• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • cizza
    Emmlan skrev 2010-05-04 20:42:17 följande:
    Zbrusher - Grattis! =) Måste bara tipsa om en grym kudde min älskade sambo köpte till mig härom dagen. www.babyproffsen.se/produkt/visa/181 I natt har jag sovit som en prinsessa. 335 kr tror jag den kostade, men värd varenda krona! Ta hand om er!
    Den har jag funderat på länge och kul att höra att den verka bra får tjata på killen här hemma nu Tack !
  • Emmlan

Kudden är stor och full med små frigolitkuddar! Grym!! :)

• J K

Jag har länge funderat på att köpa just en sådan. Just nu bökar jag med tre olika kuddar + den under huvudet innan jag kan slappna av när jag ligger ner... Får se om jag köper den, kanske!

BF 13 sept. 2010, längtar! - www.janejohansson.se/
  • Emmlan

Jag tycker den är väldigt bra, men vi är ju alla olika! :)

• Peggys

en sån kudde har jag oxå tänkt köpa.. måste nog ta mig dit imorn å inhandla en..

• ZbrushEr
    Hej alla...  
    Tack för alla grattis! Det är underbart och vi njuter fullt ut. ... 
    Har aldrig haft en sådan smärtsam fl dock...skulle lätt fött mina två första på raken... De säger att den tredje fl kan vara så omständlig + att det var 12 år sedan...Med både Västervik och EDA och högsta dos på lustgasen så gjorde det till slut susen...
    Jag vill alltid varmt rekommendera EDA. Ta inget annat om ni vill ha smärtlindring.. 
    Men så underligt att man glömmer smärtan så snabbt...för visst kan jag tänka mig en till längre fram... {#lang_emotions_wink} =sant Med EDA {#lang_emotions_smile}
    Nu har vi införskaffat barnvagn, Emmaljunga Duo Combi/3-in-1...bra gedigen vagn som man kan packa med mycket om så skullle behövas...babyskydd...bärsjal....badbalja..go mjuk filt...
    Vi tillåter oss lata dagar med papptallrikar plastbestick/muggar för å minimera disk..(ne har ingen diskmaskin :) 
    Bilderna finns inne om ni vill kika på söööötnosen.
    Ha gott
    Kramar till er alla...
  • Lilla JJ

Åhhhhh vilekn goding. Blir alldeles tårögd. Bra tips med plastbestick ch muggar. Har heller ingen diskmaskin.
    Vad ska han heta?

Lill*n beräknas komma 2/8
  • cizza
    ZbrushEr skrev 2010-05-05 20:00:33 följande:
    Vilken goding  härligt att barnvagnen är inhandlad
    Inte roligt att höra att det var en smärtsam förlossning , men som du säger man glömmer det på direkten.

Vad ska godingen heta?

Va sa dina andra killar där hemma nu då?
    Kramar
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010