Medveten skrev 2010-03-13 10:44:58 följande:
men gud, de som tycker det är ok att göra abort så sent (och inte på gund av medicinska själ eller våldtäckt) bör alltså sluta knulla, helt ärligt. eller använd extra preventivmedel, eller bättre, sterilisera er! det finns ju alltid en risk att det blir barn, vilken idiot som helst fattar det! eller har ni missat vad sex är till för egentligen? visst sex är skönt, men vet ni vad som händer biologiskt när en kvinna och man får orgasm? om inte så gå tillbaka till skolan! vill ni inte ha barn så finns det andra lösningar än att döda ungen som hade kunnat överleva! ni kanske inte vill ha barnet, men jag kan garantera att det finns många som hade mer än gärna tagit hand om barnet åt er. jag är inte emot abort (då ska det vara en bättre anledning än ett "ojsan! äh jag tar ett abortpiller så blir allt bra igen, jag har ändå gjort det förr så det är ingen fara"), men vissa människor alltså bör verkligen inte knulla för de tar tydligen inte ett liv på fullt allvar.
Vänta lite nu.
Så för att folk tycker att det är ok att välja abort sent så ska dom sluta ha sex?
Varför ska man använda extra preventivmedel? Är inte dessas felfrekvens ett ganska tydligt tecken på att det behövs bättre sådana isf?
Bara för att man inte vill ha barn vid 15 så betyder inte det att man inte kommer vilja ha det vid 25. Och man får inte sterilisera sig innan 26 oavsett.
Det finns en risk för graviditet. Huruvida det blir ett barn eller inte är ju upp till den gravida.
Är sex till för något speciellt? Vad exakt skulle det vara? Och hur kan du vara så säker på att detta gäller universellt?
Jag vet exakt vad som händer vid båda könens orgasm. Vad tror du händer egentligen?
En av lösningarna är abort. Om man väljer den vid en graviditet är det ingen annans ensak.
Det finns inte tillräckligt många föräldrar till dom över hundra miljoner föräldralösa barn som finns i dagsläget. Varför skulle det finnas det till foster som inte ens är födda?
Du har uppenbarligen inte speciellt stor insikt i hur en abort går till och hur det känns fysiskt. Det är INTE skönt.
På vilket sätt tar man inte ett liv på allvar om man väljer abort?