Cerclage?
Gud vad härligt PennyJenny! Gläds med dig :) *håller tummar att bebbe stannar längelänge än*
Hihi postade visst samtidigt, låter ju jättebra! Som lite flyt nu efter all motgång. Nu jäklar ska det hålla i sig!
Hehe jaa Dallis :) man vill ju gärna doppa sig lite i den här underbara värmen. (Trodde aldrig jag skulle tycka värmen var underbar, så stor och vätskefylld som jag är, men vintern gjorde sitt till!)
Åh vad skönt! Och tryggt att de håller koll på dig!
Fy, nu ska man iväg och blotta sig igen... cervixmätning och kontroll av b-glucosen. Usch! Tycker verkligen inte om dessa gynkontroller :/ Men men... det är ju värt allt besvär i slutänden!
Gick rätt bra, fick träffa favvodoktorn som är så ödmjuk och naturlig och liksom fokuserar på samtalet, mötet. Många är så kliniska och effektiva, man blir som en slags köttklump som ska dissekeras, som om det inte var illa nog att man måste visa det mest privata på sin kropp.
Har en massa farhågor inför förlossning mm som han snappat upp i journalen och ville diskutera. Vilket engagemang i patienterna *impad*.
Cervix idag 42 mm, ser kanon ut. Inte klokt vilken tur jag haft... Så nästa "grej" är klippet om 3 veckor :)
Ps: b-glucos denna gång 3,6. Hade inte ätit på typ 4,5 tim. Hur stor skillnad gör det om man har ätit nåt, vet du PennyJenny? Antar att de kommer hålla extra koll på detta ändå nu.
Hej tjejer :)
Magda, visst kan man ha helt sjuka drömmar under graviditeten! Och när man lever med lite extra oro med såna här komplikationer tror jag det gör sitt till.
Jag har börjat få ganska kraftiga förvärkar. Inte så kul när cerklaget sitter ett tag till. 35+0 idag. Har inte haft så mycket besvär med foglossning och sånt, men nu bara de senaste dagarna har bäckenet börjat "falla isär" så ibland känns det som att jag bara ska trilla ihop när jag går.
Thalis, hoppas obehaget släpper snart över det första olustiga beskedet. Förstår att det är svårt att ställa om när man förbereder sig på det värsta.
PennyJenny, går det bra för dig, lugnt i magen?
Pepp åt alla!