Cerclage?
elaisa skrev 2010-04-20 13:08:59 följande:
Vad härligt Grazila! Jag har ju tänkt att aldrig mer...om det här nu inte gick bra men det verkar ju vara en helt annan sak att ha ett cerklage satt under mer kontrollerade former. Du är inte sjukskriven va? Idag är bebisens sista prematura dag i magen 36+6! känns helt overkligt att kommit så här långt, trodde verkligen inte det i november när cerklaget sattes. Nu hoppas jag att hon vill stanna i magen tills det är dags den 3 maj men om inte så blir det också bra
Nej jag är inte sjukskriven. Visserligen är jag ju hemma föräldraledig, men med en 3½-åring och en på 1½ så är det ju minst lika "hårt" som att jobba av och till. Jag blev faktiskt inte ens sjukskriven i samband med sättningen av cerclaget... jag skrevs in, skickades ut på stan på shoppingrunda, nattade på sjukan och sen körde jag hem ca 10 timmar efter ingreppet. De tycker väl att jag "kan" det här nu... så jag tog det extra lugnt ett tag, men märkte alltså ingenting, åt mina piller och det blev några enstaka Bricanyl. Sammandragningarna jag hade upphörde nästan direkt. Fantastiskt! Känner inte ett dugg, så nej, även att det är nervöst innan och att min hjärna spökar ibland av allmän oro, så känner jag inga betänkligheter inför fler graviditeter. Iaf inte pga cervixinsuff/cerclage. Den läkare jag hade nu har varit med ett tag och sa att det är sällan det blir något strul med preventiva cerclage.
De har inte klippt ditt band ännu heller? Gud vad underbart att du kommit nästan ända i mål, glädjs med dig!