• MagdaA

Cerclage?

hejsan hejsan

tilbaka från läkaren. inte riktigt så klok som jag hade önskat med hyffsat iaf. är nu sjukskriven 100% 1 månad. nästa koll om 3-4 veckor. lutar åt cerklage kring vecka 15.

fick se en sprattlande liten bäbis som vinkade med både händer och fötter. lycka!

nån som vet hur det funkar med FK om läkaren har sjukskrivit mig heltid men om jag ändå skulle vilja jobba t ex 10%? läkare kan ju bara sjukskriva 25, 50, 75 el 100%

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-07-22 14:52:35 följande:
    Skönt med en liten sprallande bebis :)

Hmmm.... vet inte riktigt hur det funkar, men 10% borde man väl kunna jobba? *funderar*
    tycker också att man borde kunna de. ska prova ringa FK i morgon och fråga.
  • MagdaA

oj! här har det hänt grejer idag.

PennyJenny
    många tankar till er nu! Jag håller alla tummar och tår!

här är det för övrigt rätt lugnt. Jag har semester nu, eller ja, skulle haft det men blev ju sjukskriven så jag är hemma helt enkelt I morgon åker vi på minisemester 4 dagar till Östersund. Vädret ser tyvärr inte så lovande ut men vi hoppas kunna gå på Frösö zoo en dag iaf, det skulle pojken (3 år) älska!

Försöker njuta av att vara hyffsat rörlig än så länge, samtidigt som jag försöker ställa mig in på hur det kommer bli framöver

Sover uselt, svårt att komma till ro, tankar som maler fram och tillbaka. Sen när jag väl somnat vaknar jag och är kissnödig varannan timme. MEN, jag ska inte klaga, det kommer ju förhoppningsvis nått underbart utav det hela

KRAM på er alla! Kämpa på! Hjärta

• MagdaA

Hej på er alla!

Nu är vi hemma igen efter vår lilla semestertripp. Kom hem igår och upptäckte att vår dator havererat, troligen åskan... så nu har vi fått låna svärfars modem och kopplat in den gamla datorn. Får hoppas att den gamla går att fixa, köpte den i januari så den är ju rätt ny.

För övrigt har jag börjat känna skrutten i magen lite nu Sånt där mysigt fladder. Längtar mer och mer efter de riktiga buffarna. Vecka 12 nu (11+2) det rullar på, sakta men säkert

Dallis: Vi har kvar det mesta från pojken som är 3 år nu. Spjälsäng, skötbord, barnvagn, kläder... Men vi (jag) kommer nog köpa en ny vagn. Jag suktade efter en annan vagn när Alex var bäbis men jag hade inte råd nu. Risken finns ju att det inte blir fler barn efter den här så jag har sagt att jag SKA köpa den, även om den kostar. Lär nog behålla den andra vagnen tills vidare dock, gillar den också, funkar utmärkt här ute i skogen på våra guppiga grusvägar. Sen lär vi köpa lite mer kläder, lite "eget" till bäbisen, och blir det en flicka så blir det nog en hel del kläder, även om flckor kan ha pojkigt så vill man väl ha lite annat också

Thalis: vad? berätta nu!

• MagdaA

Thalis: läste i bf-tråden. tragist!

• MagdaA
    Thalis: Min läkare pratade om att sätta cerklage i vecka 15 el 16. Så det kanske inte är så sent för dig iaf... hoppas det löser sig!

Jag ska på koll nästa vecka, är då i vecka 13+3, hoppas få besked då om när det blir cerklage. Börjar gruva mig, börjar kännas så verkligt! Innan har det mest varit "om jag går så långt..."

Kan knappt somna på kvällarna, ligger bara å tänker på hur allt kommer bli. SKitjobbigt! Har även funderat på att be bm som ska göra rul om att kolla könet. Jag vet att dom eg inte säger det här längre, men vi hoppas så mkt på en lillasyster att jag är rädd att jag inte riktigt kommer kunna ta en lillebror till mig ordentligt...svårt att förklara. bm som ska göra rul gjorde även inskrivningen så jag har träffat henne, jättemysig, hon var väldigt förstående och beklagade flera ggr det vi varit med om innan, så det känns som hon skulle förstå om jag förklarade läget.
  • MagdaA

Thalis: skönt att du fick en tid så snart! Lova att meddela så fort du kan hur det gick!!

• MagdaA

Thalis: härligt! Nu kan du låta bli att oroa dig några dagar iaf. Undrar som PJ, blev det nått prat om cerklaget?

• MagdaA
    tigerkaka: ensam? det har jag missat. jobbigt! då förstår jag att du är ännu mer mån om att få stanna kvar på sjukhuset! vilken vecka är du i nu?

ang kön så har dom slutat berätta här i Övik. Vet att dom gjorde det ibland förut, men av risk att det faktist kan bli fel så har dom slutet berätta, men jag ska iaf se om jag kan flörta lite med bm

Här är det bra. Jag håller på att sy lite idag och för första gången på hela veckan så leker Alex riktigt bra själv i sitt rum. Märks att han börjar längta tillbaka till dagis, hans humör är inte på topp och han testar våra gränser hela tiden. 3-års trotsig till 1000! 7:e veckan nu som han är hemma så han har haft en långt sommarlov, men på måndag är det åter till vardagen igen. Men han kommer inte va där heltid nu från början, vi mjukstartar lite. Kommer bli mer sen kring cerklage insättningen då jag behöver vila så mkt som möjligt.
  • MagdaA

Grazila: mittt ips: skura käksskåparna! upp å ner på en pall hela dan, de fick ut min grabb Eller flyttstäda en hel lägenhet inkl knäskura ett trägolv, det har min syster provat, funkar det också

Svar på tråden Cerclage?