Cerclage?
Hmm... Det bästa vore ju om bm har en TENS-apparat som jag kan testa när jag är där så jag vet om det är något för mig...
Hmm... Det bästa vore ju om bm har en TENS-apparat som jag kan testa när jag är där så jag vet om det är något för mig...
34+0 idag!
Det tycker jag känns fantastiskt! Hoppas på 3-4 veckor till. Sitter dock och läser på lite om snitt för att vara förberedd eftersom den ännu inte lagt sig med huvudet ner. Den låg på tvären ett tag, tror jag, men nu är det nog säte, tror jag det kallas. Den har huvud och rygg till höger, rumpan ner och fötterna något till vänster... Så förstår ni... Imorgon har vi bm och CTG och på tisdag läkarbesök, inklusive TUL.
Lill Z: Så du har också en sätesbebis. Låter som våra ligger på samma sätt. Min ligger också med huvud och rygg på höger sida. Får se vad som händer! Skönt att höra att du varit nöjd med planerat snitt!
Becka81: Ja, nu närmar det sig verkligen! Visst är det spännande! Dags att komma i ordning. Hjälp vad dagarna går fort plötsligt! Vi har ju ärenden kvar att göra, saker att fixa hemma... Skötplats ffa, vet vi inte riktigt hur vi ska lösa. Litet badrum med dusch... Hm... Tips mottages tacksamt!
Cerklaget får sitta kvar på mig tills vi ser om bebisen vänder sig, annars tar de bort det vid snittet.
Ester: Säger som Lill Z att upplevelsen av insättningen verkar kunna vara väldigt olika så därför är det svårt att ge råd. Hoppas det går bra! Jag hade lite ont på uppvaket men fick smärtlindring just då. Sedan behövde jag ingen mer smärtlindring. Det onda gick över fort! Men som sagt, det är en personlig upplevelse.
Lill Z: Tror vi får skaffa ett sånt skötbord också. Kändes det stadigt och säkert?