinnsäcken buktade ut och man kunde inte stoppa det genom ett cerklage. Men dom sa att när jag blir gravid nästa gång (vilket kommer att dröja som de känns just nu) så skulle jag ringa gyn direkt jag plussade för att sätta cerklage mellan veckorna 10 el 12. Vad tycker ni om detta el hur tycker ni att de låter som? Låter de bra ni sov har det insatt?
// Maria -
Skönt att allt såg bra ut. Jag kommer ihåg för en månad sedan så va jag orolig och det vissade sig att jag fick ut luft ur slidan som är helt normalt, men jag var noijig och dem sa att var välkommen in eftersom jag är jag. När jag läste ditt inlägg upplevde jag hur dem kämpar med dig och du är välkommen när du vill och det värmer i hjärtat att läsa.klogu skrev 2011-09-08 23:29:38 följande:Tack för svar! Vi åkte in till gynakuten nu ikväll med nerverna på utsidan och fick högsta prio pga vår bakgrund. Men läget var oförändrat sen igår och vi kan andas ut ett tag till. Nu får vi vänta till nästa koll som är på torsdag. Hellre ett besök för mycket än ytterligare ett förlorat barn.
-
Hur jag mår? Jag har fått tillbaka lite av mitt illamående, kräker typ en gång i veckan. Jag vet inte om jag lider av foglossning, men har jätte ont i höfterna, mellanbenen, ryggen, om jag sitter och ligger en lång stund utan att röra mig och sedan behöver vända mig, herre gud vilken smärta jag får. Igår fick jag lov att gå till en affär och vilken smärta jag hade upplevde knivar i bäckenet och hade ont när jag trampade ner fötterna och i natt hade jag jätte ont i ryggen medan jag sov men smärtan blev mindre när jag gick upp och tvättade mig, men men jag har tid hos bm på torsdag så jag får se vad hon säger.snalmums skrev 2011-09-09 11:30:11 följande:beklagar dina förluster, jag har varit precis i samma situation som du och hade en tidig vattenavgång i v 20, andra missfallet stannade graviditeten av i vecka 5. nu när jag blev gravid 3:dje gången så trodde jag allt var normalt och det visade sig att i v 21 hade jag börjat öppna mig och hade ca 13 mm kvar på tappen. fick ett akut cerclage under narkos och det har hållt hela tiden igenom graviditeten, visst har man varit orolig flertal gånger. jag upplevde som att det spänner inne i mellan benen. hoppas du får ett plus snart igen och att du lyckas få ett cerclage.
hur mår ni andra här i tråden? här flyter allt på bra med lilltjejen och jag börjar väl smått återhämta mig efter allt som varit. jag trodde att snittet skulle göra mycket mera ont, det känns mest bedövat och man känner inte riktigt om det gör ont eller inte eftersom nerverna är avklippta, så man får tänka på vad man gör såsom tunga lyft osv. jag längtar tills om 3 månader då får jag börja träna igen, nu blir det bara barnvagns promenader fast det är mycket för mig med tanke på hur still man varit sista tiden.
trevlig helg allesammans!
vad har lilla flickan fått för namn? -
jag måste fråga ang bebis sparkarna. jag har haft moderkakan i framvägen och för några veckor sedan har jag börjat känna lite. men när sparkarna är som starkas så sparkas det mot livmoderetappen, så frågan är det normalt eller behöver jag vara orolig att barnet åker ner?!. Dem sparkarna känns som stötar neråt och sedan upp igen.