• cizza

Bebisar i Borås hösten 2010

MammaVeronika skrev 2010-03-12 00:51:41 följande:
    men då måste ni ju ha en ganska perfekt lägenhet, vår hade blivit väldigt trång med en bebis också... men då borde ni ju kunna hitta ett hus för 1,5 milj är ju ganska mycket pengar, speciellt om man kan tänka sig att bo lite utanför staden med.... jag kikade hus i dalsjöfors innan med för kan tänka mig att bo utanför staden bara det inte är i v-fors haha... ja gött att betala till sig själv men gud vad mycket det är att tänka på jämnfört med lägenhet hihi en hel vetenskap att ha hus juh.. håller tummarna för er då att huspriserna sjunker lite sen då... men da lustigt att vi gillar samma stil hihi jag kan säga att denna lägenheten har renoverats mycket under dem nästan 7 åren vi bott här haha hallen är omtapetserad 6 gånger om jag inte minns fel för man har ändrat stil hihi
    Ja den är perfekt men har sina brister som allt :) V-fors var det faktiskt ett jättefint hus också som jag kolla på precis mmen det känns långt borta , och känns som fel håll för oss då jag kommer från dalsjöfors och tobias rångedala, men det är alltid låga hus priser i v-fors,kinnarumma rydboholm.

En hel vetenskap det är nog det minsta man kan säga ;) det är mycket man inte tänker på kan jag tänka mig när man köper hus. Men man lär sig med tiden då man bor i hus, man kan ju inte lära sig allt med en gång.:)
    Ja riktigt fint var det i eran lägenhet=) har alltid gillat färger som går i svart,vitt & grått och sen färgklick i det :) det är stilrent och fräscht tycker jag=).

När jag bodde i lidköping ett tag med felicia min dotter och hennes pappa bodde jag i ett torp  där jag fick bestämma allt från grunden med färger golv kakel vitvaror m.m. helt underbart :D
    Nu ropar killen från sovrummet kanske hoppar i säng det märker du om jag skriver något mer :) annars får du sova gott! =)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-12 00:58:07 följande:
    vilket läckert hus, förstod att du föll för det, haha gjorde jag med hihi... jättefint juh!
    Ja och jag vill verkligen ha det huset :) vi funderar på att gå på husvisningen i alla fall :)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-12 01:06:36 följande:
    ja då är ju dalsjöfors det naturliga hållet... ja v-fors har bra huspriser, mycket hus för pengarna och jag trivdes där när jag växte upp men jag tycker skolan där har ballat ur en hel del... som läget verkar vara där nu så vill inte jag sätta mina barn i den skolan men det är ju nägra år dit och buset byter ju alltid stadsdelar/förorter med jämna mellanrum... men hemskt vad man lägger stor vikt vid skola dagis mm nu.... hihi märks redan att man inte tänker på sig själv längre Fy vad underbart det låter att få välja allt själv från golv till tak! Hihi jo jag måste nog med dra mig till sängen snart så vi får höras imorgon! sov gott du med!
    Jo man läycket vikt på dagis och skola faktiskt oc vill det bästa för dom små ;)
  • cizza
    sofia charlotta skrev 2010-03-12 06:37:08 följande:
    Det är faktiskt underbart i både Nitta och Hökerum, lite mindre stället, mysigare men ändå nära till flera stora städer! Trivs jättebra. Vi köpte faktiskt mitt föräldrarhem när dom skulle flytta =)
     mysigt är det verkligen =) och som sagt man får mycket hus för pengarna där.
    Va mysigt att få ta över sitt föräldra hem :) är det stort? Du sa att du jobba på mc donalds om jag inte minns fel:S , är det i knalleland?
  • cizza

Ultraljud  får man inte för lite av;) världens mysigaste lilla sak att göra :D

sofia charlotta hade du gjort ultraljud?  kunde du på tisdag förresten eller rättare sagt hinner?

Ja det gäller att läsa i kapp allting;)

• cizza
    Smurfis82 skrev 2010-03-12 09:02:37 följande:
    wow håller helt med va mycket ni har skrivit under natten. Tack veronika för att du tog tag i detta med tråden. Nu har jag raderat dom andra så hoppas att ni håller er här nu Va skönt att allt va ok på ultraljudet! De gör ju att man längtar extra mycket.Blev också nyfiken på huset i d-fors ska klicka in och kolla på de. Men de blir nog inget hus här innan nästa år heller. Är ju också en inredningstok faskt kanske inte med så mycket färg här går de mesta i vitt och slitet. Kom vi fram till vart vi skulle ses på tidag? Fast de beror ju på vart man ska gå? Gula klumpen brukar ju va ett ganska lätt ställe annars.Ne de dax att starta dagen både freddan och gurra har varit och hoppat på mig för att vi ska komma iväg. Första dagen på säkert 2 veckor vi e lediga samma dag.Kram på er
    Ja huset är jätte mysigt=) va kul med fler som brinner för inrednig :)
    Vi flyttade ganska nyss till denna lägenheten , i juli/augusti 2009 flytta vi in så det känns som sagt lite dumt att ge sig iväg nu när man precis  gjort som man vill ha det :) Vart bodde ni någonstans?

tisdag bestämt, alla verkar kunna, klockan 5.
    Ja du menar gula klumpen vid viskan :) det hade jag inte ens tänkt på ;)
    Jag satt och tänkte på bak gården eller orion kanske tant grön, men som sagt det får ju inte vara helt överdrivet med folk ;) det är det enda jag och min dotter och tobbbe då vi har velat ta en mysig fika en söndag, men har aldrig gått då det vart såm mycket folk:S

Va mysigt att ni ha en dag tillsammans, Då får ni ha en riktigt mysig dag ihop :D
  • cizza

HEJ ALLA! DETTA MEDDELANDET KOMMER NOG REPETERAS NÅGRA GGR:)
    ÄVEN FAST JAG ANTAR ATT INGEN MISSAT ATT PÅ TISDAG 16/3 klockan 17:00 ska VI MÖTAS FÖR FIKA:) OCH  EfTERSOM DET ÄR OM NÅDRA DAGAR VILL JAG BARA KOLLA VILKA DET ÄR SOM KOMMER OM DET VAR NÅGON SOM INTE KUNdE DENNA TID.
    TÄNKTE ATT VI KUNDE MÖTAS VID GULA KLUMPEN (ELLER ÖRAT) VAD DET NU KALLAS :) VID VISKAN OM ALLA VET VAR DET ÄR NÅGONSTANS? OCH UTGÅ DÄRIFRÅN.

GÖR SÅ HÄR kOPIERA DETTA OCH FYLL BARA PÅ DITT NAMN OCH TILL SLUT HAR VI EN LISTA.

VI SOM SKA MED PÅ FIKA TISDAG 16/3!

Cizza

• cizza
    sofia charlotta skrev 2010-03-12 13:59:09 följande:
    Nej det blir nog för stressigt på tisdag för mig, kommer på nästa istället då!Ja jag har faktiskt gjort 2 ultraljud redan. Men ska på det stora om en månad =)Jobbar på McD på Hulta. Jobbar bara 3 dagar/vecka. har varit mammaledig resten..Huset är stort ja, exakt hur stort kommer jag faktiskt inte ihåg, men det finns 4 sovrum+1 badrum uppe, kök, toalett, matsal och vardagsrum på mellanvåningen och källare med 2 förråd, en gillestuga och en stor tvättstuga+bastu..
    Nej vad tråkigt =( man behöver ju inte vara prick 5 kan ju komma in senare =) om du känner att du orkar med?

Mysigt hus  verkar det vara i vilket fall =)
  • cizza
    ulrika1986 skrev 2010-03-12 13:56:48 följande:
    Hej Allesammans :) Jag heter Ulrikaär 23år och bor här i borås på Norrmalm. Jag har läst eran tråd och blivit tipsad av Cizza att nivar ett gäng som skulle fika på tisdag.Jag hänger gärna med !!Är i ca. vecka 15 nu och det är vårt första barn. ska bli såå skoj! Längtar til 8/4 då vi ska göra första ultraljudet.Hoppas de inte flyttar bak oss för mycket i tide då utan jag vill komma framåt, få börja känna sparkar och få en babykula .VI SOM SKA MED PÅ FIKA TISDAG 16/3!Ulrika
    Hej =) kul att du kom till denna tråden också nu =)
    Då säger jag jag som jag gjort till andra "Grattis och välkommen ;)"

Vi har nämligen slått ihop 2 trådar till en då vi höll på att växla från den ena till andra =)
  • cizza
    s fia skrev 2010-03-12 14:47:03 följande:
    hej hej tjejjer! JAg kan inte komma till nästa veckas fika, har inte hunnit flytta tillbaka till Borås ännu då, men efetr 1april blir de annat *längtar*
    Tråkigt att du inte kan komma =( men förstårligt med flytt och så.
    Men ser fram mot när vi träffas nästa gång då fler hänger på =)
    Vart flyttar du i från just nu, om man får fråga?
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010