Cerclage?
Hur lugnt har du tagit det hittills?
Hur lever ni andra? Lill Z?
Bjooork: Tack för att du delar med dig av din historia. Vad många veckor på sjukhus! Fantastiskt att du fick en välmående pojke till slut!
Har inte pco och har inte varit inlagd på sjukhus så som du men mitt första barn föddes i vecka 22+5 och klarade sig inte. Vi vet inte riktigt varför han föddes så tidigt men jag har en livmodermissbildning som kan ha spelat roll. Därför fick jag cerklage i denna graviditet, det sattes i v 18+något. Det var planerat och de tyckte inte alls att det var sent att sätta det då men de flesta i tråden verkar ha fått sina planerade cerklage lite tidigare. Det gick i alla fall jättebra med cerklageinsättningen och det sitter fortfarande där. Har tagit det lugnt när jag fått smärta och sammandragningar och har därför varit sjukskriven men har kunnat göra enklare sysslor och ärenden. Är i v 36+4 nu.
Lill Z: Nej, vad jobbigt! Skönt att sd lugnat sig iaf. Hoppas liten stannar i magen ett tag till!
Ego: Hade molvärk och en del sammandragningar igår och var osäker på om jag skulle åka in på koll eller inte men nu verkar det ha lugnat ner sig. Hoppas bebisen stannar fram till snittet så vi slipper åka in akut men annars är det ju bara att gilla läget.
Slapptapparnas BFlista
Becka: Så, nu har jag lagt till datum! Tror ju det sätter igång före den 5/3 men å andra sidan trodde jag inte att jag skulle gå 30 veckor ens...