• MagdaA

Cerclage?

Grazila skrev 2010-08-12 16:01:33 följande:
    Hahahha Glad Jag skurade köksskåp igår, tror jag går på fönstrena idag. Alla tips emottages med tacksamhet Skrattande
    Baka dumlekakor kan också funka. gjorde jag den dan vattnet gick. Har du bakat bullar eller annan jäsdeg? Min bm avrådde mig att göra de under tiden jag hade cerklage, eftersom själva knådandet kan ge sd.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

Hej på er!

Idag har jag varit på koll och allt ser mycket bättre ut nu än när jag väntade sonen! I den här veckan med A låg tappen på 30 mm. idag 43 mm Förra kollen för 4 veckor sen var den 44 mm så i princip oförändrat. Känns otroligt skönt! Läkaren som först var inne på att sätta cerklage i vecak 15-16 vill nu att vi ska avvakta. Nästa koll om 3 veckor, har då gått 16,5 vecka, han ansåg att det då är avgörande hur det ser ut för att besluta om cerklage eller inte. Så jag antar att jag då får va beredd på att det kan bli cerklage rätt omgående OM det är stor förändring. Förra graviditeten låg tappen på 27 mm i vecka 16+4.

Så, jag som var inställd på att få en op-tid idag får istället gå smått ovetandes 3 veckor till. Känns både bra och dåligt. Skönt såklart att tappen är så lång å fin å stängd, men jobbigt att inte veta.

Fick en snabbkik på bäbisen som såg ut att må bra. Han mätte huvudet och ryggraden och den var precis så stor som den ska va i den här veckan.

Jag ahr börjat jobba 25%, har fått lätta arbetsuppgifter, och det tyckte läkaren var bra, bra med lite sysselsättning så inte tiden går så sakta.

• MagdaA

Dallis: jag tycker också du ska ringa. bättre med en koll för mycke än att du går och grämer sig sen att du inte gjort det.

• MagdaA

tigerkaka: jobbigt. hoppas det löser sig! å du! du kan visst ligga HELA graviditeten å ändå fixa att ta hand om barnet sen! så de så! vilken veck aär du i nu?

• MagdaA
    Dallis skrev 2010-08-18 12:37:10 följande:
    Pratade precis med Lund, så nu blir det en tur ner dit. Ska bara vänta på mor min, så jag har någon med mig
    BRA! Hoppas allt går bra nu! Vi tänker på dig!
  • MagdaA

Dallis: skönt att det gick bra ädå trots allt! men vad sa hon om infektionen då? har du fått antibiotika mot det nu? BRA med en koll igen om 1 vecka, nu är du i goda händer Tycker du ska fortsätta att åka dit, skit i CSK!

• MagdaA
    Grazila: jag hade cerklage förra grav. fick det då i vecka 20 då de såg att tappen började ge efter. (första grav förlorade vi en flicka i v 20 men de visste inte om dt berodde på försvagning el infektion, därför gick jag på täta kontroller med pojken). anledningen till att min läkare vill avvakta lite till nu är för att tappen är så mkt längre och utgångsläget ett annat. dessutom så är det ju en risk med att sätta cerklage. rosk att sätta igång det hela och risk för infektioner.

nu ska jag på ny koll om 2,5 vecka. då kommer vi jämföra med hur lång tappen var förra grav och utifrån de bestämma hur vi ska gå vidare. det är en annan läkare jag ska träffa då. känns faktist bra att få en annan läkares åsikt också. har träffat henne förut och fick ett gott intryck.
  • MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-08-20 09:21:17 följande:
    Håller tummarna för dig!
    Tack

otroligt eg hur mycke ni tjejer i den här tråden kan betyda. bara veta att ni förstår och störrar ger otroligt mycket! Hjärta
  • MagdaA
    Hej tjejer!

idag har jag varit och träffat några vänner på stan, åt lunch på ett café och hade väldigt trevligt. skönt att komma iväg lite och umgås. en av tjejerna ska ha barn vilken dag som helst, hon är 6 dagar över BF nu, men inte en tendens till att det är på gång.

gjorde några små ärenden på stan, gick inte så långt, men fy 17 va ont jag har i fogarna, redan! å bara vecka 14... man undrar var detta ska sluta. var samma sak när jag väntade första barnet (dottern, som vi förlorade) då hade jag jätteont och det började tidigt. med sonen hade jag inte alls så här ont, så man undrar ju...en flicka nu? Dessutom mår jag inte alls lika illa nu som med sonen, det gjorde jag inte när jag väntade dottern heller.

Grazila
    : nu hade jag ju cerklage förra gången, så en försvagning bör ju ändå finnas, men iom att utgångsläget är ett annat nu så känns det ändå som ett bra beslöut att avvakta några veckor till. hur det än är så är ju insättningen en risk och även sen när man har cerklaget, större risk för infektioner.

men som sagt, just nu känner jag mig lugn, ska bli spännande att se hur det ser ut vid nästa koll. och, det känns bra att få prata lite med en annan läkare då, en annan åsikt kanske?
  • MagdaA
    Dallis: nej, det har jag inte testat. ska kontakta min kroppshealare han är massör och sätter nålar + kiropraktor, han är underbar! ska kolla med han om han har nån erfarenhet av fog-problem.
Svar på tråden Cerclage?