• cizza

Bebisar i Borås hösten 2010

tindratindra skrev 2010-03-17 15:26:01 följande:
    Jag var på ett vanligt 2D ultraljud på Mama Mia i Göteborg. Har hört att dom ska vara lite mindre trevliga än dom på t.ex. emma ultraljudskliniken, men på Mama Mia kostade det 1500 och på Emma 2500 kr... Ganska stor skilland tyckte jag, och jag tror ändå att dom är ungefär lika bra. Så det blev Mama Mia. (Jag hittade dit sen innan också)Vi fick en BM som hette Lena, hon var helt ok. Trevlig och rak, lite äldre. Ingen som jag kände var sådär jätte mysig, men inte dålig heller.Jag gjorde ju ett sånt KUB test, för att titta om barnet har downs syndrom eller andra avvikelser. Innan testet så får statistiskt sett 1 av 1000 av dom i min ålder  ett barn med downs syndrom. Men nu efter testet så var det vara 1 på 9000 att just mitt barn ska ha en sådan avvikelse. Så det kändes skönt att veta. Dom tittar på näsan, nacken och gör ett blodbrov på mig, sedan multiplicerar dom det med min ålder typ, och får fram ett svar.Dom ser också att hjärnan ser bra ut, tarmarna och allt i magen är inuti magen, den rörde också mycket på armar och benen och det var också väldigt bra. Blev så glad såklart :)Vi fick försöka i ca 1 timma innan hon hade fått alla mått hon ville ha.. Bebisen ville inte riktigt ligga åt rätt håll, den låg mest upp och ner så jag fick gå upp och gå och hoppa runt för att den skulle vända på sig haha :) Den sprattlade jätte mycket, och la armarna framför ansiktet hela tiden.Jag fick BF 24 september. 
    Va mysigt & skönt att du gjort sådant=) Skönt att få kollat allt.  Det är viktigt att man trivs med den som tar hand om en absolut och det är så jobbigt när dom är otrevliga.

Nästa vecka kvällsfika på tisdag igen kanske ? Klockan 18:00 hemma hos mig?
    Vi kan väl göra som innan man fyller på namn?

Fika tisdag den 23/3 klockan 18:00 hemma hos cizza!
    Cizza
  • cizza

I dag var jag uppe på byttorp i en barnaffär där, kommer inte ihåg vad den hette:S något på FIX nånting ;) Var inne och kolla på barnkläder innan jag skulle hämta Tobias på jobbet.
    Det var så fina kläder och mycket tyckte jag=) och jag känder verkligen att jag ville ta reda på om det är han/hon.  Vi har pratat mer och mer om det hemma eftersom den ena inte velat när den andra velat =) Men nu vill vi båda. Så vi får väl se om vi bokar nån tid någonstans lite längre fram=)

MammaVeronica Hur går det lägenheten? =) några sms?

• cizza
    Lilla JJ skrev 2010-03-17 19:28:03 följande:
    Härligt at du fick så bra på KUB resultatet tindratindra. Kul att få se den lill* under så lång tid också. Jag har också hört att det finns en barnklädesaffär på Byttorp måste vara samma för den jag hörde om hette Fixoni. Googlade på det och hittade deras hemsida. Mycket fint hade dom. Men som sagt hade varit kul att veta nu innan vad det blir för liten skrutt så man kan handla i rätt färger. Fika tisdag den 23/3 klockan 18:00 hemma hos cizza!CizzaLillaJJ
    Japp det stämmer :) så hette den:) mysig affär. Det är som sagt svårt att köpa när man inte riktigt vet för man vill gärna köpa ett speciellt set som är extra rosa eller extra blått;)
    Men nu har jag lovat killen att jag inte ska köpa något mer *haha* trodde han ;)

Måste bara säga vad jag hitta på fixoni, ett sovplagg som är med ärmar och bara ett snöre som man knyter vid fötterna så et blir som en sovsäck så man kan sprattla fritt med benen :) vit/grå randig med texten (50% mamma 50% pappa) tyckte den var så söt.
    dom hade även (provplagg) som dom sålde ut, var inte så mycket men jag hitta lite där i billigt:)
  • cizza
    s fia skrev 2010-03-17 18:15:21 följande:
    Ojojoj :-P T,o,m ja e juh i Borås nästa tisdag-) Ska iof till lläkarn vid 16tiden men de tar juh inte hela kvällen   Vore kul o va me o fika babbla lite  
    Självklart tycker jag att du ska komma på lite kvällsfika och tjatter;) skriv upp dig bara :)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-17 19:36:27 följande:
    hej!Kul att ni hade trevligt, synd att jag inte kunde komma.Här hemma är det bra iadg, katterna har lite svårt för sina trattar bara stackarna, går in i väggar mm men dem ska la vänja sig...Bud har det allt hunnit ramla in en hel hög så affären är så gott som klar, bara papprena som skall skrivas på imorgon sen är all färdigt för flytt hihi.jag skall försöka komma på tisdag, inget inbokat vad jag minns, ska på kalas någon dag nästa vecka men tror inte det var tisdag, ska dubbelkolla med gubben baraFika tisdag den 23/3 klockan 18:00 hemma hos cizza!CizzaLillaJJVeronika
    vad härligt :) har ni mycket i det huset (som ni ska flytta till) som ni ska göra eller måla m.m?

Vore kul om du dök upp på tisdag =). Hoppas alla ska kunna klockan 18.00. annars får vi ändra ;)

Min kompis ringde idag och fråga hur det gick med magen och vilken vecka jag var i. Och hon tyckte att det hade gått super fort för mig men det tycker självklart inte jag :p
    1 april nästa datum nu för UL och som du säger så känns det som väldigt seeega veckor framför sig. Jag försöker hålla mig sysselsatt men det är svårt när sysslorna tar slut ;)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-17 19:40:47 följande:
    tindratindra: skönt att ni fick bra värden och att allt var bra med den lilla, såå roligt att få se den sprattla rund därinne juh!Idag är det 4 veckor kvar till mitt nästa UL, 5 veckor till nästa besök hos BM och 6 veckor kvar till flytt.... 4 sega veckor sen kommer det vara något spännande varje vecka (ja och träffa er nästa vecka såklart hihi) så nu gäller det att sysselsätta sig massa i 4 veckor haha.Ja jag har också sett den butiken men inte vågat gå in där då dem ju säkert har massa fina saker där... Ska ju försöka hålla mig ifrån att köpa med kläder nu innan och vet att jag kommer handla på baby o barn-mässan i april så ska vänta tills dess haha....
    Jo vilket datum var mässan?
  • cizza
    Hej alla vad kul att så många dyker upp :)
    jag bor sjöbo.

Norra sjöbogatan 81 , ni kan ju gå in på hitta eller eniro och söka upp det.
    Det ligger i alla fall vid vattenverket om nu någon vet vart det ligger :)?
    Det bästa är ju om några kan samåka, och dom som har barn och inte får barnvakt får självklart ta med sig.

Mitt mobilnummer är en bra ide att ha 0735446408
  • cizza
    Lilla JJ skrev 2010-03-18 11:31:39 följande:
    God morgon! Idag är jag less och tänker bara gömma mig för omvärlden tills i eftermiddag. Då ska jag åka och hälsa på min gudson. Han får mig alltid på bra humör. Undra vad man ska göra för att bota detta enorma sötsug? Har gått upp över 7 kg redan Och det är mest vad jag har ätit mig till.
    Låter som du behöver rejäl uppmuntran =), Känner igen dig med sötsuget blir arg på det. Blir ju inte bättre av att kilen är godisgris på helgen ;)
    Antar att du blir less på dina kilon om jag inte fattar fel?

Dom säger ju att det är under graviditeten man ska unna sig ;) och om du går upp mycket så gör det inget för du går ner dom sen. hoppas jag muntra upp dig på något sätt :S
    Kramar
  • cizza
    J K skrev 2010-03-18 15:03:03 följande:
    Kikar in här snabbt för att meddela att jag måste lämna tillbaka det mobila bredbandet jag lånat av min killes Farföräldrar. Så jag vet inte när jag kommer kunna sitta här nästa gång. Förhoppningsvis söndag eller måndag åtminstone. Kram på er!
    Jag förstår ;) men som sagt du har mitt mobilnummer här på tråden så det är bara att sms om du inte fått tillbaka bredband innan tisdagen om du ska med på fikat =)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-18 18:30:57 följande:
    Nu har vi precis varit nere och skrivit på papprena för lägenhetsförsäljningen, 160 000 fick vi när dem budat klart så vi är nöjda skönt att veta att någon tar över å så...
    Va roligt och sköönt med lägenheten=)
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010