• llinaa

Varför får barn konstiga namn?

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

• Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?
  • Fru O Mamma Kokkonen
    artax skrev 2010-03-10 14:26:49 följande:
    Kul! Nikita var min favvo film när jag var yngre och då sa jag alltid att får jag en dotter ska hon heta "Bimbo Zelda Niktia" Nikita tycker jag fortfarande om men jag skulle inte valt det, gällande bimbo och Zelda kan jag bara yrka på tillfällig sinnesförvirring och vara glad att jag inte blev på tjocken när jag var 14! HAHAHAHA
    Zelda är/var gubben inne på ett tag, men tänker INTE ta upp den diskussionen med han igen hoppas han glömt det.. haha.. Bimbo.. jag då.. Belladonna? Det var bara för typ ett år sedan, gubben tyckte namnet var.. ursäkta.. horigt.. :)
  • Sencha
    Veladis skrev 2010-03-10 14:26:45 följande:
    Jag menar att det inte är namn som någon "kommit på" för att vara udda, utan att det är namn med hundraåriga anor med en djupare betydelse än den man sr vid första anblicken.Sen kan man naturligtvis gilla eller ogilla dem av olika anledningar.
    http://svenskanamn.se/visa/Engla
    http://svenskanamn.se/visa/Liv
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Licens To Kiss

Liv, Leva är fult.

Älskar mina barn! Dotter född 2001-10-21 och Son född 2010-01-30
  • Upptagen

Jag antar att man väljer namn efter vad man tycker är fint? Själv fastnade jag för min dotters namn för att jag tycker att det klingar fint, inte för att det är ovanligt.

Och de som väljer namn som Tindra gör väl det för att de tycker att det är fint, inte för att det är ovanligt (vilket det inte är längre...).

Smaken är ju som baken, och det finns både fina vanliga och fina ovanliga namn. Det handlar om vad man fastnar för helt enkelt.

• artax
    Nuttans Mamma skrev 2010-03-10 14:29:26 följande:
    Zelda är/var gubben inne på ett tag, men tänker INTE ta upp den diskussionen med han igen hoppas han glömt det.. haha.. Bimbo.. jag då.. Belladonna? Det var bara för typ ett år sedan, gubben tyckte namnet var.. ursäkta.. horigt.. :)
    Hahahaha! Jo men det är ju jätte slampigt! men ganska typiskt då att jag gillade det när jag var 13-14 år (inte för att jag var slampig utan bara en 14-tis!!) jag gillade Bimbo i 3kronor du vet! ;) sen fastnade jag för det namnet..

Zelda ja.. haha... hade jag bott i Usa så hade jag tyckt det var ok men inte i Sverige! ;) nu gör vi en hittepå namnförslaglista till syskon till Zelda.. haha

Zelda&mario
    Zelda&Luigi
    Zelda&Asssains Creed
    Zelda&Worldcraft

HAHAHA
  • artax
    Licens To Kiss skrev 2010-03-10 14:32:03 följande:
    Liv, Leva är fult.
    Agree!
  • Sencha
    Veladis skrev 2010-03-10 14:32:05 följande:
    Ja, jag vet. Vadådå?
    Jag kanske borde ha citerat även inlägget du svarade på? Det var inte menat "mot" dig, utan som ett förtydligande av det du skrev, till dem du skrev till, typ. Men jag kanske borde tydliggjort det mer. Tyckte väl bara att det var självklart hur jag menade - men det var väl bara självklart för mig

Sorry.
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • artax
    Veladis skrev 2010-03-10 14:26:45 följande:
    Jag menar att det inte är namn som någon "kommit på" för att vara udda, utan att det är namn med hundraåriga anor med en djupare betydelse än den man sr vid första anblicken.Sen kan man naturligtvis gilla eller ogilla dem av olika anledningar.
    Ja alltså jag tycker inte illa om dem för att det skulle vara nya el gamla namn utan för att det är Ängel och Liv jag tycker inte det lämpar sig!
  • Veladis
    artax skrev 2010-03-10 14:35:53 följande:
    Ja alltså jag tycker inte illa om dem för att det skulle vara nya el gamla namn utan för att det är Ängel och Liv jag tycker inte det lämpar sig!
    OK.
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?