Varför får barn konstiga namn?
Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva. 
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva. 
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

Zelda är/var gubben inne på ett tag, men tänker INTE ta upp den diskussionen med han igen hoppas han glömt det.. haha.. Bimbo.. jag då.. Belladonna? Det var bara för typ ett år sedan, gubben tyckte namnet var.. ursäkta.. horigt.. :)
  Zelda är/var gubben inne på ett tag, men tänker INTE ta upp den diskussionen med han igen hoppas han glömt det.. haha.. Bimbo.. jag då.. Belladonna? Det var bara för typ ett år sedan, gubben tyckte namnet var.. ursäkta.. horigt.. :)

Liv, Leva är fult.

Jag antar att man väljer namn efter vad man tycker är fint? Själv fastnade jag för min dotters namn för att jag tycker att det klingar fint, inte för att det är ovanligt.
Och de som väljer namn som Tindra gör väl det för att de tycker att det är fint, inte för att det är ovanligt (vilket det inte är längre...).
Smaken är ju som baken, och det finns både fina vanliga och fina ovanliga namn. Det handlar om vad man fastnar för helt enkelt.