• cizza

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej allihopa och tack MammaVeronika  för att du starta och hoppas alla kommer och hittar hit=)

• cizza

kan alla tisdag klockan 17:oo =)???????

• cizza
    sofia charlotta skrev 2010-03-11 21:26:58 följande:
    då tjötar vi här istället =)
    Hökerum är inte långt =) min kompis bor i nitta och vi har även kollat på hus där som var billigt,stort och jättefint=) men det blev sålt till nåhgon annan.
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-11 22:48:40 följande:
    mig passar det jättebra!
    Låter kanon=)
    allt bra annars?=) har själv vart uppe på akuten idag kom hem nyss, hade lite konstiga flytningar men allt var kanon bra=) fick se den lille för första gången vinkandes :) blev så glad
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-11 23:48:38 följande:
    Vilken tur att allt var bra!!! skönt att få se den lille med
    ja det var jätte kul=) så i morgon åker jag nog och lägger undan vagnen=) känns nu som att det blir ännu roligare att åka till ullared på lördag också.
    Vilken tur att du ordna en ny tråd för jag satt faktiskt och tänkte på det när jag satt i väntrummet på akuten;) min kille tyckte jag var knäpp *haha*

Hoppas din dag vart bra? vet inte om jag hann svara eller läsa färdigt på förra tråden när vi prata igår :S =)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-12 00:00:20 följande:
    Ja nu tycker jag allt att du kan åka och lägga undan vagnen, nu vet du ju att allt är okej med den lille...haha ja man blir liote skadad av familjeliv men det är bara för killarna att acceptera min sambo tyckte vi var knäppa som startat en mammagrupp såhär långt innan bebisarna beräknas anlända. men enligt mig är det bara bra då vi hinner lära känna vrandra ordentligt Dagen har vart kanonbra men har vart lite trott så enda aktiviteten förutom tvätt, disk å städ var att hjälpa mamma hitta nya gardiner till hennes sovrum... fick vara smakråd på gubbens jobb hihi... haha ne inte jag heller, var riktigt trött där i slutet igår kväll... får bli lite tidigare sänggåmg ikväll tror jag ( om man nu kan då sambon å grannen sitter å kollar hockey) *ler*
    Ja lite skadad blir man allt=) Men dom ska bara vara glada att man träffar gravida och pratar av sig med dom eftersom alla är i samma sits och då slipper dom klaga hemma när man går och tjattrar i deras öron ;)

Ja jag ska verkligen åka och lägga undan vagnen plus att jag ska kolla på sängen igen och se vad det var för någon.
    Tvätta skulle jag gjort idag också men orkade faktiskt inte det :P Alltid kul att vara smakrådare till andra =)
    Ja hockey, är väldigt glad att det inte går något sådant på våran tv här;) är inte så glad i det, det blir dock fotboll som killen gillar och själv kan jag plåga mig igenom det.

Ne det blir nog stor städning i morgon för mig.
    Vet ni om det är många som kommer på visningen på måndag? ligger det ute på hemnet? är ute på den sidan nu och kollar på hus som är så kul=)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-12 00:13:00 följande:
    haha vi har inte heller dem kanalen men grannen var snäll nog att ta med sitt com hem kort *ironi* hehe ne men det är väl lugnt, bättre dem kollar hockey hemma än ränner på krogen hihi...Ingen aning om hur många som kommer på måndag, vet att mäklaren sa att det var några som anmält sig att komma men sen så kan det ju komma fler iom att det är en öppen visning. Är redan 2 som kollat i måndags då dem inte kunde komma på måndag men vi har bett dem vänta med ev bud till efter visningen så allt går rätt till... japp den ligger på hemnet (dammsvedjan, tingsgatan 45)   Ja visst är det kul att kolla, kollar fortfarande på hus för å kika inredning mm fast vi redan köpt hus haha.
    Jo där har du rätt , bättre hemma med polare än krogen =) haha
    Öppen visning då blir det oftast många. Hitta ett super fint och jätte mysigt hus i dalsjöfors VILL HA!!!!! men vi får vänta tills jag får jobb sen.
    Men det är ju så roligt att kolla på hus då man får se inredning och man får tips eller avsmak ;) Ibland undrar man (varför har dom gjort så eller köpt det) HAHA men så tycker säkert folk när dom kommer hit också  till oss *haha*

Jag är så avundsjuk att ni ska flytta till hus och får inreda, jag älskar verkligen inredning, det är ett stort intresse :D flyttar omkring eller kommer hem med nya inrednings saker här hemma , killen blir väl tokig snart ;) men som tur är har vi samma smak.

Fick du svaret utav mig igår förresten? du undra vad det var för handikapp, tänkte om du såg svaret eller inte :)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-12 00:13:00 följande:
    haha vi har inte heller dem kanalen men grannen var snäll nog att ta med sitt com hem kort *ironi* hehe ne men det är väl lugnt, bättre dem kollar hockey hemma än ränner på krogen hihi...Ingen aning om hur många som kommer på måndag, vet att mäklaren sa att det var några som anmält sig att komma men sen så kan det ju komma fler iom att det är en öppen visning. Är redan 2 som kollat i måndags då dem inte kunde komma på måndag men vi har bett dem vänta med ev bud till efter visningen så allt går rätt till... japp den ligger på hemnet (dammsvedjan, tingsgatan 45)   Ja visst är det kul att kolla, kollar fortfarande på hus för å kika inredning mm fast vi redan köpt hus haha.
    Vilken snygg och fräsch lägenhet =) riktigt fin inredning och inget jag klaga över som jag gjort med vissa hus jag kollat på nu ;) bra smak på inredning ;)
  • cizza

Jag är uppväxt i dalsjöfors , gått skola och allt och gillar samhället =) men det är väl så om man är från stan så vill man bo där och är man utanför stan så vill man dit =)
    http://www.hemnet.se/beskrivning/611158?r=3 där är länken till huset =)

Ja vi är berättigade till lån på 1,5 miljon för att köpa hus men trivs ändå i lägenheten då vi tapetserat om exakt hela ganske nyss, och sen känns det inte som en lägenhet eftersom det är en etage så det är mer radhus känsla =)

Ja tur i oturen, om jag skulle bli av med 1 ben skulle jag äldrig klara av att anpassa mig med kryckor, har försökt ta mig fram med hans kryckor då jag hade skadat min fot men f*n vad svårt det var;)

Klart man egentligen ska bo i hus för våran hyra ligger nästan på 7000 i månaden och om det hade vart hus så hade man ju betalt till sig själv och inte någon hyresvärd, det är det jag tycker är bra med hus att man betalar något till sig själv och inte någon annan.

Hoppas hus priserna går ner lite efter jul  , hehe börjar redan prata om nästa år =)

• cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-12 00:34:58 följande:
    hihi tack jag vi har vart nöjda, gillar att köra med basfärger som svart vitt och grått och kunna lägga till detaljer i färg ist... just nu är favoriten limegrönt men lätt att byta och få stor förändring... ska bli kul å se om vår stil passar i huset sen eller om det blir nya tapeter eller nya möbler hihi
    håller med er till punkt med färg kombinationerna precis som jag vill ha det och killen här med då=) och lustigt nog har jag vart mycket för limegrönt och så har jag även vart mycket inne för snygg röd färg/tapet eller detalj=) aaa blir tokig och vill bara göra om saker hela tiden :)
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010